• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

שלדעת מרן זצ''ל טוב לאחר תפילת מנחה כמה שיותר אף אם אינו מסמיכה לשקיעה

אליהו חמוי

Active member
הנה בחזו''ע ימים נוראים [עמ' ז בהע' ד''ה והנה] כתב להעיר כיצד אפשר להקדים אמירת סליחות לתפילת מחנה הא קיי''ל דתדיר קודם ומשני שהסליחות הוי רשות ובכה''ג קיי''ל דלא אמרינן דתדיר קודם וסיים "ועכ''פ מכיון שמצוה להתפלל מנחה עם דמדומי חמה וכו' ועדיף טפי לאחר התפילה סמוך לשקיעת החמה ונמצא שבשעה שמתחילים לומר הסליחות עדיין לא הגיע הזמן הנכון לתפילת המנחה הילכך הסליחות קודמים ע''ש והנה צ''ב דהא תינח כאשר מתפללים מנחה סמוך לשקיעה אבל כאשר מתפללים מנחה קצת יותר מוקדם הרי ששוב לא שייך טעם זה להקל וזה פלא כי מרן בהלכה שם לא חילק בין תפילות המנחה ומשמע דאיירי אפי' מתפללים מנחה שלא בסמיכות לשקיעה

וע''כ נראה מזה שלדעת מרן המעלה להתפלל סמוך לשקיעה 'עם דמדומי חמה' היא לאו דוקא כאשר באמת מתפלל בסמיכות גמורה לשקיעה אלא כל שמאחר התפילה נמצא מסמיכה יותר לשקיעה ולכן גם אם מתפלל מנחה מוקדם יש להקדים את אמירת הסליחות מאשר להתפלל מנחה כי בזה שמקדים את אמירת הסליחות גורם שתפלת המנחה תתאחר ותיהיה סמוכה יותר לשקיעה

ולפ''ז נמצא שגם במשך שעות היום נכון יותר לאחר את תפילת המנחה כמה שיכול גם כאשר אינו מסמיכה לשקיעה
 
חזור
חלק עליון