• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

שלחן מבואר

הראשל שליט'א ראה את הספר ונהנה מהמפתחות וביקש לדעת מהמחבר מי ערך אותם וענה לו אחיו וביקש ממנו שיסדר לו גם
ואכן בילקוי ברכות החדש בסוף כתוב שהוא ערך אותם

מקורות - חבר שלי מהכולל קרוב משפ' של המחבר סיפר לי כן
 
בילקו"י ברכות הנדפ"מ כרך א' עמ' ת"מ כתב לגבי תוכי.
שם הרב כתב להתיר אם זה תוכי האכלת יד השאלה כלב קטן שקנו אתו למשחק כדי להרימו ולשחק איתו האם זה גם כן מותר כמו בתוכי שהרב כתב להתיר משום שלא גרע מאבן כמבואר בילקוט יוסף שם
 
תשובת הרב

שלום וברכה.
בנוגע לשאלתכם, לפי מה שנתבאר בתוכי שנועד למשחק ממשי, הוא הדין בכלב שאם רכשו אותו במיוחד כדי לשחק עמו [ולא רק למראה או לשמירה], יהיה הדין כנזכר בתוכי. וכמו שהובא כן להדיא בהערה בסוף הספר בשם הפחד יצחק למפרונטי.
ויעויין בילקוט יוסף מהדורה חדשה [שיצא לפני כחצי שנה] הלכות ברכות חלק א' עמ' תמ/תמא בהערה שהביא פסק זה להלכה.
בברכה רבה
משה שיזדה

 
תשובת הרב

שלום וברכה.
בנוגע לשאלתכם, לפי מה שנתבאר בתוכי שנועד למשחק ממשי, הוא הדין בכלב שאם רכשו אותו במיוחד כדי לשחק עמו [ולא רק למראה או לשמירה], יהיה הדין כנזכר בתוכי. וכמו שהובא כן להדיא בהערה בסוף הספר בשם הפחד יצחק למפרונטי.
ויעויין בילקוט יוסף מהדורה חדשה [שיצא לפני כחצי שנה] הלכות ברכות חלק א' עמ' תמ/תמא בהערה שהביא פסק זה להלכה.
בברכה רבה
משה שיזדה

מעניין בילקוט יוסף שבת כרך ב מבואר להדיא שכלב לשעשוע אסור אולי יש חילוק בין תוכי שזה עוף לכלב שהוא בעל חי
 
חזור
חלק עליון