• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

שמא יחתה בפתיליה של נפט - לכאו' סתירה בחזו"ע

האם חוששין לשמא יחתה בפתיליה של נפט

נשאלתי מת"ח אחד שלכאורה ישנה סתירה בדין זה בספריו הבהירים של מרן זיע"א
דבחזו"ע שבת ח"א (עמ' מח) כתב דמכיון שלא היתה במציאות בזמן חז"ל אין לנו לגזור מדעתינו גזירה חדשה שמא יבא להגביה האש ע"י סיבוב כפתור הפתיליה.
ובחזו"ע שבת ח"ד (עמ' שדמ) כתב שאסור לחמם בשבת על פתיליה של נפט, גזרה שמא יגביה את עצמת האש למהר בישולו, וכמו שגזרו חז"ל בזמנם שמא יחתה בגחלים.

בטוחני שהמעיין היטב ימצא תשובה לדבר.
נשמח לשמוע מרבנן ותלמידהון.
 
לכאורה יש לחלק בין אם האש גלויה
שבח"א בהלכות שהיה והטמנה מדבר שהאש מכוסה ולכן מותר ולא גוזרים גזרות מדעתנו דומיא דפלאטה
ובח"ד שכתב שאסור לחמם בשבת על פתיליה של נפט, גזרה שמא יגביה את עצמת האש למהר בישולו זה בהלכות מבשל ושמה מדבר שהאש גלויה
וכן ראיתי למרן שליט"א בילקו"י שבת א שחילק בין אש גלויה למכוסה
1000055223.jpg
 
לכאורה יש לחלק בין אם האש גלויה
שבח"א בהלכות שהיה והטמנה מדבר שהאש מכוסה ולכן מותר ולא גוזרים גזרות מדעתנו דומיא דפלאטה
ובח"ד שכתב שאסור לחמם בשבת על פתיליה של נפט, גזרה שמא יגביה את עצמת האש למהר בישולו זה בהלכות מבשל ושמה מדבר שהאש גלויה
וכן ראיתי למרן שליט"א בילקו"י שבת א שחילק בין אש גלויה למכוסה
הצג קובץ מצורף 23419
תוכל לציין איזה עמוד בדיוק הצילום שהבאת מילקו"י?
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון