• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

שמא יחתה בפתיליה של נפט - לכאו' סתירה בחזו"ע

האם חוששין לשמא יחתה בפתיליה של נפט

נשאלתי מת"ח אחד שלכאורה ישנה סתירה בדין זה בספריו הבהירים של מרן זיע"א
דבחזו"ע שבת ח"א (עמ' מח) כתב דמכיון שלא היתה במציאות בזמן חז"ל אין לנו לגזור מדעתינו גזירה חדשה שמא יבא להגביה האש ע"י סיבוב כפתור הפתיליה.
ובחזו"ע שבת ח"ד (עמ' שדמ) כתב שאסור לחמם בשבת על פתיליה של נפט, גזרה שמא יגביה את עצמת האש למהר בישולו, וכמו שגזרו חז"ל בזמנם שמא יחתה בגחלים.

בטוחני שהמעיין היטב ימצא תשובה לדבר.
נשמח לשמוע מרבנן ותלמידהון.
 
לכאורה יש לחלק בין אם האש גלויה
שבח"א בהלכות שהיה והטמנה מדבר שהאש מכוסה ולכן מותר ולא גוזרים גזרות מדעתנו דומיא דפלאטה
ובח"ד שכתב שאסור לחמם בשבת על פתיליה של נפט, גזרה שמא יגביה את עצמת האש למהר בישולו זה בהלכות מבשל ושמה מדבר שהאש גלויה
וכן ראיתי למרן שליט"א בילקו"י שבת א שחילק בין אש גלויה למכוסה
1000055223.jpg
 
לכאורה יש לחלק בין אם האש גלויה
שבח"א בהלכות שהיה והטמנה מדבר שהאש מכוסה ולכן מותר ולא גוזרים גזרות מדעתנו דומיא דפלאטה
ובח"ד שכתב שאסור לחמם בשבת על פתיליה של נפט, גזרה שמא יגביה את עצמת האש למהר בישולו זה בהלכות מבשל ושמה מדבר שהאש גלויה
וכן ראיתי למרן שליט"א בילקו"י שבת א שחילק בין אש גלויה למכוסה
הצג קובץ מצורף 23419
תוכל לציין איזה עמוד בדיוק הצילום שהבאת מילקו"י?
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון