• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

שני שינויים בטוחן

אושרי רביב

Well-known member
בס"ד
לכבוד הרבנים הגאונים שליט"א
בסימן שכא מבואר, כי אם משנים בצורת הטחינה, שהיא מלאכה דאורייתא, בשני שינויים, גב הסכין ובקערה.
ולכאורה, הן אמת כי איסור דאורייתא שמשנים בו הוא נהיה דרבנן, ועוד שינוי נוסף הרי הוא מותר, אבל אסרוהו הפוסקים ואכמ"ל.
ושאלתי היא, מדוע בטוחן התירו דבר זה? מה שונה הוא משאר איסורי תורה?
תודה רבה תזכו להגדיל תורה ולהאדירה!!!
 
ב"ה
שלום וברכה,
מצינו כיו"ב גם לגבי לישה וכד' כמ"ש האחרונים בדין המיונז ועוד, והמשותף ביניהם נראה שהם תיקוני מאכל ע"מ לאכול בשבת.
ומעתה יש לומר על דרך אפשר, היות שראו חכמים שבדינים אלו תלויים בדר"כ צורך חשוב של אכילה, ומצות עונג שבת, וכדומה, לא אסרו אלו המלאכות כאשר נעשים בשינוי גדול משל תורה, דהיינו ע"י שני שינויים, ודמי למה שהתירו שבות דשבות בכל מלאכה כאשר הוא לצורך גדול או לצורך מצוה.
ובעיקר גדר שני שינויים לכאורה נראה דשני שינויים הוא יותר טוב משבות דשבות, דהא בשבות דשבות כל איסור דרבנן לעצמו אינו גרוע, משא"כ נעשה האיסור גרוע וקלוש טובא.

בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון