מתלמידי מרן הראש"ל
Moderator
ראיתי בספר של הרב נקי הכשרות בהלכה עמ' 93 שמותר לשתות אח''כ חלב ויתירה מזו אף מותר להוסיף חלב אם נשאר בכוס טיפות של אתו מרק
מצורף
וקשיא לי בגוה טובא :
א. טעם כעיקר דאורייתא, היינו שטעם המאכל נחשב כמאכל עצמו מהתורה. )נ''מ ללקות עליו ודיני
ספיקות(
ב. הבשר שבאבקה, אע"פ שהוא מיעוט הרי עביד לטעמא ולא בטיל, וה אבקות שמוסיפים בתערובת
אינן באות אלא לחזק את טעם הבשר, וא''כ מוכח שכל כוונת הנותן היא כדי ליתן טעם בתערובת,
וכמו שאכתוב בפנים התשובה שאפילו כלשהו לא בטיל.
ג. פשיטא שיש הבדל ניכר בין מרק עוף פרווה לבשרי, וא''כ פשוט שהבשר שבתערובת האבקה
הבשרית נותן טעם לשבח יותר מאשר נותנות האבקות האחרות שנמצאות גם באבקת פרווה.
למי שיש משנה סדורה בעניין נשמח שיעלה ויבא
מצורף
וקשיא לי בגוה טובא :
א. טעם כעיקר דאורייתא, היינו שטעם המאכל נחשב כמאכל עצמו מהתורה. )נ''מ ללקות עליו ודיני
ספיקות(
ב. הבשר שבאבקה, אע"פ שהוא מיעוט הרי עביד לטעמא ולא בטיל, וה אבקות שמוסיפים בתערובת
אינן באות אלא לחזק את טעם הבשר, וא''כ מוכח שכל כוונת הנותן היא כדי ליתן טעם בתערובת,
וכמו שאכתוב בפנים התשובה שאפילו כלשהו לא בטיל.
ג. פשיטא שיש הבדל ניכר בין מרק עוף פרווה לבשרי, וא''כ פשוט שהבשר שבתערובת האבקה
הבשרית נותן טעם לשבח יותר מאשר נותנות האבקות האחרות שנמצאות גם באבקת פרווה.
למי שיש משנה סדורה בעניין נשמח שיעלה ויבא