• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

תורם לספר תורה לעילוי נישמת הרוגי מירון

באותו נושא

 
תמיד סיפרו שהוא לקח ברהמ"ז של אחד החברים הסופרים [כמ"ש בדירשו], בוידאו הוא אומר שלקח ברהמ"ז מודפס בכתב אשורי וחיקה אותו
עכ"פ רבי ניסים עכשיו יש לך עצה טובה איך תקבל לכתוב ס"ת
 
אם הוא כ"כ מעונין לכתוב שיכתוב לעילוי נשמתם, אם ישלמו לו זה לעילוי נשמת כספו.
ח"ו נכון שהסופר גם עושה מתפרנס רק הוא אומר אם כבר אז בנכתוב למטרה טובה אבל אין זה לצורך בזניס הרי אם יבוא תורם לצורך מטרה אחרת הסופר יסכים.
לעשות בדיחות זה לא יפה
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
אם הוא כ"כ מעונין לכתוב שיכתוב לעילוי נשמתם, אם ישלמו לו זה לעילוי נשמת כספו.
עיין מנחות ל. 'כתבו (את הס"ת) מעלה עליו הכתוב כאילו קבלו מהר סיני' 'אמר רב ששת אם הגיה אפי' אות אחת מעלה עליו כאילו כתבו'.
וכן פסק הרמב"ם תפילין ומזוזות פ"ז הל' א.
מצוות עשה על כל איש ואיש מישראל לכתוב וכו' ואם כתבו בידו הרי הוא כאילו קיבלו מסיני, ואם אינו יודע לכתוב אחרים כותבים לו, וכל המגיה בספר תורה אפילו אות אחת הרי זה כאילו כתבו כולו'
ולפ"ז יתכן שדי בכך שהסופר יגיה אות אחת בחינם לזכר קדושי מירון, ולפי ר"י המובא בהגהות מיימוניות יתכן שזה בדוקא כשאות זו היא פסול יחיד בס"ת, ואחרי ההגה הס"ת נהיה כשר.
 
עיין מנחות ל. 'כתבו (את הס"ת) מעלה עליו הכתוב כאילו קבלו מהר סיני' 'אמר רב ששת אם הגיה אפי' אות אחת מעלה עליו כאילו כתבו'.
וכן פסק הרמב"ם תפילין ומזוזות פ"ז הל' א.
מצוות עשה על כל איש ואיש מישראל לכתוב וכו' ואם כתבו בידו הרי הוא כאילו קיבלו מסיני, ואם אינו יודע לכתוב אחרים כותבים לו, וכל המגיה בספר תורה אפילו אות אחת הרי זה כאילו כתבו כולו'
ולפ"ז יתכן שדי בכך שהסופר יגיה אות אחת בחינם לזכר קדושי מירון, ולפי ר"י המובא בהגהות מיימוניות יתכן שזה בדוקא כשאות זו היא פסול יחיד בס"ת, ואחרי ההגה הס"ת נהיה כשר.
וולא אתה צודק הסופר בזמן שהולך לכתוב שיאמר שהוא בעצמו כותב לעילוי נישמתם של הרוגי מירון ואפילו יקדיש עמוד אחד או כמה אותיות מעצמו וזה יהיייה עילוי נשמה הגדול ביותר
אם משמים יחליטו שיבוא איזה תורם לעניין זה כבר מה שהקב"ה יחליט
 
עיין מנחות ל. 'כתבו (את הס"ת) מעלה עליו הכתוב כאילו קבלו מהר סיני' 'אמר רב ששת אם הגיה אפי' אות אחת מעלה עליו כאילו כתבו'.
וכן פסק הרמב"ם תפילין ומזוזות פ"ז הל' א.
מצוות עשה על כל איש ואיש מישראל לכתוב וכו' ואם כתבו בידו הרי הוא כאילו קיבלו מסיני, ואם אינו יודע לכתוב אחרים כותבים לו, וכל המגיה בספר תורה אפילו אות אחת הרי זה כאילו כתבו כולו'
ולפ"ז יתכן שדי בכך שהסופר יגיה אות אחת בחינם לזכר קדושי מירון, ולפי ר"י המובא בהגהות מיימוניות יתכן שזה בדוקא כשאות זו היא פסול יחיד בס"ת, ואחרי ההגה הס"ת נהיה כשר.
והרי ספר זה כאילו לזכר הרוגי מירון ז"ל
 
הלואי עלי כאילו קיבלו מהר סיני..
גם עלי.
אתה מזלזל בכאילו של הגמ' והרמב"ם?
חלילה וחס, איפה ראית זלזול? אדרבא הדגשתי שזה כאילו דידם.
זזה לא כאילו שמובא בספרי חסידות.
וגם כאילו שלהם לאו מילתא זוטרתא היא.
 
חזור
חלק עליון