נ ליסואר
Active member
יש סופר שמעוניין לכתוב ספר תורה לעילוי נשימת הרוגי מירון מחפש קונה שיקנה את הספר תורה על מנת לתרום לעילוי נישמת הקדושים
מישהו מכיר
פרטים למייל nisim1784@gmail.com
מישהו מכיר
פרטים למייל nisim1784@gmail.com
ח"ו נכון שהסופר גם עושה מתפרנס רק הוא אומר אם כבר אז בנכתוב למטרה טובה אבל אין זה לצורך בזניס הרי אם יבוא תורם לצורך מטרה אחרת הסופר יסכים.אם הוא כ"כ מעונין לכתוב שיכתוב לעילוי נשמתם, אם ישלמו לו זה לעילוי נשמת כספו.
עיין מנחות ל. 'כתבו (את הס"ת) מעלה עליו הכתוב כאילו קבלו מהר סיני' 'אמר רב ששת אם הגיה אפי' אות אחת מעלה עליו כאילו כתבו'.אם הוא כ"כ מעונין לכתוב שיכתוב לעילוי נשמתם, אם ישלמו לו זה לעילוי נשמת כספו.
וולא אתה צודק הסופר בזמן שהולך לכתוב שיאמר שהוא בעצמו כותב לעילוי נישמתם של הרוגי מירון ואפילו יקדיש עמוד אחד או כמה אותיות מעצמו וזה יהיייה עילוי נשמה הגדול ביותרעיין מנחות ל. 'כתבו (את הס"ת) מעלה עליו הכתוב כאילו קבלו מהר סיני' 'אמר רב ששת אם הגיה אפי' אות אחת מעלה עליו כאילו כתבו'.
וכן פסק הרמב"ם תפילין ומזוזות פ"ז הל' א.
מצוות עשה על כל איש ואיש מישראל לכתוב וכו' ואם כתבו בידו הרי הוא כאילו קיבלו מסיני, ואם אינו יודע לכתוב אחרים כותבים לו, וכל המגיה בספר תורה אפילו אות אחת הרי זה כאילו כתבו כולו'
ולפ"ז יתכן שדי בכך שהסופר יגיה אות אחת בחינם לזכר קדושי מירון, ולפי ר"י המובא בהגהות מיימוניות יתכן שזה בדוקא כשאות זו היא פסול יחיד בס"ת, ואחרי ההגה הס"ת נהיה כשר.
והרי ספר זה כאילו לזכר הרוגי מירון ז"לעיין מנחות ל. 'כתבו (את הס"ת) מעלה עליו הכתוב כאילו קבלו מהר סיני' 'אמר רב ששת אם הגיה אפי' אות אחת מעלה עליו כאילו כתבו'.
וכן פסק הרמב"ם תפילין ומזוזות פ"ז הל' א.
מצוות עשה על כל איש ואיש מישראל לכתוב וכו' ואם כתבו בידו הרי הוא כאילו קיבלו מסיני, ואם אינו יודע לכתוב אחרים כותבים לו, וכל המגיה בספר תורה אפילו אות אחת הרי זה כאילו כתבו כולו'
ולפ"ז יתכן שדי בכך שהסופר יגיה אות אחת בחינם לזכר קדושי מירון, ולפי ר"י המובא בהגהות מיימוניות יתכן שזה בדוקא כשאות זו היא פסול יחיד בס"ת, ואחרי ההגה הס"ת נהיה כשר.
הלואי עלי כאילו קיבלו מהר סיני...והרי ספר זה כאילו לזכר הרוגי מירון ז"ל
גם עלי.הלואי עלי כאילו קיבלו מהר סיני..
חלילה וחס, איפה ראית זלזול? אדרבא הדגשתי שזה כאילו דידם.אתה מזלזל בכאילו של הגמ' והרמב"ם?
וגם כאילו שלהם לאו מילתא זוטרתא היא.זזה לא כאילו שמובא בספרי חסידות.
כנראה קראתי את זה במנגינה הלא נכונה...גם עלי.
חלילה וחס, איפה ראית זלזול? אדרבא הדגשתי שזה כאילו דידם.
וגם כאילו שלהם לאו מילתא זוטרתא היא.