יוסף דהן
Well-known member
רציתי לתקן במה שטעיתי ולכן אכתוב את ההלכה בלי הטעות
אדם שספק אם אכל כשיעור מהענבים אך אכל עוגה כזית
לא יוסיף על העץ (א''א כן אכל בריה כמו שכ' הלכ''ב)
אך אם אכל 18 גרם יכול להוסיף על הספק על העץ אף שלא אכל בריה.
ואף אח' מהפוסקים לא כתב שיש לסמוך על הטז לפי החזו''ע בסתם ספק אם אכל כשיעור.
ונאמנים עלינו מכון מאורות, מכון משנ''ב תפארת, משנב משנת יוסף, ברכה נאמנה מעשה הברכה לנכדו של הרב, אוצר הברכות, סיכום הלכות, אור ההלכה.
שכך הבינו בדעת החזו''ע. ואת עלית על כולנה מכון מאור ישראל בגליון יחוה דעתו בכתב ידו של מרן משמע כך, וכ"כ המכון עצמו הבינו שמרן דיבר להקל רק במקרה של ספק הנזכר ולא ספק כללי למעי' שם.
וכך ביאר להדיא הבין בנו של מרן בהלכה ברורה מצו'ב וכך הלכה
מכאן נלמד לא להאמין לכל מה שאחרים מצטטיים אלא לאחר העיון בפנים.

אדם שספק אם אכל כשיעור מהענבים אך אכל עוגה כזית
לא יוסיף על העץ (א''א כן אכל בריה כמו שכ' הלכ''ב)
אך אם אכל 18 גרם יכול להוסיף על הספק על העץ אף שלא אכל בריה.
ואף אח' מהפוסקים לא כתב שיש לסמוך על הטז לפי החזו''ע בסתם ספק אם אכל כשיעור.
ונאמנים עלינו מכון מאורות, מכון משנ''ב תפארת, משנב משנת יוסף, ברכה נאמנה מעשה הברכה לנכדו של הרב, אוצר הברכות, סיכום הלכות, אור ההלכה.
שכך הבינו בדעת החזו''ע. ואת עלית על כולנה מכון מאור ישראל בגליון יחוה דעתו בכתב ידו של מרן משמע כך, וכ"כ המכון עצמו הבינו שמרן דיבר להקל רק במקרה של ספק הנזכר ולא ספק כללי למעי' שם.
וכך ביאר להדיא הבין בנו של מרן בהלכה ברורה מצו'ב וכך הלכה
מכאן נלמד לא להאמין לכל מה שאחרים מצטטיים אלא לאחר העיון בפנים.
