א.א
Active member
האם לכתחילה מותר לאכול פת פחות מכביצה
אם כן [כמו שמשמע מהתחלה של הסעיף] א"כ אמאי בסוף אומר מי שקשה לו מאוד הרי זה מותר לכולם
[ואולי בהתחלה איירי ל פורים דמוקפים דאינםם בצום או על היום ואח"כ כתב דרך אגב על פורים דפרזים
חזוע עמוד צה
יז. אסור לאכול קודם קריאת המגילה, ואין חילוק בזה בין קריאת המגילה של לילה לקריאת המגילה של יוםעח). ולכן יזהרו הנשים שלא לאכול ביום פורים עד שיבאו בעליהן מבית הכנסת לקרות להן המגילה ולצאת ידי חובתן עט).
ומכל מקום מותר לטעום פירות קודם קריאתה, וכן פחות מכביצה פת או עוגה, ולשתות תה או קפה. והמחמיר שלא לטעום כלום תבא עליו ברכה פ).
ומי שיושב בתענית וקשה לו להשאר בתענית ליל י"ד בפורים דפרזים עד אחר קריאת המגילה, יטעם פחות מכביצה פת או עוגה, או יטעום פירות אפילו יותר מכביצה.
ואם ביקש מאחד שיזכירהו לקריאת המגילה בצבור מותר באכילה.
אם כן [כמו שמשמע מהתחלה של הסעיף] א"כ אמאי בסוף אומר מי שקשה לו מאוד הרי זה מותר לכולם
[ואולי בהתחלה איירי ל פורים דמוקפים דאינםם בצום או על היום ואח"כ כתב דרך אגב על פורים דפרזים
חזוע עמוד צה
יז. אסור לאכול קודם קריאת המגילה, ואין חילוק בזה בין קריאת המגילה של לילה לקריאת המגילה של יוםעח). ולכן יזהרו הנשים שלא לאכול ביום פורים עד שיבאו בעליהן מבית הכנסת לקרות להן המגילה ולצאת ידי חובתן עט).
ומכל מקום מותר לטעום פירות קודם קריאתה, וכן פחות מכביצה פת או עוגה, ולשתות תה או קפה. והמחמיר שלא לטעום כלום תבא עליו ברכה פ).
ומי שיושב בתענית וקשה לו להשאר בתענית ליל י"ד בפורים דפרזים עד אחר קריאת המגילה, יטעם פחות מכביצה פת או עוגה, או יטעום פירות אפילו יותר מכביצה.
ואם ביקש מאחד שיזכירהו לקריאת המגילה בצבור מותר באכילה.