• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

תפילה בחצרות

מנין מרפסות לאחינו הספרדים וכן אחינו האשכנזים
אכן, מקור הראשוני ללימוד זה הוא דוקא בברכות דף מה שאם היו עשרה ויצא אחד לשוק לא מועיל להראות פנים אלא צריך לחזור ולהיות עמהם משום הזכרת שם ה' בזימון וכן פסק מרן בסימן קצד, והלא ק"ו תפילה במנין שיש בה עשרות ברכות ועניני​
קדושה כברכו וקדישים.​
ועוד יש לומר שבתפילה דרוש שיהיו במקום אחד שאם בזימון מה שקובע זו המחשבה להיות ביחד ולוא דוקא צירוף המקום (עם מחיצות וכדומה כדאיתא בברכות שחזרו מלקבור את רב שהרי אם קבעו לסעוד על יד הנהר וכל אחד ישב ברשות מחולקת מחברו כמו עץ, סלע או בור, תועיל להם ההחלטה המשתופת ליצור את חלות הזימון) ק"ו בתפילה שהמקום גורם את חלות צירוף לענין של דבר שבקדושה. וכן נלמד מדף ו שמהמילה עדות לומדים על עשרה ועל מקום התפילה.​
ועוד קשה להעמיד את הירושלמי ב2 חצרות גדולה וקטנה שהתחברו והמתפללים לא רואים זה את זה. ולשון הרשב"א רק באפשר והוא דיבר על מקום אחד אלא שיש תיבה של ש"צ שנראת כרשות מחולקת אך לא על 2 חצרות המחלוקות זו מזו.​
הלכך דברי מרן שליט"א חזקים ושרירים וחבל שלא נשמעים קולו.​
החותם לכבוד התורה הגואלת ולכבוד מרן שליט"א.​
אברהם שלמה שוקרון​
אחד מבני החבורה של חבורת "ביני-עמודי" לימוד העמוד היומי בש"ס אליבא דהלכתא​
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
חזור
חלק עליון