במדור "שאל את הרב" נשאל מרבי @מרדכי מיכאלי שאלה:
מזמן שמעתי וברצוני לשאול האם יש מקור שאסור להתפלל (שמו"ע) כאשר יש על גופו חפצא או ממון בשווי חמש מאות ש"ח או סכום אחר, הטוענים מטעם גבהות וגאווה לפני המקום? ואם אכן כן, מה המקור לדין זה. אם אפשר מקורות אשמח.
יישר כח ויגדיל תורה ויאדיר
ולכאורה אפשר להביא ראיה להיתר מיום הכיפורים שנשאלו הפוסקים אם אפשר ללבוש בו בגדי זהב(מזכיר חטא העגל) וכתבו:בשו"ת בצל החכמה ו, ג, שמותר לענוד תכשיטי זהב ביום הכיפורים, ו"מוכח דכל שאינו דומיא דמכפר, אין קפידא לעשותו של זהב, אדרבה מבואר במתניתין (יומא לז, א): של אשכרוע היו, ועשאן בן גמלא של זהב, והיו מזכירין אותו לשבח. מונבז המלך היה עושה כל ידות הכלים של יוה"כ של זהב, ע"כ. הרי דכל שאין בו צד מכפר יש מעלה בשל זהב לכבוד היום. מעתה משקפיים ושעון וכל כהאי גוונא שאין בהם שום צד ורמז מכפר, אין קפידא שלא ללובשם כשהם של זהב". וכ"כ שו"ת רבבות אפרים ו, שכג; ופס"ת תרי, ה.ע"כ.
הא קמן שלא חששו לגבהות וגאווה לפני המקום.
מזמן שמעתי וברצוני לשאול האם יש מקור שאסור להתפלל (שמו"ע) כאשר יש על גופו חפצא או ממון בשווי חמש מאות ש"ח או סכום אחר, הטוענים מטעם גבהות וגאווה לפני המקום? ואם אכן כן, מה המקור לדין זה. אם אפשר מקורות אשמח.
יישר כח ויגדיל תורה ויאדיר
הלכות תפילה
ב"ה לכבוד הרב שליט"א שלום וישע רב! מזמן שמעתי וברצוני לשאול האם יש מקור שאסור להתפלל (שמו"ע) כאשר יש על גופו חפצא או ממון בשווי חמש מאות ש"ח או סכום אחר, הטוענים מטעם גבהות וגאווה לפני המקום? ואם אכן כן, מה המקור לדין זה. אם אפשר מקורות אשמח. יישר כח ויגדיל תורה ויאדיר!
forum.moreshet-maran.com
הא קמן שלא חששו לגבהות וגאווה לפני המקום.