• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

תפילה בלבוש בגדי פאר

Boris.b

Active member
במדור "שאל את הרב" נשאל מרבי @מרדכי מיכאלי שאלה:
מזמן שמעתי וברצוני לשאול האם יש מקור שאסור להתפלל (שמו"ע) כאשר יש על גופו חפצא או ממון בשווי חמש מאות ש"ח או סכום אחר, הטוענים מטעם גבהות וגאווה לפני המקום? ואם אכן כן, מה המקור לדין זה. אם אפשר מקורות אשמח.
יישר כח ויגדיל תורה ויאדיר
ולכאורה אפשר להביא ראיה להיתר מיום הכיפורים שנשאלו הפוסקים אם אפשר ללבוש בו בגדי זהב(מזכיר חטא העגל) וכתבו:בשו"ת בצל החכמה ו, ג, שמותר לענוד תכשיטי זהב ביום הכיפורים, ו"מוכח דכל שאינו דומיא דמכפר, אין קפידא לעשותו של זהב, אדרבה מבואר במתניתין (יומא לז, א): של אשכרוע היו, ועשאן בן גמלא של זהב, והיו מזכירין אותו לשבח. מונבז המלך היה עושה כל ידות הכלים של יוה"כ של זהב, ע"כ. הרי דכל שאין בו צד מכפר יש מעלה בשל זהב לכבוד היום. מעתה משקפיים ושעון וכל כהאי גוונא שאין בהם שום צד ורמז מכפר, אין קפידא שלא ללובשם כשהם של זהב". וכ"כ שו"ת רבבות אפרים ו, שכג; ופס"ת תרי, ה.ע"כ.
הא קמן שלא חששו לגבהות וגאווה לפני המקום.
 
במדור "שאל את הרב" נשאל מרבי @מרדכי מיכאלי שאלה:
מזמן שמעתי וברצוני לשאול האם יש מקור שאסור להתפלל (שמו"ע) כאשר יש על גופו חפצא או ממון בשווי חמש מאות ש"ח או סכום אחר, הטוענים מטעם גבהות וגאווה לפני המקום? ואם אכן כן, מה המקור לדין זה. אם אפשר מקורות אשמח.
יישר כח ויגדיל תורה ויאדיר
ולכאורה אפשר להביא ראיה להיתר מיום הכיפורים שנשאלו הפוסקים אם אפשר ללבוש בו בגדי זהב(מזכיר חטא העגל) וכתבו:בשו"ת בצל החכמה ו, ג, שמותר לענוד תכשיטי זהב ביום הכיפורים, ו"מוכח דכל שאינו דומיא דמכפר, אין קפידא לעשותו של זהב, אדרבה מבואר במתניתין (יומא לז, א): של אשכרוע היו, ועשאן בן גמלא של זהב, והיו מזכירין אותו לשבח. מונבז המלך היה עושה כל ידות הכלים של יוה"כ של זהב, ע"כ. הרי דכל שאין בו צד מכפר יש מעלה בשל זהב לכבוד היום. מעתה משקפיים ושעון וכל כהאי גוונא שאין בהם שום צד ורמז מכפר, אין קפידא שלא ללובשם כשהם של זהב". וכ"כ שו"ת רבבות אפרים ו, שכג; ופס"ת תרי, ה.ע"כ.
הא קמן שלא חששו לגבהות וגאווה לפני המקום.
ופשיטא שכל האמור לעיל דווקא שאין בכך ביטול כוונתו בתפילה(והנידון רק משום גבהות וגאווה לפני המקום כנ"ל),אבל אם יש בכך ביטול כוונתו בתפילה ודאי שאיסור הוא כמו שמתברר בשולחן ערוך אורח חיים סימן צח סעיף ב ובמשנה ברורה שם.
 
חזור
חלק עליון