• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

תפילה בנץ בר"ה

מרן ע"ה לא היה מתפלל בנץ בר"ה ויוהכ"פ, לכה"פ בשנים האחרונות שזכיתי והתפללתי עמו, אמנם מן הסתם התעורר קודם עלוה"ש.
אבל זה לא אומר שיש מעלה עצומה בתפילה בנץ בפרט בימים אלו.. ויחזיק עצמו יותר מהרגיל יזכור שהוא כעת עומד לפני המלך שמשמש ומפשפש במעשיו.. ואז ודאי לא יצליח להירדם!
 
במקומות רבים תפילה שלא בנץ בר"ה היא כלל לא אופציה.
לא ממש קשה לא לישון עד חצות, ובשביל להספיק קרבנות צריך להתחיל כשעה לפני הנץ, שזה בערך 5:00-5:30 כך שזה לא בשמים.
לא אמרנו קשה או לא. רק הבאתי את דברי בני מרן זיע"א לגבי הנהגת מרן זיע"א.
אגב, עמדתי ואתבונן בשאלה אחרת: האם אדם שלא ישרוד כל החג לא לישון (יחזיק עד חצות אבל אח"כ כן ישן) אם יתפלל בנץ. אבל אם יוותר על הנץ ואז כדברי מרן פחות בעייתי כי היה כבר ישן. יצליח להחזיק ער כל היו"ט.
 
אגב, עמדתי ואתבונן בשאלה אחרת: האם אדם שלא ישרוד כל החג לא לישון (יחזיק עד חצות אבל אח"כ כן ישן) אם יתפלל בנץ. אבל אם יוותר על הנץ ואז כדברי מרן פחות בעייתי כי היה כבר ישן. יצליח להחזיק ער כל היו"ט.
הרי הרב עצמו לא דיבר על זה שישן לפני חצות אלא אם מתפלל בעייפות, שאם עצם התפילה לא מתפלל כראוי בוודאי שלא טוב עושה שקם מוקדם. ואה"נ שיודה לרב אזולאי שעדיף התפילה בנץ מעניין השינה קודם חצות, וכ"ש לאחר חצות. שידוע גודל מעלת התפילה כוותיקין שהוא מבואר בגמרא משא"כ עניין השינה שלא מוזכר בגמ'.
 
הרי הרב עצמו לא דיבר על זה שישן לפני חצות אלא אם מתפלל בעייפות, שאם עצם התפילה לא מתפלל כראוי בוודאי שלא טוב עושה שקם מוקדם. ואה"נ שיודה לרב אזולאי שעדיף התפילה בנץ מעניין השינה קודם חצות, וכ"ש לאחר חצות. שידוע גודל מעלת התפילה כוותיקין שהוא מבואר בגמרא משא"כ עניין השינה שלא מוזכר בגמ'.
לא דיברתי על תפילה בעייפות. מתפלל כדבעי. אבל יהיה חייב לישון אחר חצות ולא יוכל להישאר ער עד מנחה ערבית ברצף. עדיף נץ? או עדיף מאוחר יותר להתפלל ולהישאר כל היו"ט ער. כמובן לא יושב בטל...
 
חזור
חלק עליון