• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

תפילה על פרנסה במנחה

באיזה ענין בדיוק
אם זה על מנחה מצורף מסה"ק
אם אפשר לבקש על פרנסה בתפילת מנחה וערבית [וכן לומר הנוסח המתוקן בסידורים]

כתב השלמי ציבור והביאו כה"ח (קיט ג) דע"פ הזוהר אין לבקש על המזונות במנחה וערבית וז"ל הזוהר (כרך ג פרשת פנחס דף רכו עמוד ב) ועל דא לית חייובא דמזונא אלא לבתר צלותא, בצלותא דמנחה (בערב) קודם צלותא, מ"ט בגין דעד לא אשתכח דינא קשיא, בעוד דאנפין דמלכא נהירין יימא תהלה לדוד בהאי סדורא דמזונא, דלבתר דדינא שריא ותלי על עלמא לאו שעתא איהו, אתא ר' פנחס ונשקיה. [ונראה כוונת הזוהר דבתפלת מנחה מזכיר עניין המזונות בפסוק "פותח את ידך" קודם התפלה, כי שמתחיל את התפלה זה שעת דין ולא הזמן לבקש מזונות].

אולם ע"פ הפשט יכול לבקש. ועוד דצריך להבין לפי הזוהר איך מבקשים בברכת השנים.

ועוד דמרן החיד"א דידיו רב לו בתורת הנסתר לא חילק בזה וכתב להדיא במורה באצבע [הבאנו דבריו בסימן קיט' בהערה] דבכל התפילות יאמר התפילה הנ"ל ושם מוזכר פרנסה [1].

ועוד דכף החיים הביא בסוף דבריו דברי הרוח חיים דאם יש זכות בידו תתקבל תפלתו על המזונות גם במנחה. וע"ע במאיר עוז (עמוד תרמז).

ולכן המבקש גם בתפלת המנחה [וערבית] שפיר עביד.



[1] ושוב ראיתי למרן החיד"א בספר מדבר קדמות (מערכת ת אות ד) שכתב וראיתי מי שכתב דמוכח מדברי הזהר הקדוש (ח"ג דף רכ"ז) שלא יתפלל תפלה על הפרנסה בתפלת מנחה ע"ש. וצריך להתיישב בדבר, ונראה דלא פשיטא ליה דהזוהר אוסר.
 
חזור
חלק עליון