בספר מבוא שערים מתורת ר' יחזקאל ברטלר זללה"ה (עניינים, סי' כ) כתב דהתופר ב' חלקים ולא הידקם כראוי, נראה פשוט דהוי תופר אפילו שאין הבגד מהודקף ואח"כ אם יהדק הבגד יעבור פעם שנייה על תופר, והרי זה דומה למבשל כמאכל בן דורסאי דחייב ואם חזר וגמר את הבישול חייב פעם שנית, וכן המגיס חייב, וחזינן שאין זה סתירה שכל תוספת פעולה הוא מחייב, עכ"ד.
ודבריו להרמב"ם ועוד ראשונים שמי שהשלים יותר מבן דורסאי אינו חייב, ויש חולקים, ועי' ביאור הלכה (סי' שיח).
ועי' חו"ב (החדש, שבת יז, ב, מסי' ל"ד סק"א) מירושלמי (פ"א ה"ו) שגורס בשונה מהמפרשים, ומפרש בתוך הדברים שלב"ש אין איסור שביתת כלים מצד צובע אחרי שיקלוט העין מבעוד יום, אף שלא נצבע לגמרי, כיון שבשבת חייב כשנקלט העין, כעין דין בן דרוסאי במבשל, על ההמשך אינו חייב. וצ"ת שלכאורה זה לא א"ש עם הרמב"ם.
ועי' אגלי טל על זורע בלא חיפוי ומחפה [ושם יתכן שחלוק, כיון שהתוצאה הסופית בצמיחה, מיהו זה אחרי שבת, ויל"ד בזה] {לפו"ר}.
ודבריו להרמב"ם ועוד ראשונים שמי שהשלים יותר מבן דורסאי אינו חייב, ויש חולקים, ועי' ביאור הלכה (סי' שיח).
ועי' חו"ב (החדש, שבת יז, ב, מסי' ל"ד סק"א) מירושלמי (פ"א ה"ו) שגורס בשונה מהמפרשים, ומפרש בתוך הדברים שלב"ש אין איסור שביתת כלים מצד צובע אחרי שיקלוט העין מבעוד יום, אף שלא נצבע לגמרי, כיון שבשבת חייב כשנקלט העין, כעין דין בן דרוסאי במבשל, על ההמשך אינו חייב. וצ"ת שלכאורה זה לא א"ש עם הרמב"ם.
ועי' אגלי טל על זורע בלא חיפוי ומחפה [ושם יתכן שחלוק, כיון שהתוצאה הסופית בצמיחה, מיהו זה אחרי שבת, ויל"ד בזה] {לפו"ר}.