• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

תקיפת הכור בערב חג שבועות שחל בשבת?

כאן
מובא שהתקיפה של הכור היתה בערב חג השבועות שחל בשבת. ולן הבבא סאלי המליץ לתקוף רק ב-3. כי אחרי המוסף הבחורים ישנים.
אבל התקיפה היתה אומנם בערב חג השבועות, אבל שחל ביום ראשון. ה' סיוון התשמ"א.
זה מראה שא"א להאמין לכל הסיפורים (לצערי, באמת).
 
במחילה מכבודך שבועות לא יכול לחול לעולם בשבת, והכוונה פשוטה שערב שבועות הוא זה שחל בשבת, והבחורים נחים לפני הלימוד
אחר המחילה הרבה.
זה מה שפותח הנושא כתב. שבסיפור מובא שערב שבועות היה בשבת, ולפי התאריך באותה השנה, ערב שבועות היה ביום ראשון.
 
אחר המחילה הרבה.
זה מה שפותח הנושא כתב. שבסיפור מובא שערב שבועות היה בשבת, ולפי התאריך באותה השנה, ערב שבועות היה ביום ראשון.
צודק!
ועכ"פ אפשר שסידנא בבא סאלי ביקש שיתקפו בזמן שיש תורה בעולם, בלי קשר לשבת
ואגב, חב"ד נותנים את הקרידיט להצלחת המבצע לרבי זצ"ל
 
במחילה מכבודך שבועות לא יכול לחול לעולם בשבת, והכוונה פשוטה שערב שבועות הוא זה שחל בשבת, והבחורים נחים לפני הלימוד
מי אמר בשבת. אמרתי ערב שבועות שחל בשבת. כמו ערב פסח שחל בשבת.
 
צודק!
ועכ"פ אפשר שסידנא בבא סאלי ביקש שיתקפו בזמן שיש תורה בעולם, בלי קשר לשבת
ואגב, חב"ד נותנים את הקרידיט להצלחת המבצע לרבי זצ"ל
העניין שבסיפור מופיע שב-12 בצהריים הבחורים יושנים כדי לנח לליל שבועות. כי זה אחרי תפילת מוסף. ורק ב-3 קמים.
אם אין שבת באמת, איזה מוסף?
 
ואולי מספר זאת גם על סידנא בבא סאלי ז''ל.

ואולי....

את זה הוא לא מספר. אין שום ספר שבו קדישאי מספר משהו. יש ספר שכתוב עליו.

מה שתמיד סופר היה ביחס לאדמו"ר מלעלוב, שאיתו היה קשר עוד מאביו של קדישאי.

הוא גם לא מספר שביקשו מהאדמו"ר להתפלל, אלא שהאדמו"ר שלח מסר בלי הסבר: 'הכל יעבור בשלום'.

מעולם לא היו בסיפור הזה לא הרב שך ולא הבבא סאלי.



הסיפור גם מחזיק נתונים שגויים על זמן התרחשותו,

כאן מובא שהרב שך ביקש לדחות את המבצע בחג השבועות משעה 13 לשעה 16,

אבל כל מי שבודק את הנתונים יודע שהתקיפה בוצעה בערב חג השבועות - ה' סיון.

המצחיק הוא ש'מחבר' הסיפור, סותר עצמו בהמשך הדברים,

הוא כותב על כך שהסיבה לדחיית המבצע היא כיון שבשעה 13:00 הבחורים מתפללים מנחה,
לאחר מכן הולכים לנוח,
ואחר הצהריים מגיעים ומתחילים את סדר הלימוד שלהם במשך כל הלילה."


סדר יום כזה לא מתנהל בחג השבועות אלא בערב החג.

הוא כותב את תגובת המטכ"ל 'אם הרב אמר - זה מה שעושים'...
והדברים מתמיהים.
הרי ביטוי כזה לא נאמר ולא יכול היה להיאמר ע"י אותם אנשים.

עוד הוא כותב:
בישיבת המטכ"ל האחרונה לפני היציאה למבצע, עדכן המזכיר את כולם בדברי הרב.
והדברים מוכחשים מצד עצמם.
אין השתתפות של 'מנהל לשכת רה"מ' בישיבות מטכ"ל. פשוט לא קיים דבר כזה.


הנה ציטוט הדברים:

"הרב, שהיה באותה העת רכון על ספריו, הקשיב לכל התוכנית הכוללת במלואה, כולל הסיכונים והלבטים, ובסיום שאל מהם התאריך והשעה המיועדים לתחילת המבצע. קדישאי השיב לרב כי התאריך המתוכנן הוא ו' בסיון, יום ראשון, בשעה 13:00. עוד הסביר המזכיר כי הטייסים אמורים לטוס למבצע ולשוב לאחר 3 שעות."​
"הרב הקשיב בקשב רב וחשב מספר רגעים, שלאחריהם דרש הרב לדחות את שעת המבצע לשעה 16:00. באותם רגעים עמד המזכיר בפני דילמה מהותית, שהרי אין לו את הסמכות לאשר דבר כזה, בעוד שכבר יש לוח זמנים מתוכנן המושתת על תוכנית מדויקת, מפורטת ומורכבת - ממש כמו פאזל."​

"השיב הרב שך לקדישאי בביטחון מוחלט: "אתה רוצה הצלחה? תדחה את המבצע לשעה 16:00. רק כך תקבל את ברכתי." לאחר הפגישה התלבט קדישאי רבות כיצד הוא מודיע דבר שכזה למערך שלם וכיצד משנים את כל התוכנית ברגע האחרון, כפי שביקש הרב. בישיבת המטכ"ל האחרונה לפני היציאה למבצע, עדכן המזכיר את כולם בדברי הרב, וכולם הסכימו פה אחד - אם הרב אמר, זה מה שעושים!"​
"הרב שך עודכן בדבר הסכמתם של המערך, ואכן כך היה. בשעה ארבע יצאו הטייסים שלנו משטחי ישראל וחצו את ירדן וערב הסעודית, עד שהגיעו לעיראק. בחסדי ה' וממש כפי שהבטיח הרב, הטייסים יצאו לשלום וב"ה חזרו לשלום."​
"שאלתי את עצמי לאחר מחשבה, מה היה כל כך מיוחד בשעה ארבע שדווקא עליה התעקש הרב? בעולם הישיבות יש דבר שנקרא "סדר נעשה ונשמע" - בשעה 13:00 הבחורים מתפללים מנחה, לאחר מכן הולכים לנוח, ואחר הצהריים מגיעים ומתחילים את סדר הלימוד שלהם במשך כל הלילה."
"הרב שך ידע והבין מראש בחכמתו האדירה, שאם הטייסים יטוסו בשעה 13:00, זה יהיה בזמן שעולם התורה ישן והתלמידים נחים - מה שאומר שלא יהיה מי שילמד תורה באותו הזמן להצלחת המבצע המורכב בסדר הגודל ובמורכבות שלו, ולשובם של הטייסים לשלום."​
 
מ''מ זו לא 'קושיא' שכתוב ו' סיון, כנראה התבלבלו במקום ה' כתבו ו', וזהו .....
ומ''מ, אתה צודק, שאין לכל הסיפורים האלה מקור בר סמכא. הרב שך והבבא סאלי נפטרו לא מזמן (יחסית...), אם מישהו ממקור ראשון היה מספר, ניחא....
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
חזור
חלק עליון