• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

תשלום אלף שקלים לכל אברך שיש לו שלשה ילדים ומעלה ושימוש במוצרים המיוצרים ב(חשש) חילול שבת

מורשת מרן

Administrator
חבר צוות
כדאי להפיץ:

תשלום אלף שקלים לכל אברך שיש לו שלשה ילדים ומעלה
להיכנס לקישור למלא פרטים ובהצלחה!!!
https://kohelet.edu.gov.il/


מי שלא מצליח דרך הקישור שירשום בגוגל: "קהלת משרד החינוך"

הרישום הוא עד תאריך 10/12/2021 בלבד!

מצווה לפרסם לכל האברכים!
 
אנא זעירא יצחק הקטן קיבלתי הודעה שזה עוקץ, הם רוצים לדעת מי אברך ומי לא ועוד רעיונות שיהיו בהמשך, הם לא חשודים בחסידות יתרה לחלק כסף לאברכים
זה תוכן ההודעה שקיבלתי, והבוחר יבחר
מאידך קיבלתי הודעה אחרת על זיכוי בטיטולי האגיס וכיו''ב, ועתה אני בטיבריא, ובל''נ יותר מאוחר אשלח
 
הזיכוי רק לטיטולי האגיס? כי אני גם כך לא רוכש אותם, הם חלק מ'קימברלי- קלארק' שמחללים שבת ומייצרים בשבת ע"י ישראל.
ויש שטענו שרוב הטיטולים הם מעשה שבת, מאחר שהטיטול מיוצר בכ 5 שלבים, כל שלב ביום אחר, כך שרוב הטיטולים עברו שלב מסוים בשבת.
וגם שכפי הידוע לי מפעל המחזור אמניר מהווה בסיס לחומר גלם של הטיטולים והניירות של קימברלי- קלארק ופועל בשבת מחמת ההפסד הכספי הגדול שיש בכיבוי המכונה כל שבת.
וכדי לעודד ולחזק שומרי שבת כדאי לרכוש נייר וטישו דווקא משניב, וטיטולים מחברות גויות בחו"ל כמו פרמרס.
 
כדי לעודד ולחזק שומרי שבת כדאי לרכוש נייר וטישו דווקא משניב, וטיטולים מחברות גויות בחו"ל כמו פרמרס.
אין ספק שכבודו צודק, אבל לפעמים המציאות שונה
כלומר, אם זה אסור ללא ספק, א"כ אין ברירה וחייבים לנהוג כך
אך אם מעיקר הדין זה מותר, לפעמים (אם לא לרוב) המציאות היא שקשה להחמיר בכך, מבחינה כלכלית שלא תמיד האברך המצוי יכול לעמוד בזה וכו'
 
כדאי להפיץ:

תשלום אלף שקלים לכל אברך שיש לו שלשה ילדים ומעלה
להיכנס לקישור למלא פרטים ובהצלחה!!!
https://kohelet.edu.gov.il/


מי שלא מצליח דרך הקישור שירשום בגוגל: "קהלת משרד החינוך"

הרישום הוא עד תאריך 10/12/2021 בלבד!

מצווה לפרסם לכל האברכים!
זה לא מיועד לאברכים רגילים שהאשה עובדת בד"כ, אלא למצב סוציו אקונומי מאד מסויים שבני הזוג יחד לא מכניסים יותר מ14,000 בכל השנה כולה, או 30,000 בכל השנה כולה כאמור בסעיף ג' בפרטי החוק בקישור שם..
 
אין ספק שכבודו צודק, אבל לפעמים המציאות שונה
כלומר, אם זה אסור ללא ספק, א"כ אין ברירה וחייבים לנהוג כך
אך אם מעיקר הדין זה מותר, לפעמים (אם לא לרוב) המציאות היא שקשה להחמיר בכך, מבחינה כלכלית שלא תמיד האברך המצוי יכול לעמוד בזה וכו'
גם אני חשבתי כך, ובעבר הייתי קונה טיטולים פרמיום במבצעים של יש.
וב"ה מאז שנחשפתי לחילולי שבת (בזמנו כשבדקתי האם זה נכון ראיתי בדרושים כח אדם שהחברה מפרסמת שדרוש עובדים לעבודה בשבת ה"י) עברתי לפרמפרס ולמרות שזה מעט יותר יקר ובלי מבצעים גדולים כ"כ ראיתי שזה סכום נסבל, ועדיף לוותר על דג יקר בשבת לטובת דג פשוט בשביל לא להשתמש בטיטולים אלו.
 
זה לא מיועד לאברכים רגילים שהאשה עובדת בד"כ, אלא למצב סוציו אקונומי מאד מסויים שבני הזוג יחד לא מכניסים יותר מ14,000 בכל השנה כולה, או 30,000 בכל השנה כולה כאמור בסעיף ג' בפרטי החוק בקישור שם..
כן, ועוד שהם הולכים לפי הברוטו! ובנוסף כוללים כל התוספות נניח סיוע בשכר דירה ועוד, כך שלא להגיע לסכום הנ"ל הוא בלתי האפשר לרוב. גם מי שיש לו רכב ששוויו מעל 25 אלף ש"ח אוטומטית לא זכאי. גם אם הוא מרוויח את הסכומים המגוחכים הנ"ל.

אין פה עוקץ לכאורה זה לא קיים מהשנה גם בשנים קודמות.
 
הזיכוי רק לטיטולי האגיס? כי אני גם כך לא רוכש אותם, הם חלק מ'קימברלי- קלארק' שמחללים שבת ומייצרים בשבת ע"י ישראל.
ויש שטענו שרוב הטיטולים הם מעשה שבת, מאחר שהטיטול מיוצר בכ 5 שלבים, כל שלב ביום אחר, כך שרוב הטיטולים עברו שלב מסוים בשבת.
וגם שכפי הידוע לי מפעל המחזור אמניר מהווה בסיס לחומר גלם של הטיטולים והניירות של קימברלי- קלארק ופועל בשבת מחמת ההפסד הכספי הגדול שיש בכיבוי המכונה כל שבת.
וכדי לעודד ולחזק שומרי שבת כדאי לרכוש נייר וטישו דווקא משניב, וטיטולים מחברות גויות בחו"ל כמו פרמרס.
ימחל לי כבודו שאין לי תשובה לכל השאלות האלו, אני מהדור שהשתמשו בחיתולי בד לילדים ולא חשבו על כל הפינוקים האלה
שלחתי למנהל האתר את המודעה שקיבלתי בענין זה ככתבה וכצורתה, והוא יעשה עמה כחכמתו
 
וב"ה מאז שנחשפתי לחילולי שבת (בזמנו כשבדקתי האם זה נכון ראיתי בדרושים כח אדם שהחברה מפרסמת שדרוש עובדים לעבודה בשבת ה"י) עברתי לפרמפרס ולמרות שזה מעט יותר יקר ובלי מבצעים גדולים כ"כ ראיתי שזה סכום נסבל, ועדיף לוותר על דג יקר בשבת לטובת דג פשוט בשביל לא להשתמש בטיטולים אלו.
העניין היחידי שיש בזה זה לא לקנות מחילולי שבת. החברות הללו כל כך נפוצות שלא לקנות מהם לא יחסיר מהם. ומבחינת הלכה מעיקר הדין אין בזה איסור.
ובלי קשר אני אישית לא קונה דג יקר כי זה מכבד את השבת, אני פשוט אוהב מושט.
ובכל זאת אני משקיע יותר בבשר ועוף, ועוד דברים מיותרים לכבוד שבת, כי אני יודע שה׳ יתברך מחזיר, וראיתי במו עיניי שה׳ יתברך החזיר לי הוצאות של 10,000 שקל עבור שבתות וחגים, גרוש אחר גרוש. וגם לפני זה לא פקפקתי. אם אתה אוהב דג יקר, תקנה ואל תחשוש, כי כשחוששים ה׳ יתברך לא מחזיר. ה׳ מחזיר למי שמאמין.
(אני מאמין שגלשתי למוסר, אבל הייתי חייב להוציא זאת)
 
העניין היחידי שיש בזה זה לא לקנות מחילולי שבת. החברות הללו כל כך נפוצות שלא לקנות מהם לא יחסיר מהם. ומבחינת הלכה מעיקר הדין אין בזה איסור.
ובלי קשר אני אישית לא קונה דג יקר כי זה מכבד את השבת, אני פשוט אוהב מושט.
ובכל זאת אני משקיע יותר בבשר ועוף, ועוד דברים מיותרים לכבוד שבת, כי אני יודע שה׳ יתברך מחזיר, וראיתי במו עיניי שה׳ יתברך החזיר לי הוצאות של 10,000 שקל עבור שבתות וחגים, גרוש אחר גרוש. וגם לפני זה לא פקפקתי. אם אתה אוהב דג יקר, תקנה ואל תחשוש, כי כשחוששים ה׳ יתברך לא מחזיר. ה׳ מחזיר למי שמאמין.
(אני מאמין שגלשתי למוסר, אבל הייתי חייב להוציא זאת)
דוקא אני כן קונה בד"כ סלומון נורווגי למרות שהמשפחה ברוכה ב"ה (ואיני עשיר בלשון המעטה..) מידי פעם אני מגוון לבקשת הילדים.
אדרבה איני חושש מהוצאות שבת, רק הגבתי למה שכתבו לעיל שיש אברכים שאין ביכולתם להרשות לעצמם להקפיד על טיטולים ללא חשש חילול שבת, שלכאורה עדיף להוריד מהדג בשביל לא להשתמש בדבר הנעשה ע"י ישראל בשבת בשביל ישראל.
 
דוקא אני כן קונה בד"כ סלומון נורווגי למרות שהמשפחה ברוכה ב"ה (ואיני עשיר בלשון המעטה..) מידי פעם אני מגוון לבקשת הילדים.
אדרבה איני חושש מהוצאות שבת, רק הגבתי למה שכתבו לעיל שיש אברכים שאין ביכולתם להרשות לעצמם להקפיד על טיטולים ללא חשש חילול שבת, שלכאורה עדיף להוריד מהדג בשביל לא להשתמש בדבר הנעשה ע"י ישראל בשבת בשביל ישראל.
מעניין אותי מהו בשבילך צמד המילים ״חשש חילול שבת״, אם זה לא נעשה על מנת שישראל ישתמש בו זה לא אסור לאחרים עולמית, מי שעושה את הטיטולים עושה אותם בשבת בשביל הכסף לא בשביל הילדים שלך.

(וסתם, אני לא אוהב סלמון)
 
מעניין אותי מהו בשבילך צמד המילים ״חשש חילול שבת״, אם זה לא נעשה על מנת שישראל ישתמש בו זה לא אסור לאחרים עולמית, מי שעושה את הטיטולים עושה אותם בשבת בשביל הכסף לא בשביל הילדים שלך.

(וסתם, אני לא אוהב סלמון)
כוונתו פשוטה לכאורה שגם בטיטולים אלו כשאתה קונה זה לא ודאי חילול שבת כי אולי את אלו ייצרו ביום חול ויש בהם רק חשש חילול שבת ולטעמו כדאי לצמצם אף בשביל להימנע מחשש חילול שבת.
 
כוונתו פשוטה לכאורה שגם בטיטולים אלו כשאתה קונה זה לא ודאי חילול שבת כי אולי את אלו ייצרו ביום חול ויש בהם רק חשש חילול שבת ולטעמו כדאי לצמצם אף בשביל להימנע מחשש חילול שבת.
וכוונתי להבין מה פשר ״חשש חילול שבת״ צירוף המילים הזה עבורו.
עבורי זה חשש איסור גם מעיקר הדין. וממה שידוע לי (לפחות) הסיבה שלא קונים מוצרים במפעלים שלא שומרים שבת שלא לתמוך במפעל הזה. המפעלים האלו יעבדו גם בלי שנתמוך בהם.
 
וכוונתי להבין מה פשר ״חשש חילול שבת״ צירוף המילים הזה עבורו.
עבורי זה חשש איסור גם מעיקר הדין. וממה שידוע לי (לפחות) הסיבה שלא קונים מוצרים במפעלים שלא שומרים שבת שלא לתמוך במפעל הזה. המפעלים האלו יעבדו גם בלי שנתמוך בהם.
זה לא בהכרח נכון רק לאחרונה נתפרסם שמפעל פיניציה של יצור זכוכיות פושט רגל בגלל החרם של החרדים.
 
התבלבלתי לרגע...
הנושא פה הוא "תשלום אלף שקלים לכל אברך שיש לו שלושה ילדים ומעלה" או "שימוש במוצרים המיוצרים ב(חשש) חילול שבת"???
[אולי כדאי לפתוח נושא לעניין זה עם החומר והדעות הנ"ל]
שהמנהלים יעבירו את זה לאשכול חדש.
 
מעניין אותי מהו בשבילך צמד המילים ״חשש חילול שבת״, אם זה לא נעשה על מנת שישראל ישתמש בו זה לא אסור לאחרים עולמית, מי שעושה את הטיטולים עושה אותם בשבת בשביל הכסף לא בשביל הילדים שלך.

(וסתם, אני לא אוהב סלמון)
פשיטא שזה נעשה בשביל ישראל.
 
וכוונתי להבין מה פשר ״חשש חילול שבת״ צירוף המילים הזה עבורו.
עבורי זה חשש איסור גם מעיקר הדין. וממה שידוע לי (לפחות) הסיבה שלא קונים מוצרים במפעלים שלא שומרים שבת שלא לתמוך במפעל הזה. המפעלים האלו יעבדו גם בלי שנתמוך בהם.
סיבות שונות.
א. לא לתמוך במחללי שבת, וזה לא מעיקר הדין, אלא הנהגה טובה למען כבוד שבת וחינוך הילדים על הערך של כבוד שבת, וגם שעי"ז הרבה עסקים מתחילים לשמור שבת.
ב. מעשה שבת, זה מעיקר הדין, אין היתר להשתמש בדבר שיוצר ע"י ישראל בשבת בשביל ישראל, וגם אם היצרן עושה זאת בשביל רוח ממוני מהישראל שיקנה ממנו, זה נקרא שעושה בשביל הישראל.
כתבתי חשש, מאחר שלא ראיתי בעצמי את הטיטול מיוצר בשבת... ויתכן שהוא ספציפית מהמיעוט שמיוצר כולו ביום חול.
 
פשיטא שזה נעשה בשביל ישראל.
העובד הולך למפעל בשבת כי הוא מרוויח יותר כסף, נקודה. אחרת הוא לה היה הולך לעבוד. וזה משנה לך את כל הנקודה בהלכה. (אני לא אומר זאת מעצמי, עיין בספרי ילקוט יוסף בענייני מעשה שבת)
ומ״ש ״היצרן״ זה לא משנה, הכל הולך אחר מי שעושה את האיסור.
 
חזור
חלק עליון