• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

תלמידי חכמים עצומים שאינם ידועים

למה חינם?? מוכן לשלם ולעשות כל מה שצריך כדי לפגוש אותו צדיק... חיפשתי מספיק בחיים שלי כולל נסיעות כמעט לכל הארץ. לא הגעתי בינתיים לשום רב שמגלה או חותך דברים
 
למה חינם?? מוכן לשלם ולעשות כל מה שצריך כדי לפגוש אותו צדיק... חיפשתי מספיק בחיים שלי כולל נסיעות כמעט לכל הארץ. לא הגעתי בינתיים לשום רב שמגלה או חותך דברים
לא צריך לגלות לך כלום.
תעבוד את ה' וזהו!!!
 
זה מה שאומרים, ובנתיים כל שני וחמישי מספרים מופתים מכל הצדיקים [יעויין לדוגמא קטנה בעלון 'עקבתא דמשיחא'].
זה כנראה על דרך המשל...

רבים מהסיפורים המתפרסמים חדשים לבקרים הם פרי דמיונם של הכותבים או גוזמאות מנופחות..

בפרט בעינייני המלחמה שרבים מ'המופתים' התבררו כהמצאות ללא בדל של אמת..
 
מחזה נדיר: מרן הגר"מ שטרנבוך לראש הישיבה הגאון רבי שלום בער סורוצקין שליט"א: "שערי ברכות נתונים בידך, אתה לא צריך שום ברכה, אם אתה מברך לא צריך יותר, יש לכם את כל השערים פתוחים, הברכה שלכם אין למעלה ממנו" אמר מרן.
 
מחזה נדיר: מרן הגר"מ שטרנבוך לראש הישיבה הגאון רבי שלום בער סורוצקין שליט"א: "שערי ברכות נתונים בידך, אתה לא צריך שום ברכה, אם אתה מברך לא צריך יותר, יש לכם את כל השערים פתוחים, הברכה שלכם אין למעלה ממנו" אמר מרן.
כב' ינסה.
 
הרב רפאל שמואלביץ, ראש ישיבת קפלן החדשה, בקיא עצום בכל התןרה כולה, ומאידך חריף ומפולפל, ירש בגדול את הכשרון של 'שמואלביץ'.
גם אביו הגאון רבי מאיר שמואלביץ, אין לו תפקיד רשמי, נמצא במיר כל היום, עילוי נוראי, אגדות מתהלכות עליו ברחובות.
הגר"ר שמואליץ מונה לכהן כר"מ בישיבת פוניבז' (שבנשיאות הרב כהנמן).
 
בישיבת פוניבז' ספינת הדגל של עולם התורה הליטאי יתחילו את זמן קיץ מוקדם ביום שלישי השבוע, יממה קודם ראש חודש אייר בכדי לחזק את הזמן בהתחלה מוקדם יותר בעקבות המלחמה, וכבר ביום רביעי בבוקר ימסרו הרמי"ם את השיעורים כסדרם.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי עם פתיחת זמן קיץ בפוניבז' התחדשו עם מינוי חדש, שנחשב לדרמטי ביותר בעולם התורה - הגאון רבי רפאל שמואלביץ, מראשי ישיבת 'דעת אהרן' - קפלן החדשה, ימונה לר"מ וימסור שיעורים בשיעור ב' בזמן קיץ.

מדובר במינוי שכבר דובר בו בעבר רבות והפעם יצא מהכוח אל הפועל.

הגר"ר שמואלביץ (47), נכדו של מרן הגאון רבי חיים שמואלביץ זצ"ל, נינו של מרן הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל זצוק"ל, בנו של הגאון רבי מאיר אב"ד בבית הדין לדיני ממונות שעל ידי המועצה הדתית בירושלים וראש מערכת האנציקלופדיה התלמודית. חתנו של הגאון רבי מיכאל וינקלר מראשי ישיבת 'קול תורה'



2cb8ec0dad29d2734530.jpg
הגר"ר שמואלביץ משמאל עם הגר"נ קפלן באמצע | צילום: שוקי לרר
רבי רפאל הוא בוגר פוניבז' ונחשב לתלמידו המובהק של ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי, הוא כיהן כראש חבורה במיר, וכן בישיבת 'עטרת שלמה' שם שימש כראש הכולל במודיעין עילית עד למעברו לכהן כאחד מראשי ישיבת 'דעת אהרן' (קפלן החדשה) בירושלים בשנת תשע"ח.

הוא נחשב לאחד מגדולי תלמידי החכמים שבדור ובקי בכל הש"ס. אלפים מחזיקים עצמם כתלמידיו לאור שיטת לימודו הייחודית והבהירה שהקנתה לו שם עולמי – כאשר תדפיסים והקלטות משיעוריו מופצים באלפי עותקים בבתי מדרש רבים בארץ ובעולם.

בתקופת היותו תלמיד בישיבת פוניבז' זכה לקרבה רבה מראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי - שמיודד מאוד עם אביו, הגאון רבי מאיר שמואלביץ'. הגרב"ד חיבבו עד למאוד, והיה מרעיף עליו אהבה כבנו, כשהשניים נושאים ונותנים בעומקה של תורה בשעות לפנות בוקר בהיכל הישיבה, כשהכל היו עוד נמים את שנתם. תקופה ארוכה אף למדו הרב והתלמיד בחברותא קבועה ועד היום מספר על כך רבי רפאל למקורביו, כזמנים שבהם התעלה ורכש את ה'געשמאק' בלימוד.

עוד בהיותו נער צעיר לימים התפרסם שמו כעילוי, ורבים מחבריו מספרים כי רבי רפאל היה החברותא המבוקש ביותר בקרב תלמידי הישיבה. אברך שלמד איתו יחד בחברותא באותם הימים מספר, כי כשהסכים רבי רפאל לקבוע עמו לימוד בחברותא – לא היה גבול לאושרו. הוא ידע כי ה'זמן' הקרוב יהיה מלא בשקידת התורה ללא בזבוז זמן לריק, וכי הלימוד יהיה נהיר בעומק העיון, בזכות דרכו המיוחדת בלימוד של רבי רפאל.

בשנה האחרונה לבחרותו ביקש לעבור לישיבת מיר סמוך לאבותיו-רבותיו. כששמעו על כך ראשי ישיבת פוניביז' קראו לו, וניסו לדבר על ליבו שיישאר בישיבה. אך הרצון להסתופף בצל האריות ממיר, מבני משפחתו הובילו להחלטה לעבור למיר – כאשר מיד לאחר נישואיו התמנה כאמור ל'ראש חבורה' בישיבה.



e96566916afceaa175f0.jpg
הגאון רבי רפאל שמואלביץ | צילום: שוקי לרר
בזמן קיץ ימסור שיעורים בשיעור ב' לצד ראש הישיבה הגרח"פ ברמן שימסור את השיעור לחצי השני של שיעור ב' כשאת השיעור לשיעור ג' ימסור הגר"ד מילר מראשי הישיבה. בשיעור א' ימסרו את השיעורים הגר"ד לוי, הגרש"י מלר והגר"י אפשטיין.

בנוסף, בישיבת פוניבז' הודיע נשיא הישיבה הגר"א כהנמן כי לא יקצץ במלגת הכולל לאברכים שהפסידו את המלגה שהמדינה הורידה למחויבי גיוס.
 
חזור
חלק עליון