• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

המעביר שינה - מעיני, ותנומה - מעפעפי?

אז למה שינה ע"ש העיניים ותנומה ע"ש העפעפיים?
אכן השינה ניכרת בעיני האדם יותר מכל אבר אחר ולכן עצימת העניים מבטאת את השינה.
ולפי מצב העין ניתן לדעת גם עד כמה אדם שקוע בשינה
ולכן "הַמַּפִּיל חֶבְלֵי שֵׁנָה עַל עֵינַי" הַמַּפִּיל עֲבוֹתוֹת השֵנָה עַל עֵינַי,
אבל רק תְנוּמָה עַל עַפְעַפַּי, כי בנמנום אינו סוגר עיניו לחלוטין אלא רק העפעפיים נשמטות חלקית,

ועל כן גם "וּמֵאִיר לאִישׁוֹן בַּת עָיִן", שכאשר רואים את אישון עיניו של האדם ניכר שהוא ערני.
 
בספר המנוחה לרבנו מנוח על הרמב"ם (תפילה ז ד) פירש:
ותנומה מעפעפי, התנומה היא קלה מהשינה, ואין בה כי אם סגירת העפעפיים, וע״כ תלה אותה בעפעף. עכ"ל.
כלומר מצב העפעפים מעיד שהשינה היא קלה. וראיתי מי שפירש שהם נקראים כך על שם תנועתם המהירה כאילו הם עפים.
ולכן תנומה מיוחסת לעפעפים.
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון