ועשית ככל אשר יורוך! תורמים עכשיו למרכז למורשת מרן. לחצו כאן לתרומה.
זה לא סתירה כלל ועיקר -אני על כל פנים אוחז שאין כל היגיון לתרום לקרן השביעית וגם לקנות היתר מכירה זה כמו לשכנע אדם לא למכור בשבת ולקנות מאדם אחר שלא שומר שבת
ברגע שגדול הדור אכל, לכאורה יש כאן בחינה של מחמיר יותר מרבו, ויש בזה אולי משום יוהרא.במחילה מכל הרבנים הכותבים כאן, למה לנו לטחון מים.
בענין מכתב זה נתבאר להדיא בילקו"י שביעית עמוד תתט.
אגב, המבואר שם בילקו"י זה ע"פ מכתב כתי"ק ששאלו למרן זיע"א, ויש לי אותו חתום באוצרותי, שקבלתי ממרן שליט"א. ז"א שמרן זיע"א כבר ענה על הדברים. ומסקנת ההלכה לפי דעתו שמותר לכתחלה לאכול היתר המכירה. ומי שרוצה להדר שיהדר.
והכל על מקומו יבוא בשלום.
תושלב"ע.
באחת המקומות בשו"ת שמש ומגן בהלכות בישול כתב כך, שכתב מרן שהמחמיר תבוא עליו ברכה, ודעת הגר"ש משאש לאסור. וכתב הגר"ש, "מי לא יחפוץ בברכת מרן הראש"ל", ומתוקף כך גם כן אסר כדעתו ולא כדעת מרן...אגב ראיתי שהגר"ש משאש אמר
מי לא ירצה שמרן זיע"א יאמר עליו והמחמיר תע"ב...
היכן?באחת המקומות בשו"ת שמש ומגן בהלכות בישול כתב כך, שכתב מרן שהמחמיר תבוא עליו ברכה, ודעת הגר"ש משאש לאסור. וכתב הגר"ש, "מי לא יחפוץ בברכת מרן הראש"ל", ומתוקף כך גם כן אסר כדעתו ולא כדעת מרן...
אז עדיף לאכול ירקות באיכות ירודה בשבת ק׳ בשביל להרוויח את הברכה של מרן אבל להפסיד את הברכה של עונג שבת בירקות איכותיים?אגב ראיתי שהגר"ש משאש אמר
מי לא ירצה שמרן זיע"א יאמר עליו והמחמיר תע"ב...
חפש באוצר החכמההיכן?
ודאי שמרן דעתו לא היתה כך... אני יודע שזה פשוט, אבל להוציא מלב התועים והטועים...אז עדיף לאכול ירקות באיכות ירודה בשבת ק׳ בשביל להרוויח את הברכה של מרן אבל להפסיד את הברכה של עונג שבת בירקות איכותיים?
(לא שאני בא שמרן שלל שבני תורה לא יחמירו כשיכולים, אלא שצריך לראות את הדברים בפרופורציות)
