הגמרא בסוכה מסתפקת האם יש דיחוי אצל מצוות או לא
והגמרא פושטת שדיחוי מעיקרא לא הוי דיחוי אבל נראה ונדחה נשאר ספק
וברש'י נראה שהספק האם לומדים מקדשים שכשם שבקדשים יש דיחוי כך גם למצוות יש דיחוי
או דלמא אין דוקא בקדשים יש דיחוי
וביאור הדבר שבקדשים כאשר יש לך קרבן ונפגם המזבח ממילא הקרבן כעת לא ראוי להקרבה ויש בו איזה פגם או פסול
אבל במצוות צריך ביאור הדבר מה שייך לומר שהמצווה נדחתה
ובעיקר הדבר של דיחוי למצוות יש מחלוקת גדולה בין האחרונים האם זה מדרבנן או מהתורה.
יש קושיא גדולה של ר' דב לנדו שהלא מצה בערב פסח אופים ועושים צירוף סל ומעשרים והלא כאשר זה טבל אינו ראוי כלל למצוות מצה ומדוע לא נימא שהוה דיחוי למצוות
ואולי אפשר ליישב שטבל חסר בתיקון שעדיין לא הושלם תיקונו וזה לא חשיב דיחוי.
והגמרא פושטת שדיחוי מעיקרא לא הוי דיחוי אבל נראה ונדחה נשאר ספק
וברש'י נראה שהספק האם לומדים מקדשים שכשם שבקדשים יש דיחוי כך גם למצוות יש דיחוי
או דלמא אין דוקא בקדשים יש דיחוי
וביאור הדבר שבקדשים כאשר יש לך קרבן ונפגם המזבח ממילא הקרבן כעת לא ראוי להקרבה ויש בו איזה פגם או פסול
אבל במצוות צריך ביאור הדבר מה שייך לומר שהמצווה נדחתה
ובעיקר הדבר של דיחוי למצוות יש מחלוקת גדולה בין האחרונים האם זה מדרבנן או מהתורה.
יש קושיא גדולה של ר' דב לנדו שהלא מצה בערב פסח אופים ועושים צירוף סל ומעשרים והלא כאשר זה טבל אינו ראוי כלל למצוות מצה ומדוע לא נימא שהוה דיחוי למצוות
ואולי אפשר ליישב שטבל חסר בתיקון שעדיין לא הושלם תיקונו וזה לא חשיב דיחוי.