נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
אמר לגוי : "לא להכנס" (למ"ד).כיצד יתכן שאם אמר מילה או שתיים והכשיר את סוכתו?
?(למ"ד)
לכאו' כוונתו - לפי המאן דאמר שסובר שגוי שנכנס פוסל את הסוכה.
משמע מדבריך, שאם הגוי בסוכה יהא פסולה, ואשמח אם תביא לי מקור לכך.אמר לגוי : "לא להכנס"
בזה שאמר כן לא עשה שום פעולה להכשיר את הסוכה.אמר לגוי : "לא להכנס" (למ"ד).
מי הוא?לפי המאן דאמר
אולי כה"ח סי' תרל"ט ס"ק ו'.משמע מדבריך, שאם הגוי בסוכה יהא פסולה, ואשמח אם תביא לי מקור לכך.
אמת ויציב. פשוט בשביל החידה כתבתי כן, אבל אמת לא הכשיר את הסוכה אלא רק מנע פסול למאן דאמר.בזה שאמר כן לא עשה שום פעולה להכשיר את הסוכה.
הסוכה היתה כשרה גם אם לא היה אומר כן.
הוא רק סילקדבר חיצוני שהיה יכול לפסול את הסוכה.
וגם בעצם מאמרו לא עשה שום פעולת הכשר או פסול, שכן הגוי יכול לא להקשיב לו.
זה זוהר שכתב דברים חמורים והעתיקו הכה"ח ועוד, כמדומה גם מרן החיד"א.מי הוא?
הכה"ח מביא שהש"ך על התורה כתב שאין מן הראוי ליר"ש להכניס לסוכתו עכו"ם כי ע"י זה בורחת הקדושה, אך לא הוזכר שם איסור בדבר.זוהר
ומה עם השאלה הראשונה?מיגו דהוי דופן לענין שבת הוי דופן לעניין סוכה
וא"כ כשקיבל שבת או שאמר מזמור שיר ליום השבת שהוא פרק תהילים הכשיר סוכתו
קיבל שבתומה עם השאלה הראשונה?
אשמח שתצטט לי את הלשון.להכניס גוי לסוכה - משיב כהלכה
מקורות ונימוקים: כתב בכף החיים סימן תרל"ט ס"ק ו' ועיין בשפתי כהן על התורה פרשת אמור שכתב וז"ל הרי השבעה צדיקים רמוזים שהם באים ויושבים בסוכה, על כן צריך לשבת בה באימה וביראה בבושה וענוה, ולא ימשך אחר אכילה ושתיה שלא יבא לידי נבלה, ולא יכניס לתוכה עכו"ם שהסוכה צילא דמהמנותא ועכו"ם לית ליה...meshiv.co.il
אמת, אך לא לזה נתכוונתי.קיבל שבת
אשמח שתצטט לי את הלשון.
אולי סוכה מעל 20 אמה שהיתה עם תבן, ואז ביטל את התבן. (עי' סוכה ד.)
- כיצד יתכן שאם אמר מילה או שתיים והכשיר את סוכתו?
כוונתך שהיתה גבוהה מכ' והניח בה תבן שצריך לבטלו להוריד מן השיעוראולי סוכה שהיתה עם תבן ולכן היתה נמוכה מעשרה טפחים, ואז ביטל את התבן. (עי' סוכה ד.)