• ניתן לשלוח מערכות ויישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

נרגילה בפסח

אולי שמישהו ישיג את השו"ת הנ"ל של החכם שרגא, שכמדומה שם הספר חכמת שלמה, ששם האריך מאוד בכל סוגי הסיגריות לפי זכרוני הדל והמדולדל
 
ידוע פסק זה של מרן זי"ע, אך נודע בשנים האחרונות מכימאים מומחים שמעורב בכל סוגי הטבק חומרי טעם וריח המופקים מחמץ גמור. וכבר יש כשרות לסיגריות מסוימות לפסח של חברת דובק. כנראה לא סתם. וכן מורה הגאון הרב אהרון בוטבול נר"ו חתנא דבי נשיאה והגאון הר' אופיר מלכא. וכמדומני שבד"ץ בית יוסף נותנים כשרות לדובק ואם אין בעיה, כשרות למה??
 
ידוע פסק זה של מרן זי"ע, אך נודע בשנים האחרונות מכימאים מומחים שמעורב בכל סוגי הטבק חומרי טעם וריח המופקים מחמץ גמור. וכבר יש כשרות לסיגריות מסוימות לפסח של חברת דובק. כנראה לא סתם. וכן מורה הגאון הרב אהרון בוטבול נר"ו חתנא דבי נשיאה והגאון הר' אופיר מלכא. וכמדומני שבד"ץ בית יוסף נותנים כשרות לדובק ואם אין בעיה, כשרות למה??
זכורני שהייתי עם מו"ר הרה"ג רפאל זר שליט"א בכנס ביד אליהו שבו נכח מרן הראש"ל שליט"א, לפני כמה שנים. ודיבר עמו על כך, ואמר שידבר על כך בלוויין. ואכן דיבר על כך באחד השיעורים (מיד לאחר מכן) בשנים עברו, ותקף את אותם האומרים כן, שצריך כשרות לפסח...
אם יש למישהו אפשרות לאתר את זה דרך הספר שיעור השבועי, יבורך מפי עליון. אך אני יודע זאת בוודאות. ולא כמו שאומר הרב אבוטבול והרב אופיר מלכא. אחר המחילה מכבודם ותורתם.
 
עתה בא לידי הספר הנ''ל הנקרא בשם 'משפטי שלמה' סימן יב ושם אריכות דבריו היא בענין הסיגריות האלקטרוניות ולא נראה שהתיר בשופי, וגם בענין הנרגילה בסוף דבריו לא חתך הדין, וכתב שיש לו עוד אריכות דברים בזה @הרב שלמה שרגא צריך לבדוק איתו שמא יוכל להשיבנו דבר
 
גם אנחנו בוכים, הדמעות זורמות, אבל גם אנחנו זורמים... לא נצליח לשנות אותם, לפחות ננתב אותם לעשות את הבטלה בצורה טובה בלי עבירות
לענ"ד זהו תרתי דסתרי, אם ישנה קביעות לבטלה היא גופא חטא ועבירה, ואם זה כמה ביחד ח"ו, לא ימלט שלא יהא שם דיבורים האסורים וכו', וה' הטוב יכפר בעד.
 
לענ"ד זהו תרתי דסתרי, אם ישנה קביעות לבטלה היא גופא חטא ועבירה, ואם זה כמה ביחד ח"ו, לא ימלט שלא יהא שם דיבורים האסורים וכו', וה' הטוב יכפר בעד.
בעזרת ה' יהיו לך בנים שקדנים, אבל מה תעשה אם יהיה בן שישב בבית כמעט שנה במצטבר ועכשיו חוזר לישיבה ומנסה ללמוד אבל יש לו פזילה לבחוץ? תלחץ עליו ותגיד לו אל תתבטל עד שהוא יתפוצץ ח"ו, או שתגיד לו בוא נלך ביחד לים נעשה תחרות שחיה נעשן נרגילה, וככה גם שמרת עליו וגם נתת לו חשק להמשיך בישיבה?
וסתם ככה, גם להתכתב כאן זה סוג של קביעות לבטלה.
 
חזור
חלק עליון