• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ו. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

אתם אוכלים עוגיות פפושדו בפסח?

האם את אוכלים עוגיות פפושדו ?

  • כן גם בפסח

    קולות: 34 22.4%
  • כן אבל רק לפני ואחרי פסח

    קולות: 65 42.8%
  • בכלל לא

    קולות: 52 34.2%
  • פעם לא היינו אוכלים והיום שהשתפר המצב כן

    קולות: 1 0.7%

  • סה"כ בוחרים
    152
סיפור מזעזע חדש שלא שמענו על מרן זצ"ל בענין הפפושדו
כדאי לשמוע ולהצטמרר!!!
(הרב אלמוג תלמיד מרן הראשון לציון הג"ר יצחק יוסף שליט"א אתמול בתחילת הסרטון)
איזה סיפור לא שמענו?
אם הכוונה לסיפור שמרן כעס על אותו אחד שכביכול הרב האכיל חמץ וגירשו, כבר הובא במקומות רבים, וגם כעת הוזכר לעיל.
 
כבר סיכמנו שאין ראיה מהמתירים כיון שהם נגועים בתורתו של הרב עובדיה, והרב עובדיה עצמו לא ידע מ'כל' הפרטים.
"בדיוק להפך"
- אין ראיה מהאוסרים כמו שכתבתי שלא מצאתי שום פוסק אחד שהורה להתיר ואחר כל "הורה לאסור" בגלל החומר המתפיח.
אלא כל אלה שהורו לאסור זה אותם שגם לפני ערערו עם כל מיני שמועות שההשגחה לא טובה וכו' וכו' ועוד פקפוקים שטותיים.
נקודת המוצא היא שהמתיר צריך להביא ראיה שמותר ולא להיפך.

אם למתירים אין ראיה להתיר אלא רק דוחים את האוסרים ואומרים מסברא להתיר - זה לא מספיק.
למתירים יש ראיה ברורה שהחומר רק "מתפיח" ולא "מחמיץ" כמו שנתברר מהכימאים שזה כמו משאבה שמנפחת, ולא גורם לחימוץ.
ממש לא, אבל גם כן.
בעבר הרבנים הם הם היו הנותני כשרות,ולכן היו נסמכים על רבותיהם.
בדיוק!!
ולכן שמרן הגרע"י זצוק"ל, ומרן הראשל"צ שליט"א ועוד עשרות ת"ח. (הרב עמאר, הרב יצחק לוי, הרב שמעון ללוש, הרב אברהם יוסף, הרב דוד נקי, הרב אבישי טהרני ועוד עשרות רבנים!!!)
מה אתה צריך "בד"ץ"?????
אמנם עצם העובדה שבד״צ ב״י נמנעים מלתת כשרות בגלל ״חומרא״ שלדעתם היא הכרחית, מוריד מההידור משמעותית)*
שטויות והבלים!!!
תחשוב קצת בשכל!
1. - מרן זצוק"ל הקים את בד"ץ בית יוסף.
2. - מרן זצוק"ל הורה להם לא לתת כשרות למפעלים שפועלים כל השנה על פס חמץ. (מרבת המכשולים שיש בכמה מפעלים)
3. - מרן זצוק"ל שם משגיח מטעמו על מפעלי פפושדו והורה שאפי' "ירא שמים יכול לאכול"

אז מי שעדין שואל "למה אין בד"ץ בית יוסף" לא מבין כלום מה זה נקרא "כשרות".

*משום מה אנשים חושבים ש״מהודר״ פירושו שהסטנדרטים גבוהים וכיו״ב, אבל לא. מהודר פירושו שמהדרים בחומרות, שאף שאינן על פי הסטנדרט היבש של כשרות, הן חומרות שחשובות בהלכה. ולכן בתור ציבור חרדי ירא ה׳ אנחנו תמיד צריכים לשאוף לצרוך את המוצרים המהודרים ביותר, ולא רק ״לצאת ידי חובת״ כשרות.
בדיוק!
ואיזה "חומרא" אין בעוגיות האלה??
ואם מרן זצוק"ל אמר שהעוגיות האלה "מהודרים אפי' לירא שמים" וכן אמרו עשרות ת"ח שביקרו במפעל! אז בא תסביר לי למה שחותמת עם כמה ציורים תעזור יותר מהפה הקדוש של מרן זצוק"ל שאכל עוגיות אלה וכך הורה לרבים!?
 
כל אלה שהורו לאסור זה אותם שגם לפני ערערו עם כל מיני שמועות שההשגחה לא טובה וכו' וכו' ועוד פקפוקים שטותיים.
בדיוק אתמול הרב חותה אמר שלפני כמה שנים רצה וביקש להיכנס למפעל ולא נתנו לו. ולאחר שהתחיל לדבר נגד ברדיו הזמינו אותו להיכנס....
הוא הבין במה מדובר ולא רוצה לבדוק יותר, ואומר להימנע.

למתירים יש ראיה ברורה שהחומר רק "מתפיח" ולא "מחמיץ" כמו שנתברר מהכימאים שזה כמו משאבה שמנפחת, ולא גורם לחימוץ.
נו. רואים שגם אתה לא מבין.
אוי לו לאותו היתר כזה.
העליתי לך אתמול קטע קטע מירחון האוצר שבו משיג על הרב עמאר. תקרא אותו טוב טוב ותבין.

שאלת תם. למה לא עושים מצות עם חומר ההתפחה הנ"ל? הרי הוא לא מחמיץ. יהיה הרבה יותר נוח וקל לאכול מצות כאלו.
 
בדיוק אתמול הרב חותה אמר שלפני כמה שנים רצה וביקש להיכנס למפעל ולא נתנו לו. ולאחר שהתחיל לדבר נגד ברדיו הזמינו אותו להיכנס....
הוא הבין במה מדובר ולא רוצה לבדוק יותר, ואומר להימנע.
מסתמא זה לא שקר אלא חוסר תקשורת, כי במפעל הכחישו דבר זה
ממה מפחד, שינסה שוב לפני שמדבר, איפה האחריות לפני שמוציאים לעז כ"כ גדול!
 
מסתמא זה לא שקר אלא חוסר תקשורת, כי במפעל הכחישו דבר זה
להזכירך. המפעל הוא בגדר אין נחתום מעיד על עיסתו...
הרב חותה אין לו שום ענין בעד או נגד. אדרבה הוא מגדולי תלמידיו ותומכיו של הרב עובדיה.
ממה מפחד, שינסה שוב לפני שמדבר
לקרוא אתה גם לא יודע?
הוא הבין במה מדובר ולא רוצה לבדוק יותר, ואומר להימנע
הוא הוסיף ואמר כשמזמינים מישהו ולא נותנים לו להגיע כשרצה - זה אומר משהו...
 
בדיוק אתמול הרב חותה אמר שלפני כמה שנים רצה וביקש להיכנס למפעל ולא נתנו לו. ולאחר שהתחיל לדבר נגד ברדיו הזמינו אותו להיכנס....
הוא הבין במה מדובר ולא רוצה לבדוק יותר, ואומר להימנע.
"לפני שנים"...בסדר.
בשורה התחתונה, רב פוסק כעת הלכה לרבים, לא מעוניין להגיע למפעל ולא ראה את המציאות בשטח מעולם(!), אבל אוסר... הגיוני?

שאלת תם. למה לא עושים מצות עם חומר ההתפחה הנ"ל? הרי הוא לא מחמיץ. יהיה הרבה יותר נוח וקל לאכול מצות כאלו.
כל שנה מגיע 'תם' תורן שחושב שהוא מחדש משהו בשאלותיו...ברוך הבא לגברא רבא.
 
נערך לאחרונה:
בדיוק!!
ולכן שמרן הגרע"י זצוק"ל, ומרן הראשל"צ שליט"א ועוד עשרות ת"ח. (הרב עמאר, הרב יצחק לוי, הרב שמעון ללוש, הרב אברהם יוסף, הרב דוד נקי, הרב אבישי טהרני ועוד עשרות רבנים!!!)
מה אתה צריך "בד"ץ"?????
מה בדיוק?
בעבר הרבנים הם בעצמם היו השוחטים והמשגיחים, ולכן חברי הקהילה סמכו עליהם.
אינני בא לפקפק על סמכותם של הרבנים שציינת חלילה, אך הם לא נותני הכשרות. וזה מה שאמרתי.
שטויות והבלים!!!
חבל על השיח המזלזל.
1. - מרן זצוק"ל הקים את בד"ץ בית יוסף.
מה זה קשור למה שאמרתי?
2. - מרן זצוק"ל הורה להם לא לתת כשרות למפעלים שפועלים כל השנה על פס חמץ. (מרבת המכשולים שיש בכמה מפעלים)
ש״מ שהחומרא הזו הייתה חשובה למרן. אז למה דבריי הם ״שטויות והבלים״?
3. - מרן זצוק"ל שם משגיח מטעמו על מפעלי פפושדו והורה שאפי' "ירא שמים יכול לאכול"
מצוין. ירא שמיים יכול לאכול.
לא זו הייתה הנקודה שלי.
בבקשה תקרא את התגובות שלי, אל תתקוף אותן.
אז מי שעדין שואל "למה אין בד"ץ בית יוסף" לא מבין כלום מה זה נקרא "כשרות".
אני ואף אחד לא שואל.
אני סך הכל ציינתי עובדה, שעצם העובדה שבד״צ ב״י, לא נימקו את הסיבה של ״אין לנו כשרות על פפושדו״ בטענה ש״לא פנו אלינו״ וכדומיו, אלא כי אפילו לפי הסטנדרטים של בד״צ ב״י (הידועים כנמוכים) הם לא יכולים לאשר את הפפושדו.
מה שאתה רוצה לקחת ולהבין מזה, תבין לבד.
ואיזה "חומרא" אין בעוגיות האלה??
החומרא שב״י נימקו שהם לא יכולים לתת על הפפושדו.
ואם מרן זצוק"ל אמר שהעוגיות האלה "מהודרים אפי' לירא שמים" וכן אמרו עשרות ת"ח שביקרו במפעל! אז בא תסביר לי למה שחותמת עם כמה ציורים תעזור יותר מהפה הקדוש של מרן זצוק"ל שאכל עוגיות אלה וכך הורה לרבים!?
היכן אמרתי זאת בדבריי?
עוד הוכחה גמורה שאתה כלל לא קורא את דבריי אלא תוקף.

חבל שאתה תוקף וטוען כלפיי כאילו אני חלילה נגד הפפושדו.
מי שמכיר אותי כאן בפורום יודע שאני הכן ״מרן״יסט שאפשר.
אני בא ודן איתך בענייניות ולא במגמתיות, אך כבודו תוקף אותי וטוען שדבריי הם שטויות והבלים, בלי בכלל לנסות לקרוא ולהבין את דבריי.
 
בעלי המפעל לא סיפרו שלפני כן הם לא הסכימו לאותם רבנים להגיע.
כנראה שהיתה תקופה שהיה להם מה להסתיר. לאחר שסידרו את כל הענינים הזמינו את הרבנים.
מפעל כזה אין לו נאמנות. ועצם זה שהיתה תקופה שלא רצו לקבל רבנים מרע את הכשרות שלהם.
גם עצם זה שלא ידעו נותני הכשרות שהחומר המתפיח מייצר מים בתוך התנור זה אומר הרבה על רמת הכשרות...
כל הפלפול לנסות ליישב את הנעשה - אין בו אמינות.
יש כללים ברורים שרב שעשה מעשה - לא נאמן לומר לאחר מכן דברים ליישב את דעתו.
גם בזה - מהתשובות שלכם ניכר שכל הענין הוא כדי שלא להטעות ח"ו את הרב עובדיה שכביכול הכשיל את עם ישראל לכן מנסים למצוא היתרים מתחת לאדמה בסברות הכרס בעלמא ללא שום ראיה.
 
בעלי המפעל לא סיפרו שלפני כן הם לא הסכימו לאותם רבנים להגיע.
כנראה שהיתה תקופה שהיה להם מה להסתיר. לאחר שסידרו את כל הענינים הזמינו את הרבנים.
מפעל כזה אין לו נאמנות. ועצם זה שהיתה תקופה שלא רצו לקבל רבנים מרע את הכשרות שלהם.
גם עצם זה שלא ידעו נותני הכשרות שהחומר המתפיח מייצר מים בתוך התנור זה אומר הרבה על רמת הכשרות...
כל הפלפול לנסות ליישב את הנעשה - אין בו אמינות.
יש כללים ברורים שרב שעשה מעשה - לא נאמן לומר לאחר מכן דברים ליישב את דעתו.
גם בזה - מהתשובות שלכם ניכר שכל הענין הוא כדי שלא להטעות ח"ו את הרב עובדיה שכביכול הכשיל את עם ישראל לכן מנסים למצוא היתרים מתחת לאדמה בסברות הכרס בעלמא ללא שום ראיה.
מוציא שם רע.
איזה קלות דעת להוציא לעז כ"כ חמור מתוך השערות למיניהם, בלי טיפת אחריות.
הגאון הרב אברהם יוסף שליט"א, והמשגיח שהוא איש ירא ה' ונמצאים שם שנים רבות, נאמנים עלינו הרבה יותר מפטפוטי הסרק שלך.
ומאז ומעולם הכל היה בפיקוחו מלמעלה של מרן רבינו זיע"א.
מרן זיע"א אמר על מי שאומר דברים אלה שאין לו מחילה ביום כיפור!
קצת יראת שמים לא תזיק.
קצת אמונת חכמים, שמרן זיע"א שזיכה את הרבים ואין חטא בא על ידו, לא יתכן שהכשיל את ישראל עשרות שנים בכריתות!
הזלזול שלך במרן הוא הגורם לכל ההודעות שכתבת בפורום זה מתחילה ועד סוף, ולא רק כ"אהבת עולם", אלא עוד שנקראת "יוסף משה".
בוש והכלם.
 
בוש והכלם
א.זה פורום עניני
ב.הרב עובדיה בן הרב יעקב אומר שהמצב השתפר מבחינת יין נסך לאחרונה
ג.יש הבדל בין הרב עובדיה לבין ש"ס הרב עובדיה היה איש שכולו תורה ש"ס היא מפלגה פוליטית מי שאוהב את מרן ואת ש"ס עונה לכאורה להלכות בצורה פוליטית לעומת מי שאוהב את תורת מרן שהנידון שלו עניני
 
א.זה פורום עניני
ב.הרב עובדיה בן הרב יעקב אומר שהמצב השתפר מבחינת יין נסך לאחרונה
ג.יש הבדל בין הרב עובדיה לבין ש"ס הרב עובדיה היה איש שכולו תורה ש"ס היא מפלגה פוליטית מי שאוהב את מרן ואת ש"ס עונה להלכות בצורה פוליטית לעומת מי שאוהב את תורת מרן שהנידון שלו עניני
זה הכי ענייני שבעולם שמי שמבזה את מרן זיע"א עליו להתבייש ולהכלם.
יפה נפש.
משחקים באש.
 
בדיוק אתמול הרב חותה אמר שלפני כמה שנים רצה וביקש להיכנס למפעל ולא נתנו לו. ולאחר שהתחיל לדבר נגד ברדיו הזמינו אותו להיכנס....
הוא הבין במה מדובר ולא רוצה לבדוק יותר, ואומר להימנע.
עד כמה שאני יודע בכל שנה מי שרוצה יכול להפתיע אפי' ולבקר מתי שהוא רוצה.
ובגלל ש"לא נתנו לו לבקר במפעל" (שאני לא יודע כמה זה נכון...) להוציא לעז על העוגיות... בעוד שעשרות רבות של ת"ח בקרו במפעל ונתנו את הסכמתם!?
אינני בא לפקפק על סמכותם של הרבנים שציינת חלילה, אך הם לא נותני הכשרות. וזה מה שאמרתי.
שרב אומר לך על מוצר מסויים שמותר לאכול אותו זה לא נקרא "נותן כשרות"?? זה שבפועל הוא לא עומד מאחורי החותמת זה לא אומר שהוא לא נותן כשרות.
אני סך הכל ציינתי עובדה, שעצם העובדה שבד״צ ב״י, לא נימקו את הסיבה של ״אין לנו כשרות על פפושדו״ בטענה ש״לא פנו אלינו״ וכדומיו, אלא כי אפילו לפי הסטנדרטים של בד״צ ב״י (הידועים כנמוכים) הם לא יכולים לאשר את הפפושדו.
מה שאתה רוצה לקחת ולהבין מזה, תבין לבד.
אבל זו הייתה הוראה של מרן הגרע"י זצוק"ל לבד"ץ בית יוסף לא לתת כשרות למפעלים כאלה. (כי במפעלים אחרים לא מקפידים על כשרות מהודרת כמו במפעל פפושדו)
ומרן זצוק"ל הורה כמו כן שאפי' ירא שמים יכול לאכול מהעוגיות. אז זה שאין בד"ץ זה לא אומר שהכשרות לא מהודרת...
החומרא שב״י נימקו שהם לא יכולים לתת על הפפושדו.
זה לא "חומרא"
זה בסך הכל נתון שבגללו בד"ץ בית יוסף לא נותן כשרות. (כנראה מחמת המורכבות שיש בדבר)
ואם אין שום סיבה נראית לעין שיש בעייתיות במפעל וכמו שהעידו עשרות ת"ח ועל צבאם מרן זצוק"ל, אין אפי' חומרא אחת שאין במפעל.
חבל שאתה תוקף וטוען כלפיי כאילו אני חלילה נגד הפפושדו.
מי שמכיר אותי כאן בפורום יודע שאני הכן ״מרן״יסט שאפשר.
אני בא ודן איתך בענייניות ולא במגמתיות, אך כבודו תוקף אותי וטוען שדבריי הם שטויות והבלים, בלי בכלל לנסות לקרוא ולהבין את דבריי.
אני תוקף אותך על זה שאתה אומר שבגלל שאין על זה בד"ץ וכדו', זה סיבה להוריד את רמת ההידור של המפעל!
וזה מחילה מכבודך בכלל לא נכון כמו שפרטתי לך לפני...
מוציא שם רע.
איזה קלות דעת להוציא לעז כ"כ חמור מתוך השערות למיניהם, בלי טיפת אחריות.
הגאון הרב אברהם יוסף שליט"א, והמשגיח שהוא איש ירא ה' ונמצאים שם שנים רבות, נאמנים עלינו הרבה יותר מפטפוטי הסרק שלך.
ומאז ומעולם הכל היה בפיקוחו מלמעלה של מרן רבינו זיע"א.
מרן זיע"א אמר על מי שאומר דברים אלה שאין לו מחילה ביום כיפור!
קצת יראת שמים לא תזיק.
קצת אמונת חכמים, שמרן זיע"א שזיכה את הרבים ואין חטא בא על ידו, לא יתכן שהכשיל את ישראל עשרות שנים בכריתות!
הזלזול שלך במרן הוא הגורם לכל ההודעות שכתבת בפורום זה מתחילה ועד סוף, ולא רק כ"אהבת עולם", אלא עוד שנקראת "יוסף משה".
בוש והכלם.
מצטרף לכל הנ"ל...
 
אלו שאני יודע שמחמירים, לא מחמירים מחמת ״אופן הייצור״ אלא מחמת הקפדת הכשרות במפעל עצמו

זה מעולם לא היה מובן לי, למה לפתע מי שמקפיד על מצה שמורה, יכול להקל בפפושדו?
אשמח פירוט הלכתי ולא רק ״כך אמר הרב נקי משם מרן״

שלא יראה פקפוק חלילה בדבריי, אך דיבורים מהסוג הזה מראה לכאורה חוסר הבנה משווע במהות של ״כשרות״.
בעצם זה שהבאת שבד״צ ב״י לא מעניק כשרות למפעל, ממילא מובן שאין כאן השגחה מהודרת של ״בד״צ״. כן, בד״צ לא נפל מהשמיים ולא כל דבר שהוא לא בד״צ הוא לא כשר חלילה. אך יש רמות בסטנדרטים וברמת הכשרות, וכשאין השגחה שמקפידה ושמייצרת מירתת במפעל, זה כמעט שאין כשרות.
ואדרבה, ודאי שלא כל חותמת בד״צ מראה על ״שלמות המערכת״, אבל כיוצא בכך אפשר גם לומר על רבנות.

יש מצווה לשמוע לדברי חכמים, לא לאכול פפושדו בפסח.

אני לא בא להורות חלילה להחמיר נגד גדולים וגאונים, אבל כל העניין של ״מי שמחמיר״ חלילה עושה נגד רבותיו, אינה גישת מרן. אדם שמחמיר לעצמו ובביתו לא לאכול פפושדו, אין שום מצווה למחות בידו. ואין זה ״נגד מרן״ חלילה.
רואים מדבריך שאתה סומך על חותמת של בד"צ יותר מאשר הפה הקדוש של מרן זצוק"ל... ואחרי זה תגיד לי שאתה מרניסט...
 
אני אישית חושב שפאפושדו זה כשר לפסח רק שאנחנו מחמירים לאכול שמורה
דבר שני זה כזה טעים
דבר שלישי מי שיראה את הסירטון על פאפושדו יראה טוב מאוד שעונים על כל הדברים
חבל כל פעם להמציא דברים שלא היו חשש נסך או חימוץ אומר המשגיח הרב גוליאין שמנו את הבצק בשמש שבוע ולא תפח
 
בדיוק אתמול הרב חותה אמר שלפני כמה שנים רצה וביקש להיכנס למפעל ולא נתנו לו. ולאחר שהתחיל לדבר נגד ברדיו הזמינו אותו להיכנס....
הוא הבין במה מדובר ולא רוצה לבדוק יותר, ואומר להימנע.


נו. רואים שגם אתה לא מבין.
אוי לו לאותו היתר כזה.
העליתי לך אתמול קטע קטע מירחון האוצר שבו משיג על הרב עמאר. תקרא אותו טוב טוב ותבין.

שאלת תם. למה לא עושים מצות עם חומר ההתפחה הנ"ל? הרי הוא לא מחמיץ. יהיה הרבה יותר נוח וקל לאכול מצות כאלו.
בא עכשיו אני מכיס את הרב חותא ביחד עם הרב אופיר מלכה ואז הם יחזרו בהם
 
חזור
חלק עליון