הגאון הרב אבישי טהרני על הפפשודו
מצה עשירה
מרן זצוק"ל בהתייחסות למצה עשירה (סרטון משנת תשע"א, שנתיים וחצי לפני פטירתו)
forum.moreshet-maran.com
הגאון הרב אבישי טהרני על הפפשודו
איזה סיפור לא שמענו?סיפור מזעזע חדש שלא שמענו על מרן זצ"ל בענין הפפושדו
כדאי לשמוע ולהצטמרר!!!
(הרב אלמוג תלמיד מרן הראשון לציון הג"ר יצחק יוסף שליט"א אתמול בתחילת הסרטון)
"בדיוק להפך"כבר סיכמנו שאין ראיה מהמתירים כיון שהם נגועים בתורתו של הרב עובדיה, והרב עובדיה עצמו לא ידע מ'כל' הפרטים.
למתירים יש ראיה ברורה שהחומר רק "מתפיח" ולא "מחמיץ" כמו שנתברר מהכימאים שזה כמו משאבה שמנפחת, ולא גורם לחימוץ.נקודת המוצא היא שהמתיר צריך להביא ראיה שמותר ולא להיפך.
אם למתירים אין ראיה להתיר אלא רק דוחים את האוסרים ואומרים מסברא להתיר - זה לא מספיק.
בדיוק!!ממש לא, אבל גם כן.
בעבר הרבנים הם הם היו הנותני כשרות,ולכן היו נסמכים על רבותיהם.
שטויות והבלים!!!אמנם עצם העובדה שבד״צ ב״י נמנעים מלתת כשרות בגלל ״חומרא״ שלדעתם היא הכרחית, מוריד מההידור משמעותית)*
בדיוק!*משום מה אנשים חושבים ש״מהודר״ פירושו שהסטנדרטים גבוהים וכיו״ב, אבל לא. מהודר פירושו שמהדרים בחומרות, שאף שאינן על פי הסטנדרט היבש של כשרות, הן חומרות שחשובות בהלכה. ולכן בתור ציבור חרדי ירא ה׳ אנחנו תמיד צריכים לשאוף לצרוך את המוצרים המהודרים ביותר, ולא רק ״לצאת ידי חובת״ כשרות.
בדיוק אתמול הרב חותה אמר שלפני כמה שנים רצה וביקש להיכנס למפעל ולא נתנו לו. ולאחר שהתחיל לדבר נגד ברדיו הזמינו אותו להיכנס....כל אלה שהורו לאסור זה אותם שגם לפני ערערו עם כל מיני שמועות שההשגחה לא טובה וכו' וכו' ועוד פקפוקים שטותיים.
נו. רואים שגם אתה לא מבין.למתירים יש ראיה ברורה שהחומר רק "מתפיח" ולא "מחמיץ" כמו שנתברר מהכימאים שזה כמו משאבה שמנפחת, ולא גורם לחימוץ.
מסתמא זה לא שקר אלא חוסר תקשורת, כי במפעל הכחישו דבר זהבדיוק אתמול הרב חותה אמר שלפני כמה שנים רצה וביקש להיכנס למפעל ולא נתנו לו. ולאחר שהתחיל לדבר נגד ברדיו הזמינו אותו להיכנס....
הוא הבין במה מדובר ולא רוצה לבדוק יותר, ואומר להימנע.
להזכירך. המפעל הוא בגדר אין נחתום מעיד על עיסתו...מסתמא זה לא שקר אלא חוסר תקשורת, כי במפעל הכחישו דבר זה
לקרוא אתה גם לא יודע?ממה מפחד, שינסה שוב לפני שמדבר
הוא הוסיף ואמר כשמזמינים מישהו ולא נותנים לו להגיע כשרצה - זה אומר משהו...הוא הבין במה מדובר ולא רוצה לבדוק יותר, ואומר להימנע
"לפני שנים"...בסדר.בדיוק אתמול הרב חותה אמר שלפני כמה שנים רצה וביקש להיכנס למפעל ולא נתנו לו. ולאחר שהתחיל לדבר נגד ברדיו הזמינו אותו להיכנס....
הוא הבין במה מדובר ולא רוצה לבדוק יותר, ואומר להימנע.
כל שנה מגיע 'תם' תורן שחושב שהוא מחדש משהו בשאלותיו...ברוך הבא לגברא רבא.שאלת תם. למה לא עושים מצות עם חומר ההתפחה הנ"ל? הרי הוא לא מחמיץ. יהיה הרבה יותר נוח וקל לאכול מצות כאלו.
מה בדיוק?בדיוק!!
ולכן שמרן הגרע"י זצוק"ל, ומרן הראשל"צ שליט"א ועוד עשרות ת"ח. (הרב עמאר, הרב יצחק לוי, הרב שמעון ללוש, הרב אברהם יוסף, הרב דוד נקי, הרב אבישי טהרני ועוד עשרות רבנים!!!)
מה אתה צריך "בד"ץ"?????
חבל על השיח המזלזל.שטויות והבלים!!!
מה זה קשור למה שאמרתי?1. - מרן זצוק"ל הקים את בד"ץ בית יוסף.
ש״מ שהחומרא הזו הייתה חשובה למרן. אז למה דבריי הם ״שטויות והבלים״?2. - מרן זצוק"ל הורה להם לא לתת כשרות למפעלים שפועלים כל השנה על פס חמץ. (מרבת המכשולים שיש בכמה מפעלים)
מצוין. ירא שמיים יכול לאכול.3. - מרן זצוק"ל שם משגיח מטעמו על מפעלי פפושדו והורה שאפי' "ירא שמים יכול לאכול"
אני ואף אחד לא שואל.אז מי שעדין שואל "למה אין בד"ץ בית יוסף" לא מבין כלום מה זה נקרא "כשרות".
החומרא שב״י נימקו שהם לא יכולים לתת על הפפושדו.ואיזה "חומרא" אין בעוגיות האלה??
היכן אמרתי זאת בדבריי?ואם מרן זצוק"ל אמר שהעוגיות האלה "מהודרים אפי' לירא שמים" וכן אמרו עשרות ת"ח שביקרו במפעל! אז בא תסביר לי למה שחותמת עם כמה ציורים תעזור יותר מהפה הקדוש של מרן זצוק"ל שאכל עוגיות אלה וכך הורה לרבים!?
תשובה מאלפת. הבנתי. תודה רבה.כל שנה מגיע 'תם' תורן שחושב שהוא מחדש משהו עם שאלותיו הטחונות...ברוך הבא לגברא רבא
מוציא שם רע.בעלי המפעל לא סיפרו שלפני כן הם לא הסכימו לאותם רבנים להגיע.
כנראה שהיתה תקופה שהיה להם מה להסתיר. לאחר שסידרו את כל הענינים הזמינו את הרבנים.
מפעל כזה אין לו נאמנות. ועצם זה שהיתה תקופה שלא רצו לקבל רבנים מרע את הכשרות שלהם.
גם עצם זה שלא ידעו נותני הכשרות שהחומר המתפיח מייצר מים בתוך התנור זה אומר הרבה על רמת הכשרות...
כל הפלפול לנסות ליישב את הנעשה - אין בו אמינות.
יש כללים ברורים שרב שעשה מעשה - לא נאמן לומר לאחר מכן דברים ליישב את דעתו.
גם בזה - מהתשובות שלכם ניכר שכל הענין הוא כדי שלא להטעות ח"ו את הרב עובדיה שכביכול הכשיל את עם ישראל לכן מנסים למצוא היתרים מתחת לאדמה בסברות הכרס בעלמא ללא שום ראיה.
א.זה פורום עניניבוש והכלם
זה הכי ענייני שבעולם שמי שמבזה את מרן זיע"א עליו להתבייש ולהכלם.א.זה פורום עניני
ב.הרב עובדיה בן הרב יעקב אומר שהמצב השתפר מבחינת יין נסך לאחרונה
ג.יש הבדל בין הרב עובדיה לבין ש"ס הרב עובדיה היה איש שכולו תורה ש"ס היא מפלגה פוליטית מי שאוהב את מרן ואת ש"ס עונה להלכות בצורה פוליטית לעומת מי שאוהב את תורת מרן שהנידון שלו עניני
עד כמה שאני יודע בכל שנה מי שרוצה יכול להפתיע אפי' ולבקר מתי שהוא רוצה.בדיוק אתמול הרב חותה אמר שלפני כמה שנים רצה וביקש להיכנס למפעל ולא נתנו לו. ולאחר שהתחיל לדבר נגד ברדיו הזמינו אותו להיכנס....
הוא הבין במה מדובר ולא רוצה לבדוק יותר, ואומר להימנע.
שרב אומר לך על מוצר מסויים שמותר לאכול אותו זה לא נקרא "נותן כשרות"?? זה שבפועל הוא לא עומד מאחורי החותמת זה לא אומר שהוא לא נותן כשרות.אינני בא לפקפק על סמכותם של הרבנים שציינת חלילה, אך הם לא נותני הכשרות. וזה מה שאמרתי.
אבל זו הייתה הוראה של מרן הגרע"י זצוק"ל לבד"ץ בית יוסף לא לתת כשרות למפעלים כאלה. (כי במפעלים אחרים לא מקפידים על כשרות מהודרת כמו במפעל פפושדו)אני סך הכל ציינתי עובדה, שעצם העובדה שבד״צ ב״י, לא נימקו את הסיבה של ״אין לנו כשרות על פפושדו״ בטענה ש״לא פנו אלינו״ וכדומיו, אלא כי אפילו לפי הסטנדרטים של בד״צ ב״י (הידועים כנמוכים) הם לא יכולים לאשר את הפפושדו.
מה שאתה רוצה לקחת ולהבין מזה, תבין לבד.
זה לא "חומרא"החומרא שב״י נימקו שהם לא יכולים לתת על הפפושדו.
אני תוקף אותך על זה שאתה אומר שבגלל שאין על זה בד"ץ וכדו', זה סיבה להוריד את רמת ההידור של המפעל!חבל שאתה תוקף וטוען כלפיי כאילו אני חלילה נגד הפפושדו.
מי שמכיר אותי כאן בפורום יודע שאני הכן ״מרן״יסט שאפשר.
אני בא ודן איתך בענייניות ולא במגמתיות, אך כבודו תוקף אותי וטוען שדבריי הם שטויות והבלים, בלי בכלל לנסות לקרוא ולהבין את דבריי.
מצטרף לכל הנ"ל...מוציא שם רע.
איזה קלות דעת להוציא לעז כ"כ חמור מתוך השערות למיניהם, בלי טיפת אחריות.
הגאון הרב אברהם יוסף שליט"א, והמשגיח שהוא איש ירא ה' ונמצאים שם שנים רבות, נאמנים עלינו הרבה יותר מפטפוטי הסרק שלך.
ומאז ומעולם הכל היה בפיקוחו מלמעלה של מרן רבינו זיע"א.
מרן זיע"א אמר על מי שאומר דברים אלה שאין לו מחילה ביום כיפור!
קצת יראת שמים לא תזיק.
קצת אמונת חכמים, שמרן זיע"א שזיכה את הרבים ואין חטא בא על ידו, לא יתכן שהכשיל את ישראל עשרות שנים בכריתות!
הזלזול שלך במרן הוא הגורם לכל ההודעות שכתבת בפורום זה מתחילה ועד סוף, ולא רק כ"אהבת עולם", אלא עוד שנקראת "יוסף משה".
בוש והכלם.
רואים מדבריך שאתה סומך על חותמת של בד"צ יותר מאשר הפה הקדוש של מרן זצוק"ל... ואחרי זה תגיד לי שאתה מרניסט...אלו שאני יודע שמחמירים, לא מחמירים מחמת ״אופן הייצור״ אלא מחמת הקפדת הכשרות במפעל עצמו
זה מעולם לא היה מובן לי, למה לפתע מי שמקפיד על מצה שמורה, יכול להקל בפפושדו?
אשמח פירוט הלכתי ולא רק ״כך אמר הרב נקי משם מרן״
שלא יראה פקפוק חלילה בדבריי, אך דיבורים מהסוג הזה מראה לכאורה חוסר הבנה משווע במהות של ״כשרות״.
בעצם זה שהבאת שבד״צ ב״י לא מעניק כשרות למפעל, ממילא מובן שאין כאן השגחה מהודרת של ״בד״צ״. כן, בד״צ לא נפל מהשמיים ולא כל דבר שהוא לא בד״צ הוא לא כשר חלילה. אך יש רמות בסטנדרטים וברמת הכשרות, וכשאין השגחה שמקפידה ושמייצרת מירתת במפעל, זה כמעט שאין כשרות.
ואדרבה, ודאי שלא כל חותמת בד״צ מראה על ״שלמות המערכת״, אבל כיוצא בכך אפשר גם לומר על רבנות.
יש מצווה לשמוע לדברי חכמים, לא לאכול פפושדו בפסח.
אני לא בא להורות חלילה להחמיר נגד גדולים וגאונים, אבל כל העניין של ״מי שמחמיר״ חלילה עושה נגד רבותיו, אינה גישת מרן. אדם שמחמיר לעצמו ובביתו לא לאכול פפושדו, אין שום מצווה למחות בידו. ואין זה ״נגד מרן״ חלילה.
בא עכשיו אני מכיס את הרב חותא ביחד עם הרב אופיר מלכה ואז הם יחזרו בהםבדיוק אתמול הרב חותה אמר שלפני כמה שנים רצה וביקש להיכנס למפעל ולא נתנו לו. ולאחר שהתחיל לדבר נגד ברדיו הזמינו אותו להיכנס....
הוא הבין במה מדובר ולא רוצה לבדוק יותר, ואומר להימנע.
נו. רואים שגם אתה לא מבין.
אוי לו לאותו היתר כזה.
העליתי לך אתמול קטע קטע מירחון האוצר שבו משיג על הרב עמאר. תקרא אותו טוב טוב ותבין.
שאלת תם. למה לא עושים מצות עם חומר ההתפחה הנ"ל? הרי הוא לא מחמיץ. יהיה הרבה יותר נוח וקל לאכול מצות כאלו.