• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

אתם אוכלים עוגיות פפושדו בפסח?

האם את אוכלים עוגיות פפושדו ?

  • כן גם בפסח

    קולות: 24 25.5%
  • כן אבל רק לפני ואחרי פסח

    קולות: 39 41.5%
  • בכלל לא

    קולות: 30 31.9%
  • פעם לא היינו אוכלים והיום שהשתפר המצב כן

    קולות: 1 1.1%

  • סה"כ בוחרים
    94
אני רוצה לומר שאחרי בדיקה מעמיקה, המחמירים למיניהם לעולם לא היו לבדוק במפעל מה קורה והמתירים הם אלה שנכנסו בעובי הקורה וראו מה קורה בממפעל , ואני מדבר על רבנים שמדברים על פפושדו, שהרבה מהם לא היו שם , אני סובר שהנכון לסמוך על מי שהיה , ובל נשכח שעד אחד נאמן באיסורין להקל... ולא להחמיר כ"פ השו"ע ביו"ד
ואני מציע לכם בלי בושה לדבר עם מחברי ספרים שיצאו נגד זה, ולשאול אותם ישירות האם הם היו שם ותופתעו לשמוע שהם לא היו בכלל!!! ואגב אני לא אוכל מזה כי לא מושך אותי שלא תחשבו שיש לי צד של נגיעה
 
אני רוצה לומר שאחרי בדיקה מעמיקה, המחמירים למיניהם לעולם לא היו לבדוק במפעל מה קורה והמתירים הם אלה שנכנסו בעובי הקורה וראו מה קורה בממפעל , ואני מדבר על רבנים שמדברים על פפושדו, שהרבה מהם לא היו שם , אני סובר שהנכון לסמוך על מי שהיה , ובל נשכח שעד אחד נאמן באיסורין להקל... ולא להחמיר כ"פ השו"ע ביו"ד
ואני מציע לכם בלי בושה לדבר עם מחברי ספרים שיצאו נגד זה, ולשאול אותם ישירות האם הם היו שם ותופתעו לשמוע שהם לא היו בכלל!!! ואגב אני לא אוכל מזה כי לא מושך אותי שלא תחשבו שיש לי צד של נגיעה
אכן.
 
כן מלכתחילה לא אוכל פפושדו מישום שיש על זה כל מיני שאלות יש אוסרין ויש מתירין וצריך לראות גם את האוסרין הרי עדיין מדובר בתנורים שבכל השנה עושים בהם חמץ והרב עובדיה יוסף בנו של הרב יעקב יוסף טוען שיש בעייה לעשות לזה ליבון חמור
אז חמץ אני לא יאמר שזה חמץ אבל בעל נפש מלכתחילה יחמיר
מה עוד שאפילו בדץ בית יוסף לא נותן כשרות על זה
 
אני לא מצאתי עדיין רב אחד שהיה שם לאחרונה נאמר שנתיים למשל ואמר שיש שם כשל או מחדל או דברים כיוצא בהם אני אמשח מישהו יעל הכאן ת"ח שבדק ואומר שזה אסור
 
אמרתי למישהו:
כל מי שהיה ממפעל של הפפושדו אומר שמותר, וכל מי שאומר שזה אסור לא היה שם. (וכמו שהעיד המשגיח שנמצא שם כבר 30 שנה כמדומני שאפי' רב אחד מכל האוסרים לא ביקר במפעל. (כמדומני שהביא את הדברים הרב יצחק לוי).
וכן לגבי הבמבה, כל מי שהיה במפעל אומר שזה האדמה, וכל מי שאומר שהכל לא היה במפעל.
זה אומר משהו לעניין הלכה למעשה...
 
כמדומני שהביא את הדברים הרב יצחק לוי.
וכן לגבי הבמבה, כל מי שהיה במפעל אומר שזה האדמה, וכל מי שאומר שהכל לא היה במפעל.
לגבי הרב יצחק לוי כבודו צודק.
לגבי במבה, אמרו לי שהרב דוד שליט"א היה שם גם כן. וגם הרב יוסף פרץ מכסא רחמים... (? לא בטוח, אבל כך שמעתי).
 
לגבי במבה, אמרו לי שהרב דוד שליט"א היה שם גם כן. וגם הרב יוסף פרץ מכסא רחמים... (? לא בטוח, אבל כך שמעתי).
ראשית, מעולם לא שמעתי שהרב דוד אמר שהיה שם, ודי ברור שאם היה שם היה מציין זאת, כמו שמרן שליט"א מציין זאת.
לגבי הרב יוסף פרץ איני יודע, אך מכיון שאני יודע כמה הפרוצדורה מסובכת בכדי להגיע לשם (מניסיון), לא מסתבר שיסכימו לכל אחד להיכנס.
 
ראה ברב ללוש
ששאל למרן שליט'א ואמר שזה לבני תורה אף לכתחילה
אם צריך אעלה את העלון

ולעצם השאלה אצל חמי לא אוכל ואצלי בביתי אוכל
ומסופקני אם היה מותר לכתוב זה בחוה''מ
 
נערך לאחרונה:
ששאל למרן שליט'א ואמר שזה לבני תורה אף לכתחילה
רבי הורה לי שזה לא לבני תורה

והא והא קשיא
הא לא קשיא
הא הוראה כללית
הא הוראה פרטנית

(מי שיודע מי זה רבי, יודע שמדובר באחד מגדולי הספרדים, וכן תלמיד מרן מובהק)

ולכן אין להתמה ח״ו על מי שהצביע ׳לא׳ בסקר
 
רבי הורה לי שזה לא לבני תורה

והא והא קשיא
הא לא קשיא
הא הוראה כללית
הא הוראה פרטנית

(מי שיודע מי זה רבי, יודע שמדובר באחד מגדולי הספרדים, וכן תלמיד מרן מובהק)

ולכן אין להתמה ח״ו על מי שהצביע ׳לא׳ בסקר
יש הרבה גדולים שלא התעסקו בפסק.
השאלה היא בעיקר האם עסק ובירר סוגיא זו.
 
יש הרבה גדולים שלא התעסקו בפסק.
השאלה היא בעיקר האם עסק ובירר סוגיא זו.
אז כל אחד כשמקבל את דעת רבו, צריך לעיין אם רבו בכלל עסק ובירר בסוגיא זו?
כי א״כ, נתת רשות כל אחד בידו לעשות כפי דעתו, ולא כפי דעת תורה.
 
רבי הורה לי שזה לא לבני תורה

והא והא קשיא
הא לא קשיא
הא הוראה כללית
הא הוראה פרטנית

(מי שיודע מי זה רבי, יודע שמדובר באחד מגדולי הספרדים, וכן תלמיד מרן מובהק)

ולכן אין להתמה ח״ו על מי שהצביע ׳לא׳ בסקר
אין תלמיד מובהק יותר מהרשל
 
חזור
חלק עליון