• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

אתם אוכלים עוגיות פפושדו בפסח?

האם את אוכלים עוגיות פפושדו ?

  • כן גם בפסח

    קולות: 26 25.2%
  • כן אבל רק לפני ואחרי פסח

    קולות: 43 41.7%
  • בכלל לא

    קולות: 33 32.0%
  • פעם לא היינו אוכלים והיום שהשתפר המצב כן

    קולות: 1 1.0%

  • סה"כ בוחרים
    103
אני רוצה לומר שאחרי בדיקה מעמיקה, המחמירים למיניהם לעולם לא היו לבדוק במפעל מה קורה והמתירים הם אלה שנכנסו בעובי הקורה וראו מה קורה בממפעל , ואני מדבר על רבנים שמדברים על פפושדו, שהרבה מהם לא היו שם , אני סובר שהנכון לסמוך על מי שהיה , ובל נשכח שעד אחד נאמן באיסורין להקל... ולא להחמיר כ"פ השו"ע ביו"ד
ואני מציע לכם בלי בושה לדבר עם מחברי ספרים שיצאו נגד זה, ולשאול אותם ישירות האם הם היו שם ותופתעו לשמוע שהם לא היו בכלל!!! ואגב אני לא אוכל מזה כי לא מושך אותי שלא תחשבו שיש לי צד של נגיעה
צר לי אך זו הוצאת לעז על גדולי תורה. במו אזניי שמעתי שיעור מפי הרב יעקב יוסף זצ"ל, לפני כ-15 שנה, ואמר שבדק וביקר וראה וכו' וזה חמץ גמור.
גם לשיטת הרב עובדיה זצ"ל אין זה למהדרין.
ואיני יודע האם ההיתר שלו תקף גם לעוגיות של היום שמוסיפים להן כל מיני חומרים. זכור לי שבעבר היו בהם רק קמח-כשר ויין. היום יש רשימה ארוכה יותר של רכיבים.
 
צר לי אך זו הוצאת לעז על גדולי תורה. במו אזניי שמעתי שיעור מפי הרב יעקב יוסף זצ"ל, לפני כ-15 שנה, ואמר שבדק וביקר וראה וכו' וזה חמץ גמור.
הוא מדבר על מי שבדק כיום.
גם לשיטת הרב עובדיה זצ"ל אין זה למהדרין.
את זה אתה כותב אחרי כל מה שקראת בפורום או לפני?
ואיני יודע האם ההיתר שלו תקף גם לעוגיות של היום שמוסיפים להן כל מיני חומרים. זכור לי שבעבר היו בהם רק קמח-כשר ויין. היום יש רשימה ארוכה יותר של רכיבים.
כנ"ל.
ראה כאן וכאן וכאן וכאן וכאןכאן] (בכל ההודעות!...)
 
צר לי אך זו הוצאת לעז על גדולי תורה. במו אזניי שמעתי שיעור מפי הרב יעקב יוסף זצ"ל, לפני כ-15 שנה, ואמר שבדק וביקר וראה וכו' וזה חמץ גמור.
גם לשיטת הרב עובדיה זצ"ל אין זה למהדרין.
ואיני יודע האם ההיתר שלו תקף גם לעוגיות של היום שמוסיפים להן כל מיני חומרים. זכור לי שבעבר היו בהם רק קמח-כשר ויין. היום יש רשימה ארוכה יותר של רכיבים.
צדיק, עד שאתה חושש להוצאת לעז של אחרים, תחשוש קודם על הוצאת הלעז שלך.
Screenshot_20240428_124742_Samsung Notes.jpg
ועוד התבטא מרן זצ"ל (וידאו מפורסם וידוע):
"ואנשים שמוציאים לעז על זה, ייראו מהקב"ה, יפחדו מהקב"ה, כל הפוסל במומו פוסל".

היום המקלדת סופגת הכל, אבל בהצלחה בבית דין של מעלה...
 
היום המקלדת סופגת הכל, אבל בהצלחה בבית דין של מעלה...
לא אוכל לעזור לכם, אינני צד בוויכוח ולו מאותן סיבות שכבר נרמזו בידי אחרים למעלה.
אך ידוע לי על כמה וכמה מגדולי האוסרים (ורק אחד מהם נזכר לעיל) שבדקו את הדברים בפיהם (ובאותו שיעור שהזכרתי הרב נשאל על כך שוב והשיב).
ידוע כי ויכוח הלכתי זה כולל ויכוח בעניינים הלכתיים טהורים (חומרי התפחה, סוכרים ועוד, האם הם מזרזים חימוץ), ובעניינים הנוגעים למציאות (עד כמה אפשר לוודא שאין טיפת מים נכנסת), בזה יש משקל גדול לביקור במפעל (ולמרות הביקור והבדיקות, דברי הרב יעקב יוסף זצ"ל היו נחרצים ביותר).
איני יודע מה אכל הרב עובדיה זצ"ל, אך העובדא היא שבד"ץ בית יוסף עצמו נמנע מלצרף את החותמת שלו על ההכשר.
לא ביקשתי מאף אחד לשנות מפסיקות רבותיו, אך אין מקום לזלזל בפסיקותיהם של רבים וטובים מגדולי ישראל (גם דברים שהיה מותר לרב עובדיה לומר אין זה מתיר לכל אחד להדביק אותם על חכם פלוני ואלמוני, ואכמ"ל, ויש למנהלי הפורום להתייחס כאן למה שנראה כהפרה של הכללים), וכפי שאמר קודמי "היום המקלדת סופגת הכל, אבל בהצלחה בבית דין של מעלה...".
 
מעניין שכאן (בדקה 2:50:45) אמר ר' אופיר מלכא שמרן זצ"ל אמר שלא יתנו לפפושדו כשרות מהדרין.
זה לשונו שם:
אני יש לי מכתב בבית משנת תשס"ו, שבד"ץ בית יוסף הלכו לשאול את הרב עובדיה האם לתת כשרות לפפושדו, והרב עובדיה אמר להם, גשו למפעל ותבדקו.
ניגשו למפעל ובדקו פה בדקו שם, ונתקלו בשרוולים (שעושים) חום לייבש את השוקולד על העוגיה, וביקשו לפתוח את השרוולים, [יש לי מכתב בבית, אני יכול להקריא לכם אותו, שמרתי אותו], וראו שהשרוולים מלאים פירורי חמץ, כי זה אותו מפעל.
[אמרו] למרן הרב עובדיה והוא אמר להם, כשרות מהדרין אל תתנו על זה, כשרות מהדרין זה רק מאפיה שעושה עוגות רק לפסח. אל תתנו ע"ז מהדרין. ולכן באמת בד"ץ בית יוסף מעולם לא נתן.
 
מעניין שכאן (בדקה 2:50:45) אמר ר' אופיר מלכא שמרן זצ"ל אמר שלא יתנו לפפושדו כשרות מהדרין.
זה לשונו שם:
אני יש לי מכתב בבית משנת תשס"ו, שבד"ץ בית יוסף הלכו לשאול את הרב עובדיה האם לתת כשרות לפפושדו, והרב עובדיה אמר להם, גשו למפעל ותבדקו.
ניגשו למפעל ובדקו פה בדקו שם, ונתקלו בשרוולים (שעושים) חום לייבש את השוקולד על העוגיה, וביקשו לפתוח את השרוולים, [יש לי מכתב בבית, אני יכול להקריא לכם אותו, שמרתי אותו], וראו שהשרוולים מלאים פירורי חמץ, כי זה אותו מפעל.
[אמרו] למרן הרב עובדיה והוא אמר להם, כשרות מהדרין אל תתנו על זה, כשרות מהדרין זה רק מאפיה שעושה עוגות רק לפסח. אל תתנו ע"ז מהדרין. ולכן באמת בד"ץ בית יוסף מעולם לא נתן.
מישהו יכול להשיג צילום של המכתב ממנו?
 
מעניין שכאן (בדקה 2:50:45) אמר ר' אופיר מלכא שמרן זצ"ל אמר שלא יתנו לפפושדו כשרות מהדרין.
[אמרו] למרן הרב עובדיה והוא אמר להם, כשרות מהדרין אל תתנו על זה, כשרות מהדרין זה רק מאפיה שעושה עוגות רק לפסח. אל תתנו ע"ז מהדרין. ולכן באמת בד"ץ בית יוסף מעולם לא נתן.
לא הבנתי מה החידוש בדברי הרב מלכה, הדברים ידועים.
יש לי וידאו של מנכ"ל בד"ץ בית יוסף בעצמו, שאומר שיש 2 סיבות *בלבד* שאין על העוגיות הללו הכשר בד"ץ בית יוסף:
1. לא קמח שמורה.
2. לא תנור חדש לפסח / לא עובר ליבון חמור (על אף שכן עובר הכשרה בכ-350 מעלות חום).
מעבר לכך ציין שהמפעל עובר הכשרה לחומרא.

(ומה הכי מצחיק, אחר הפסח יש 'החזרות' של עוגיות למפעל, מהם מייצרים מחדש חומר גלם.
העוגיות 'החדשות' מקבלות הכשר וחותמת 'מהדרין' של העדה החרדית...)
 
נערך לאחרונה:
לא הבנתי מה החידוש בדבריו, הדברים ידועים.
בהתחלה מישהו בא ואמר לי ששמע ממנו שאמר שיש לו מכתב ממרן זצ"ל שלא לאכול פפושדו.
אחרי שחיפשתי וושמעתי בעצמי, ראיתי שלא כך הם פני הדברים, אהל אעפ"כ העליתי. אולי זה ידוע אולי לא.
 
מעניין שכאן (בדקה 2:50:45) אמר ר' אופיר מלכא שמרן זצ"ל אמר שלא יתנו לפפושדו כשרות מהדרין.
זה לשונו שם:
אני יש לי מכתב בבית משנת תשס"ו, שבד"ץ בית יוסף הלכו לשאול את הרב עובדיה האם לתת כשרות לפפושדו, והרב עובדיה אמר להם, גשו למפעל ותבדקו.
ניגשו למפעל ובדקו פה בדקו שם, ונתקלו בשרוולים (שעושים) חום לייבש את השוקולד על העוגיה, וביקשו לפתוח את השרוולים, [יש לי מכתב בבית, אני יכול להקריא לכם אותו, שמרתי אותו], וראו שהשרוולים מלאים פירורי חמץ, כי זה אותו מפעל.
[אמרו] למרן הרב עובדיה והוא אמר להם, כשרות מהדרין אל תתנו על זה, כשרות מהדרין זה רק מאפיה שעושה עוגות רק לפסח. אל תתנו ע"ז מהדרין. ולכן באמת בד"ץ בית יוסף מעולם לא נתן.
נהנתי מדבריו של הרב אופיר שליטא
ובפרט שפפושדו אינה עגונה שצריך כל כך לטרוח להתיר אותה!!!
 
נהנתי מדבריו של הרב אופיר שליטא
ובפרט שפפושדו אינה עגונה שצריך כל כך לטרוח להתיר אותה!!!
כך התבטא, ובמילים אחרות:
אני חלקתי על מרן גדול הדור ופוסק הדור.
ולא צריך לטרוח ליישב.
קבלו ממני את האמת, וזהו!




ומה שסיפר:
אני יש לי מכתב בבית משנת תשס"ו, שבד"ץ בית יוסף הלכו לשאול את הרב עובדיה האם לתת כשרות לפפושדו, והרב עובדיה אמר להם, גשו למפעל ותבדקו.
ניגשו למפעל ובדקו פה בדקו שם, ונתקלו בשרוולים (שעושים) חום לייבש את השוקולד על העוגיה, וביקשו לפתוח את השרוולים, [יש לי מכתב בבית, אני יכול להקריא לכם אותו, שמרתי אותו], וראו שהשרוולים מלאים פירורי חמץ, כי זה אותו מפעל.
[אמרו] למרן הרב עובדיה והוא אמר להם, כשרות מהדרין אל תתנו על זה, כשרות מהדרין זה רק מאפיה שעושה עוגות רק לפסח. אל תתנו ע"ז מהדרין. ולכן באמת בד"ץ בית יוסף מעולם לא נתן.


רק לידיעה, שהמשגיח במקום 20 שנה שהוא ירא ה' מרבים, אמר שזהו שקר וכזב, לא היה ולא נברא.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
כך התבטא, ובמילים אחרות:
אני חלקתי על מרן גדול הדור ופוסק הדור.
ולא צריך לטרוח ליישב.
קבלו ממני את האמת, וזהו!


ומה שסיפר:
אני יש לי מכתב בבית משנת תשס"ו, שבד"ץ בית יוסף הלכו לשאול את הרב עובדיה האם לתת כשרות לפפושדו, והרב עובדיה אמר להם, גשו למפעל ותבדקו.
ניגשו למפעל ובדקו פה בדקו שם, ונתקלו בשרוולים (שעושים) חום לייבש את השוקולד על העוגיה, וביקשו לפתוח את השרוולים, [יש לי מכתב בבית, אני יכול להקריא לכם אותו, שמרתי אותו], וראו שהשרוולים מלאים פירורי חמץ, כי זה אותו מפעל.
[אמרו] למרן הרב עובדיה והוא אמר להם, כשרות מהדרין אל תתנו על זה, כשרות מהדרין זה רק מאפיה שעושה עוגות רק לפסח. אל תתנו ע"ז מהדרין. ולכן באמת בד"ץ בית יוסף מעולם לא נתן.


רק לידיעה, שהמשגיח במקום 20 שנה שהוא ירא ה' מרבים, אמר שזהו שקר וכזב, לא היה ולא נברא.
שוב אתה כועס?
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
נהנתי מדבריו של הרב אופיר שליטא
ובפרט שפפושדו אינה עגונה שצריך כל כך לטרוח להתיר אותה!!!
זה הרבה יותר מעגונה, אם אתה לא חושב על עצמך אלא להציל חילוניים רבים מאכילת חמץ בפסח.
 
לא הבנתי מה החידוש בדברי הרב מלכה, הדברים ידועים.
יש לי וידאו של מנכ"ל בד"ץ בית יוסף בעצמו, שאומר שיש 2 סיבות *בלבד* שאין על העוגיות הללו הכשר בד"ץ בית יוסף:
1. לא קמח שמורה.
2. לא תנור חדש לפסח (עובר הכשרה בכ-350 מעלות חום).
מעבר לכך ציין שהמפעל עובר הכשרה לחומרא.

(ומה הכי מצחיק, אחר הפסח יש 'החזרות' של עוגיות למפעל, מהם מייצרים מחדש חומר גלם.
העוגיות 'החדשות' מקבלות הכשר וחותמת 'מהדרין' של העדה החרדית...)
החידוש הוא שהרב מלכה הוסיף עוד כמה דברים.
ומה שהעדה"ח נותנים הכשר אינו מצחיק, אלא משום שהם יודעים את המציאות שאין שם בעיות של חמץ גמור כלל, אלא רק של מצה עשירה/חמץ נוקשה, וכפי שכתבו לפני כמה שנים.
 
לא ראוי לשים דברים בפיו מה שלא אמר.
מה רוצה.
ממה הבנת שכעסתי, וממה הבנת ששוב כעסתי?
אתה רוצה ללכת אחריו כמו עגל, תלך.
אני את שלי אמרתי.

לא ראוי לזלזל בהצדקת הצדיק מרן זיע"א נגד טענותיו חסרות השחר.

נהנתי מדבריו של הרב אופיר שליטא
ובפרט שפפושדו אינה עגונה שצריך כל כך לטרוח להתיר אותה!!!
אגב באמצע דבריו הוא אמר: שבד'ץ בית יוסף פעם היה טוב
אבל היום...איני רוצה לדבר ...
האם מישהו יודע למה כוונתו?
 
חזור
חלק עליון