• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

אתם אוכלים עוגיות פפושדו בפסח?

האם את אוכלים עוגיות פפושדו ?

  • כן גם בפסח

    קולות: 27 25.7%
  • כן אבל רק לפני ואחרי פסח

    קולות: 43 41.0%
  • בכלל לא

    קולות: 34 32.4%
  • פעם לא היינו אוכלים והיום שהשתפר המצב כן

    קולות: 1 1.0%

  • סה"כ בוחרים
    105
אני מקדים שאיני מביע דעה כלל בענין הפפושדו, כי אין לי שום ידיעה בענין.
אבל אם הנידון כעת הוא על 5 שנים אחרונות, מן הראוי שלא לצטט את דברי מו"ר הגר"ע ז"ל בענין זה, שכן דבריו נאמרו לפני עשור
מחילה, עם כל הכבוד,
ספרתי כעת 6-7 הודעות שאתה 'אינך מביע דעה', אך מבקר פה הודעות של צד אחד, לפי שיקול דעתך, כי כאמור אינך מביע דעה...
אין כאן צורך במנהל דיון ולא בבקרת איכות חיצונית, תודה.

ולגבי ציטוט דברי מרן זצ"ל, דבריו שרירים חיים וקיימים.
אלא, שעל מנת למקד את הדיון, אני מבקש 'להוציא מליבם של'..ולהוכיח שגם אם נקח רק את ה-5 שנים האחרונות שלכל רב שביקר במפעל אין שום פקפוק בדבר, עדיין יש כאלו המוציאים לעז לחינם, ללא שום עובדות אמיתיות ורלוונטיות, ומבלי שנכחו שם מעולם!

וכבר אמר הרב עמאר שליט"א כבר לפני עשור:
אני תמה מאוד שיש עדיין אנשים שמתעקשים, וכמעט הפכו את זה לפוליטיקה...
 
נערך לאחרונה:
ולמרות שמרן זיע"א שמע שיש בזה בעיה לא עורר את הציבור שא"א לסמוך ע"ז, יש לך הוצאת שם רע גדולה מזו על גדול הדור?!

שקר!!!
כי המשגיח שם הוא אותו משגיח מאז שיש לזה השגחה של מרן זיע"א.

אף אחד לא ביקש מהרב מחפוד לתת לזה הכשר.

ואם אתה טועה - ואתה טועה - אז זה אומר שכדאי להסתכך על זכרונות עמומים וכד'.


ולכן למסקנה, כדאי להיצמד למציאות, ולרבותינו, ולא להסתמך על שמועות וחצאי אמיתות שגרועים משקרים.
נ"ב. אני אישית לא אוכל מטעם שאינה שמורה, למרות שהרב לללוש וגם הרב יצחק לוי טוענים שבזה א"צ להקפיד על שמורה.
הרב בנימין חותה גם מצדד לאסור
 
מחילה, עם כל הכבוד,
ספרתי כעת 6-7 הודעות שאתה 'אינך מביע דעה', אך מבקר פה הודעות של צד אחד, לפי שיקול דעתך, כי כאמור אינך מביע דעה...
אין כאן צורך במנהל דיון ולא בבקרת איכות חיצונית, תודה.
אז אני שב ואומר שאיני מביע דעה, כי אין לי מושג מה קורה שם במפעלים.
ולענ"ד זוהי צורת תרבות דיון, מותר לי להביע דעתי, ואם אינו מוצא חן בעיניך, אתה יותר ממוזמן לדלג על הודעותי.
ולגבי ציטוט דברי מרן זצ"ל, דבריו שרירים חיים וקיימים.
אלא, שעל מנת למקד את הדיון, אני מבקש 'להוציא מליבם של'..ולהוכיח שגם אם נקח רק את ה-5 שנים האחרונות שלכל רב שביקר במפעל אין שום פקפוק בדבר, עדיין יש כאלו המוציאים לעז לחינם, ללא שום עובדות אמיתיות ורלוונטיות, ומבלי שנכחו שם מעולם!
אי אפשר לתפוס החבל מב' הצדדים, אם הדיון הוא על השנים האחרונות, אזי דיבורים מלפני עשור אינם רלוונטיים.
וכבר אמר הרב עמאר שליט"א כבר לפני עשור:
אני תמה מאוד שיש עדיין אנשים שמתעקשים, וכמעט הפכו את זה לפוליטיקה...
כנ"ל.
 
אז אני שב ואומר שאיני מביע דעה,
ולענ"ד זוהי צורת תרבות דיון, מותר לי להביע דעתי,
אי אפשר לתפוס החבל מב' הצדדים
תתבונן שנית בהודעתך (אפילו הדגשתי את החלקים הרלוונטיים)
זה בדיוק מה שהתכוונתי להגיד לך, אתה כל הזמן מביע דעה על מה שנוח לך, אבל כאמור 'אתה לא מביע דעה'...
אז מי פה תופס את החבל מב' הצדדים?
 
נערך לאחרונה:
הם ממש לא היו מקובלים על כולם.
מה זה קשור??? צריך להיות מקובלים על כולם כדי להביע דעה??? הרי הם שני ת''ח גדולים לפחות זה עושה ספק חמץ כרת!! וכי יש חובה לאכול אותם בפסח?? לא חסר מוצרים טעימים בלי שום פקפוק????
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
מה זה קשור??? צריך להיות מקובלים על כולם כדי להביע דעה??? הרי הם שני ת''ח גדולים לא פחות מהמתירים!!! לפחות זה עושה ספק חמץ כרת!! וכי יש חובה לאכול אותם בפסח?? לא חסר מוצרים טעימים בלי שום פקפוק????
הנה... נכנסת לסברה מהכרס כמו שאמר בסירטון.
אין לך מושג אם מותר או אסור, אז אתה חייב להוציא סירטון ולהביע דעה שנחמיר ולא ניכנס לספק כרת וכו' וכו'?
אתה לא מבין בזה. לא ביקרת במפעל. אל תוציא סרטון ואל תביע דעה.
אה.. שואלים אותך? ולכן אתה חייב להוציא את דעתך...
מחילה, זה לא דעה להגיד שאין חיוב לאכול את העוגיות האלה בפסח.
אתה לא יודע אם מותר או אסור - תגיד לא יודע.....
לא חייב בכל דבר להביע דעה.
מעניין אותי אם לרב הנ"ל היה שחיטה בד"צ. והיה רב שלא יודע מה תקנת השחיטה הזו, והיה אומר "חבר'ה, יש הרבה עופות אחרים, חובה לאכול את השחיטה של הרב חותה?".
מעניין מה אז היה מרגיש. מה עם הפסד כספי?
 
תתבונן שנית בהודעתך (אפילו הדגשתי את החלקים הרלוונטיים)
זה בדיוק מה שהתכוונתי להגיד לך, אתה כל הזמן מביע דעה, אבל כאמור 'אתה לא מביע דעה'...
תא ואימא לך, ישנו דיון על עצם הפפושדו אם מותר או אסור, אם כשר אם לאו, בזה איני מביע דעה, כי איני יודע, לא ביקרתי במפעל, איני יודע מה הרכיבים, ואין לי הכלים לבחון הדבר.
וחוץ מזה ישנו דיון נוסף שאותו אתה פתחת, מה דיעות הרבנים שליט"א בחמש שנים אחרונות, מי ביקר במפעל וכו', וכלפי דיון זה כתבתי, שאם הדיון הוא על השנים האחרונות, אמירות מלפני עשור פלוס אינן רלוונטיות.
כלפי דיון זה כתבתי שאי אפשר לתפוס החבל מב' צידיו, הנידון הוא על 5 שנים אחרונות, תביא ציטוטים ועדויות רבנים משנים אלו בלבד!
איך כבוד הראש"ל שליט"א מכנה זאת "תורת החילוק".
מקווה שהובנתי.
אז מי פה תופס את החבל מב' הצדדים?
ברשותך לא אגיב יותר גם אם תמשיך, כי אתה מסיט אותנו בכל פעם מהדיון המרכזי והענייני. תודה על בקרת האיכות הנוספת.
כאמור לעיל, אם הודעתיי מפריעות לך, אתה יותר ממוזמן לדלג עליהם.
 
תא ואימא לך, ישנו דיון...
וחוץ מזה ישנו דיון ...
ברשותך לא אגיב יותר גם אם תמשיך ובהחלט אדלג על הודעותיך, כי אתה מסיט אותנו ('ללא הבעת דעה' כמובן) בכל פעם מהדיון המרכזי והענייני וזה רק מפריע לרצף.
תודה על בקרת האיכות הנוספת....
 
נערך לאחרונה:
מה זה קשור??? צריך להיות מקובלים על כולם כדי להביע דעה??? הרי הם שני ת''ח גדולים לא פחות מהמתירים!!! לפחות זה עושה ספק חמץ כרת!! וכי יש חובה לאכול אותם בפסח?? לא חסר מוצרים טעימים בלי שום פקפוק????
לא אמרתי שצריך להיות מקובלים על כולם בכדי להביע דעה, אבל צריכים להיות מקובלים על כולם בכדי שיהיו מקובלים על כולם.
לא אמרתי. הוא חושב שהם היו מקובלים על כולם
ע"ז אומרים "אז הוא חושב".
ואולי זה גם אומר משהו על פסיקתו.
 
חזור
חלק עליון