• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

אתם אוכלים עוגיות פפושדו בפסח?

האם את אוכלים עוגיות פפושדו ?

  • כן גם בפסח

    קולות: 27 25.7%
  • כן אבל רק לפני ואחרי פסח

    קולות: 43 41.0%
  • בכלל לא

    קולות: 34 32.4%
  • פעם לא היינו אוכלים והיום שהשתפר המצב כן

    קולות: 1 1.0%

  • סה"כ בוחרים
    105
אין תלמיד מובהק יותר מהרשל
חבל לי כ״כ על הקטנוניות הזולה, שאני כבר מצטער שכתבתי מה שכתבתי.

אגב, בגלל הגישה הזו, יש שקוראים לנו דיקטטורים. והבן.
וזו לא פעם ראשונה שיש מחלוקת בדעת מרן זצ''ל;
זה לא קשור בהכרח למחלוקת בדעת מרן גופא.
 
אז כל אחד כשמקבל את דעת רבו, צריך לעיין אם רבו בכלל עסק ובירר בסוגיא זו?
כי א״כ, נתת רשות כל אחד בידו לעשות כפי דעתו, ולא כפי דעת תורה.
לא אמרתי זאת, אמרתי שדעת רב של אחר לא רלוונטית אלי אם איני יודע שבירר את הסוגיא.
 
חבל לי כ״כ על הקטנוניות הזולה, שאני כבר מצטער שכתבתי מה שכתבתי.

אגב, בגלל הגישה הזו, יש שקוראים לנו דיקטטורים. והבן.

זה לא קשור בהכרח למחלוקת בדעת מרן גופא.
אחרי עריכות המופיעה אין לי נראת קטנוניות והאמת ברורה
1681130476989-png.8201
 

קבצים מצורפים

  • 1681130476989.png
    1681130476989.png
    167.7 KB · צפיות: 76
  • 24 עלון אור השבת - פסח וחול המועד תשפב - למייל.pdf
    1.2 MB · צפיות: 8
מה עם מי ששומר על שמורה?
בעלון של הרב דוד נקי מדימונה "והתענג בדשן" כתב לענין שמורה ובתו"ד שאין כלל צורך להחמיר בשמורה וכמבואר בשו"ע וכו'. אבל המציאות היא שהיום רוב ככל הבני תורה אוכלים שמורה. וזה אכן ענין שיש לעמוד עליו. וראו בעלון דברים נפלאים שם ביאר וחידד והסיר את שאר הטענות בדברים נכוחים עי"ש ותרו"ץ.
 
בעלון של הרב דוד נקי מדימונה "והתענג בדשן" כתב לענין שמורה ובתו"ד שאין כלל צורך להחמיר בשמורה וכמבואר בשו"ע וכו'. אבל המציאות היא שהיום רוב ככל הבני תורה אוכלים שמורה. וזה אכן ענין שיש לעמוד עליו. וראו בעלון דברים נפלאים שם ביאר וחידד והסיר את שאר הטענות בדברים נכוחים עי"ש ותרו"ץ.
תראה בעלון אור השבת שאכן מי שמחמיר מצה שמורה ימנע
אך אם אוכל כדי להראות שהלכה כדברי רבותיו אין לו לחוש לכך
 
אחרי עריכות המופיעה אין לי נראת קטנוניות והאמת ברורה
סליחה. זה אולי לא קטנוניות, אבל זה בהחלט צרות אופקים.
כבר כתבתי שאין זה הכרעה לכל אחד, וכל אחד יעשה כרבו.
ולכן, גם אחרי שאני לומד את הילקו״י, אני שואל אם להקל או להחמיר כדבריו.

ובאמת חבל שכתבתי את הנוהג שלי.
לכל מי שאוכל פפושדו שירווח לו.
גם אם הראשל״צ יבוא על מפתן ביתי ויגיד לי לאכול, ויאכל מול העיניים שלי, אני לא אוכל.

יש חילוק בין ״הלכה״ לבין ״הוראה״.
מי שלא מבין את החילוק, חבל להמשיך בדיון.
 
סליחה. זה אולי לא קטנוניות, אבל זה בהחלט צרות אופקים.
כבר כתבתי שאין זה הכרעה לכל אחד, וכל אחד יעשה כרבו.
ולכן, גם אחרי שאני לומד את הילקו״י, אני שואל אם להקל או להחמיר כדבריו.

ובאמת חבל שכתבתי את הנוהג שלי.
לכל מי שאוכל פפושדו שירווח לו.
גם אם הראשל״צ יבוא על מפתן ביתי ויגיד לי לאכול, ויאכל מול העיניים שלי, אני לא אוכל.

יש חילוק בין ״הלכה״ לבין ״הוראה״.
מי שלא מבין את החילוק, חבל להמשיך בדיון.
בודאי שגם על זה שייך המחמיר תע''ב ואשריך.

באתי רק לחזק את הנוהגים להתיר
שיהיו בטוחים שעושים לכתחילה לדעת מרן זיע'א או ע''כ פנים לדעת מרן אליבא דבנו שליט''א
 
אני באתי לומר שאחרי דברי מרן הרשל המפורשים להדיא שלטי'א שזה לבני תורה פפושדו אז א''א לומר בגלל הוראה פרטית שזה לא לבן תורה ובטח לא בשם מרן זצ'ל או תלמיד ותיק שלו
 
???

זו לא שמעתו אוזן מעולם!
הטעם שם הוא או מפני "אשר תקראו אותם, בין בזמנם בין שאין בזמנם", או מטעם שהוא פסק בית דין!
גם אם לא נכון
צריך ראיה שמותר לעבור על מורא רבך בשעה שאומר לך תעשה דבר מסוים שהרי אם זה היה אביו אומר לו משהו ולא עושה עובר על מורא אב ואם עי' חוט שני ועוד
 
חזור
חלק עליון