• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

האם אתם נוסעים או בעד לנסוע לאומן בראש השנה?

האם אתם נוסעים או בעד לנסוע לאומן בראש השנה?

  • כן!

    קולות: 3 9.4%
  • לא!

    קולות: 24 75.0%
  • איסור חמור!

    קולות: 4 12.5%
  • למה לא להתפלל!

    קולות: 1 3.1%

  • סה"כ בוחרים
    32
  • הסקר נסגר .
כדאי לשמוע מה שאומר הגר"י לוי בענין זה. מדקה 10:30 בערך
אחה"מ רבתי מכבודו הגדול, בחיי מוהר"ן לתלמידו ר' נתן מברסלב, כותב להדיא שזה גם לאחר פטירתו. וחסידי ברסלב שומעים לרבם, ומה מקום לדיון על חסידי ברסלב?
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
אחה"מ רבתי מכבודו הגדול, בחיי מוהר"ן לתלמידו ר' נתן מברסלב, כותב להדיא שזה גם לאחר פטירתו. וחסידי ברסלב שומעים לרבם, ומה מקום לדיון על חסידי
שמעתי שלא כתוב בספריו
אלא שר' נתן היה אצלו בר''ה והיה חולה גדול עד שירק דם והיה מסוכן
ואמר לר' נתן שרוצה שיהיה אצלו גם בר''ה הבא
ומכך הסיק ר''נ שרוצה שיבואו גם לאחר מיתה
לחו'''ר ברסלב אם טעיתי אשמח לתיקון והשלמת הענין
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
אחה"מ רבתי מכבודו הגדול, פשוט זה חוסר ידיעה בסיסי, בחיי מוהר"ן לתלמידו ר' נתן מברסלב, כותב להדיא שזה גם לאחר פטירתו. וחסידי ברסלב שומעים לרבם, ומה מקום לדיון על חסידי ברסלב?
הוא אשר הוא אמר, שרבי נחמן לא ציווה כן, אלא תלמידיו אמרו שהבינו כך. (והראיה הגדולה שלא אמר, כי בשנה הראשונה אחר פטירתו לא עשו קיבוץ).
 
חסר אפשרויות בסקר...
"אני לא נוסע, אבל לא מפריע לי שחסידי ברסלב\מתחזקים נוסעים לשם"
"הנושא לא מעניין אותי שכל אחד ינהג לפי רבותיו"
"נראה לי שזה עניין אישי של כל משפחה ומשפחה, לא העסק שלי"
אם כי יצא דבר טוב מהאשכול הזה שנחשפתי לדען מר"ן בנושא.
 
הוא אשר הוא אמר, שרבי נחמן לא ציווה כן, אלא תלמידיו אמרו שהבינו כך. (והראיה הגדולה שלא אמר, כי בשנה הראשונה אחר פטירתו לא עשו קיבוץ).
אולי לא אמר לבוא על קברו בראש השנה אבל כן אמר שיבואו על קברו. [והפרשנות היא יותר רחבה כי זה לא רק שיבואו בראש הנשנה, אלא דבר זה אמר לר' נתן 'אחד מאנשי שולמינו' שכך אמר לתושבי לודז' ואפשר שאמר להם גם כי היו מתלמידיו שם וגם בגלל קירבה יחסית של המקום אבל מארץ ישראל לבוא לשם זה מי אמר?] אלא ע"כ לומר שאם ר' נתן הבין כן כן הוא[ולא רחוק הדבר שעליו סמך סמיכה גדולה]. ועכ"פ מן הסתם שאר התלמידים קיבלו פרשנות זו וכך דרכה של תורה. [עכ"פ דרך אגב אומר שמה שלא נהגו כן בשנה הראשונה אין ראיה כי אפשר שלא פשטה השמועה או מסיבות אחרות].

איך שלא יהיה מרן זצ"ל תפס שלכל היותר חסידיו יסעו.
 
האמת לא הבנתי.
מי יכול לסכם?
דעת הרב היא שאדם שהוא בעל משפחה לא יצער את משפחתו ויסע בראש השנה אלא בזמן אחר, אבל מי שהוא רוק וכדומה יסע. ושמכיון שאדמורי ברסלב הקפידו על השו"ע אין בעיה ללכת בדרכם אם רוצה.
מהסרטון הנ"ל נראה שסובר שגם חסידי ברסלב לא יסעו למרות שזכור לי הקלטה אחרת שאומר 'אם חסידי ברסלב רוצים לנסוע שיסעו'.
 
דעת הרב היא שאדם שהוא בעל משפחה לא יצער את משפחתו ויסע בראש השנה אלא בזמן אחר, אבל מי שהוא רוק וכדומה יסע. ושמכיון שאדמורי ברסלב הקפידו על השו"ע אין בעיה ללכת בדרכם אם רוצה.
מהסרטון הנ"ל נראה שסובר שגם חסידי ברסלב לא יסעו למרות שזכור לי הקלטה אחרת שאומר 'אם חסידי ברסלב רוצים לנסוע שיסעו'.
הנה סרטון שאמר שיסעו(ונראה שמדבר גם על נשואים):

בעבר הביאו כאן באחד האשכולות גם מהחזון עובדיה אף לנשוי, אך האשכול נמחק או הועבר הנה הקישור שלו(רק שהוא לא פעיל):
 
אולי לא אמר לבוא על קברו בראש השנה אבל כן אמר שיבואו על קברו. [והפרשנות היא יותר רחבה כי זה לא רק שיבואו בראש הנשנה, אלא דבר זה אמר לר' נתן 'אחד מאנשי שולמינו' שכך אמר לתושבי לודז' ואפשר שאמר להם גם כי היו מתלמידיו שם וגם בגלל קירבה יחסית של המקום אבל מארץ ישראל לבוא לשם זה מי אמר?] אלא ע"כ לומר שאם ר' נתן הבין כן כן הוא[ולא רחוק הדבר שעליו סמך סמיכה גדולה]. ועכ"פ מן הסתם שאר התלמידים קיבלו פרשנות זו וכך דרכה של תורה. [עכ"פ דרך אגב אומר שמה שלא נהגו כן בשנה הראשונה אין ראיה כי אפשר שלא פשטה השמועה או מסיבות אחרות].

איך שלא יהיה מרן זצ"ל תפס שלכל היותר חסידיו יסעו.
רבי נתן עצמו לא היה באומן בשנה הראשונה.
 
רבי נתן עצמו לא היה באומן בשנה הראשונה.
צודק, אך אני רק נתתי דוגמא אפשר שלא הלכו מסיבה אחרת, אך זה גם סותר הטענה שזה שלא באו כי אין זו כוונתו. כי אם הוא כך מבין ולא היה כנראה שהיתה סיבה אחרת שלא.
 
נערך לאחרונה:
צודק, אך אני רק נתתי דוגמא אפשר שלא הלכו מסיבה אחרת, אך זה גם סותר הטענה שזה שלא באו כי אין זו כוונתו. כי אם הוא כך מבין ולא היה כנראה שהיתה סיבה אחרת שלא.
הסיבה היא שבשנה הראשונה לא נסעו כי באמת זו לא היתה כוונתו.
אך אח"כ ראה רבי נתן שזה טוב להם להיות מקובצים, אז קיבץ אותם, אבל אינו ענין להיכא שיכולים להיות מקובצים במקום אחר.
 
חזור
חלק עליון