זה ממש נדיר שהם חוגגים 'בו ביום' בה' באייראע"פ שלעיל כתבתי שיותר ראוי לבא לשאל לא לומר תחנון (אם מבינים את הסיבה שלא אומרים...)
מ"מ השנה נראה שוודאי יש לומר תחנון ביום חמישי.
דזה שהקדימו את "חגיגות יום העצמאות" ליום חמישי זה וודאי לא אומר שלא נאמר תחנון ביום הזה בגלל שהם עושים ביום חמישי את "המנגל"...
ורק נראה בשבת שזה היום שנהיה בו שמחה לעם ישראל לא לומר צדקתך אלא יהי שם. (לאותם שאין אומרים תחנון. וגם פה אין בעיה של מראית העין בכך שאומר יהי שם במקום צדקתך(
למה?זה ממש נדיר שהם חוגגים 'בו ביום' בה' באייר
זה או בג' או בד' או בו' ........
יבואו היודעים ויאמרו את הסטטיסטיקה .......
אע"פ שלעיל כתבתי שיותר ראוי לבא לשאל לא לומר תחנון (אם מבינים את הסיבה שלא אומרים...)
מ"מ השנה נראה שוודאי יש לומר תחנון ביום חמישי.
דזה שהקדימו את "חגיגות יום העצמאות" ליום חמישי זה וודאי לא אומר שלא נאמר תחנון ביום הזה בגלל שהם עושים ביום חמישי את "המנגל"...
ורק נראה בשבת שזה היום שנהיה בו שמחה לעם ישראל לא לומר צדקתך אלא יהי שם. (לאותם שאין אומרים תחנון. וגם פה אין בעיה של מראית העין בכך שאומר יהי שם במקום צדקתך(
זה ממש נדיר שהם חוגגים 'בו ביום' בה' באייר
זה או בג' או בד' או בו' ........
יבואו היודעים ויאמרו את הסטטיסטיקה .......
שאלתי את הרב דוד נקי שליט"א והוא אמר לי שעצם זה שקבעו את היום שמחה באמת ביום חמישי אז לא לומר תחנון. (ואפי' שהם מנתבים את השמחה לאירועים ומנגלים... אנחנו ננתב את השמחה שלנו להודות לה' על הניסים שעשה לנו)שזה בשני גם לא עושים באותו יום כדי שערב הזיכרון לא יהיה מוצש לכן זה מאוד נדיר בזמנו
אם יאמרו בשבת "יהי שם" לא יבינו לשמחה מה זו עושה, שכן זה אינו "יום העצמאות"...ורק נראה בשבת שזה היום שנהיה בו שמחה לעם ישראל לא לומר צדקתך אלא יהי שם. (לאותם שאין אומרים תחנון. וגם פה אין בעיה של מראית העין בכך שאומר יהי שם במקום צדקתך)
כן, אחרי המחשבה באמת נראה שרק ביום חמישי אין לומר כי את היום הזה קבעו לשמחה וכמו שאמר לי הרב נקי שליט"א.אם יאמרו בשבת "יהי שם" לא יבינו לשמחה מה זו עושה, שכן זה אינו "יום העצמאות"...
וכמו שהשיב מרן זצוק"ל בשנת תשע"א שגם אז יום העצמאות היה דחויכן, אחרי המחשבה באמת נראה שרק ביום חמישי אין לומר כי את היום הזה קבעו לשמחה וכמו שאמר לי הרב נקי שליט"א.
וודאי שלא יגיד עמהם דסוף סוף מנהג המקום לא להגיד.מי שנוהג לגבי תחנון ביום העצמאות ע"פ מנהג המקום, שאם מתפלל במקום שאומרים תחנון - אומר עמהם, ואם מתפלל במקום שאין אומרים - גם הוא לא אומר.
מה יעשה כשמתפלל (השנה) אצל חסידים, שלא אומרים תחנון בגלל שזה ג' אייר (היארצייט של ר' ישעיה מקרעסטיר).
האם יגיד או לא?
וכן הרב אליהו שטרית בספר "רבנו" (עמ' תי) העיד שמרן זצוק"ל לא אמר תחנון אפי' שיום העצמאות היה בד' אייר. (ואפי' שלא היה סנדק ולא היה ברית וכהוראתו בסוף ימיו)וכמו שהשיב מרן זצוק"ל בשנת תשע"א שגם אז יום העצמאות היה דחוי
אבל ביום רגיל שיש הילולא והם לא אומרים, היחיד כן אומר.וודאי שלא יגיד עמהם דסוף סוף מנהג המקום לא להגיד.
נכון, אבל פה שיש גם את יום העצמאות וגם מנהג המקום לא להגיד נראה שלא יאמר.אבל ביום רגיל שיש הילולא והם לא אומרים, היחיד כן אומר.
אם באמת ידחה או יתבטל אין שום סיבה לומר תחנון... (מילא אם זה היה היום האמיתי ה' אייר אז היה מקום לדון)ומה עושים השנה שלצערינו יש שריפות, ובעקבותם נדחה או התבטל יום העצמאות?