זה כבר נידון בארוכה, ובפורום בפרט... ודיו רב נשפך על זה.
מידי שנה מרן שליט"א היה נוהג להתפלל במקום אחר בלי ידיעת אף אחד, ולומר תחנון, ולא היה מגיע לאור חביב. או שהיו מארגנים איזה מוהל וכדו' (כדי להימנע מעליהום של עיתונאים שהיו רגילים להגיע ולבדוק אם אומר תחנון).
השנה זו הפעם הראשונה שהיה במקום ואמר להגיד תחנון.
תחנון זה לא יהרג ואל יעבור, ואין בזה שחור ולבן.
בעיקרון צריכים להגיד תחנון, רק שיש אנשים שלא יבינו את זה וזה יגרום להם להתרחק מהרבנים או כל חששות אחרים, ולכן מקלים להם. ולכן מרן זיע"א לא היה אומר (באופן כללי מידי יום כמעט היו אצלו בריתות - כך שזו אינה ראיה), וכן אמר מרן הראש"ל במנחה ביום שכולו תורה לא להגיד, כי הציבור באותו מקום לא בנוי להוראות אחרות.
וכן הורה מרן זיע"א למרן שליט"א לומר תחנון בישיבת חזון עובדיה.
ובזה בין תבין מדוע מתעלם מרן שליט"א במכתבים לענות על השאלה הזאת. כי אין בזה הוראה כללית.
והמכתב של מרן מוען לישיבת מעיין חיים ושלום, וכמו שהסביר למעלה הרב
@פשוט יצ"ו.