• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

האם מותר להחזיר לתנור בשבת, או שזה מיחזי כמבשל?

האם מותר להחזיר אוכל מבושל כל צרכו בשבת לתנור או שזה מיחזי כמבשל?
אני פתחתי שו"ת יחוה דעת ח"ז סימן מג הרב מתיר ולא חושש לשום מיחזי כמבשל
אולם פתחתי ילקוט יוסף (שבת כרך א' חלק ראשון סימן רנג' הלכה ח' ט') מביא שיש על מי לסמוך וחושש למיחזי כמבשל.
והתקשיתי מה מרן הרב עובדיה יוסף לא ידע לחשוש למיחזי כמבשל?....
תעזרו לי להבין......
 

קבצים מצורפים

  • ילקוט יוסף.jpeg
    ילקוט יוסף.jpeg
    150.9 KB · צפיות: 10
  • שות יחוה דעת.jpeg
    שות יחוה דעת.jpeg
    134.1 KB · צפיות: 9
האם מותר להחזיר אוכל מבושל כל צרכו בשבת לתנור או שזה מיחזי כמבשל?
אני פתחתי שו"ת יחוה דעת ח"ז סימן מג הרב מתיר ולא חושש לשום מיחזי כמבשל
אולם פתחתי ילקוט יוסף (שבת כרך א' חלק ראשון סימן רנג' הלכה ח' ט') מביא שיש על מי לסמוך וחושש למיחזי כמבשל.
והתקשיתי מה מרן הרב עובדיה יוסף לא ידע לחשוש למיחזי כמבשל?....
תעזרו לי להבין......
אחר המחילה הרבה.
מרן זצוק"ל דיבר כשמניח מערב שבת, ובזה ל"ש מיחזי כמבשל (להלכה, למרות שיש שחולקים המנהג שמותר).
אולם מרן שליט"א מיירי להחזיר בשבת, ובזה פשיטא שיש מיחזי כמבשל.
 
תראה את ההמשך מדובר אף אם רוצה למם בשבת
א.שם מדבר שהתנור כעת לא פועל ובזה אפשר שאין מיחזי כמבשל.

ב.
ויש לדון בזה דהרואים אינם יודעים האם התנור עובד או לא
אבל הארכנו בזמנו שמיחזי כמבשל הוא כלפי האדם בעצמו ולא כלפי אחרים.
 
נערך לאחרונה:
תראה את ההמשך מדובר אף אם רוצה למם בשבת
שם מדובר שזה עם שעון שבת שנדלק בשבת עצמה ואין שייכות למה ששאלתם.
ועיין כאן ששאלנו בזמנו אם יועיל לשים תבנית הפוכה והרב אושרי אזולאי שליט"א ענה שיועיל בדעת הראשל"צ שליט"א, ועיין שם מקור לדברים.
אך ללא תבנית הפוכה וכד' ברור הדבר שיש מחזי.
 
חזור
חלק עליון