יש נידון בראשונים מתי עושים הבדלה השו'ע תקנו פוסק שעושים הבדלה במוצאי התענית
אבל הרמב''ן אחז שעושים בתפילה כמו עניים ולא מבדילים על היין כלל ויש דיעות שעושים במוצא''ש ומביאים לקטן והראשונים דוחים זאת שאתי למיסרך .
השערי תשובה כתב שחולה בצום יעשה הבדלה מיד במוצא''ש אבל המשנ''ב לא מזכיר זאת ויש מביאים מהסטייפלער שהמשנ''ב לא הביא זאת ויש צד שלא יהיה חייבים במוצא''ש וצריך להבין צד זה.
ואולי נגיד חוששים לרמב''ן אבל לדבריו גם במצוא''ש לא עושים.
ואולי אפש''ל שבאמת במאירי הקשה ע''ד הרמב''ן שהלא בזמן הנחמה זה חזרו והעשירו וא''כ שמוצאי שבת צריך להבדיל ולפי''ז אולי הסטיפלער רצו להחמיר את המאירי.
אבל הרמב''ן אחז שעושים בתפילה כמו עניים ולא מבדילים על היין כלל ויש דיעות שעושים במוצא''ש ומביאים לקטן והראשונים דוחים זאת שאתי למיסרך .
השערי תשובה כתב שחולה בצום יעשה הבדלה מיד במוצא''ש אבל המשנ''ב לא מזכיר זאת ויש מביאים מהסטייפלער שהמשנ''ב לא הביא זאת ויש צד שלא יהיה חייבים במוצא''ש וצריך להבין צד זה.
ואולי נגיד חוששים לרמב''ן אבל לדבריו גם במצוא''ש לא עושים.
ואולי אפש''ל שבאמת במאירי הקשה ע''ד הרמב''ן שהלא בזמן הנחמה זה חזרו והעשירו וא''כ שמוצאי שבת צריך להבדיל ולפי''ז אולי הסטיפלער רצו להחמיר את המאירי.
נערך לאחרונה: