• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

הבדלה ביום שני של ר"ה

בחזון עובדיה ימים נוראים (עמ' קפב), בהערה ב למטה כתב מרן (הסוגריים במקור):
(ובלילה השני של ראש השנה קודם שיבשלו יאמרו "המבדיל בין קודש לקודש" בלא שם ומלכות. ע' משנה ברורה סי' רצט אות מ, ובכף החיים שם אות נח) עכ"ל.
ויודע אני שעפר אני בחיי, אבל לא יכלתי להתאפק, הרי בביצה ד: מבואר שאכן רב אסי הבדיל מיומא טבא לחבריה, אבל אין הלכה כמותו (כמ"ש הרשב"א והרא"ה והמאירי שם) [באנצקליפודיה תלמודית כרך כג ציינו גם לטור או"ח סי' תקלט, ולא מצאתי], וכן מוכרח, שהרי הגברים אינם מבדילים לא בתפלה ולא על הכוס בכה"ג.
אנא מכם, אם יש לכם איזה תשובה או הערה על זה האירו את עיני.
 
בחזון עובדיה ימים נוראים (עמ' קפב), בהערה ב למטה כתב מרן (הסוגריים במקור):
(ובלילה השני של ראש השנה קודם שיבשלו יאמרו "המבדיל בין קודש לקודש" בלא שם ומלכות. ע' משנה ברורה סי' רצט אות מ, ובכף החיים שם אות נח) עכ"ל.
ויודע אני שעפר אני בחיי, אבל לא יכלתי להתאפק, הרי בביצה ד: מבואר שאכן רב אסי הבדיל מיומא טבא לחבריה, אבל אין הלכה כמותו (כמ"ש הרשב"א והרא"ה והמאירי שם) [באנצקליפודיה תלמודית כרך כג ציינו גם לטור או"ח סי' תקלט, ולא מצאתי], וכן מוכרח, שהרי הגברים אינם מבדילים לא בתפלה ולא על הכוס בכה"ג.
אנא מכם, אם יש לכם איזה תשובה או הערה על זה האירו את עיני.
התשובה פשוטה: מי שמתפלל לא צריך להגיד כלום, ורק נשים או מי שרוצה לעשות מלאכה קודם התפילה צריך להגיד, וזה מילתא דלא שכיחא. (ובפרט לשיטות שנשים פטורות מהבדלה)
 
התשובה פשוטה: מי שמתפלל לא צריך להגיד כלום, ורק נשים או מי שרוצה לעשות מלאכה קודם התפילה צריך להגיד, וזה מילתא דלא שכיחא. (ובפרט לשיטות שנשים פטורות מהבדלה)
יש איזה נוסח הבדלה בתפילת ליל שני דר"ה?
(כשיום ראשון של ראש השנה חל בחול).
 
יש איזה נוסח הבדלה בתפילת ליל שני דר"ה?
(כשיום ראשון של ראש השנה חל בחול).
ברגע שאומרים את יום טוב פלוני הזה, אז במשתמע יצאנו מידי קדושת אתמול, על הצד שהיתה.
אמנם לשבת זה לא מספיק, וצריך להבדיל יותר בברור.
 
חזור
חלק עליון