• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

מחאה! קול מלחמה במחנה!

shimon

New member

הנני מוחה מחאה גדולה על הפגיעה ביהדות, בתורה ובכבודה, ברבנים ובלומדיה על החוצפה הנוראית שהיום בבוקר ברדיו חרדי ראיין איזה כתב את הרב אוחיון הרב המקדים בשבוע האחרון בשיעורו של מרן פוסק הדור שליט"א,
הכתב אמר להרב - שאולי הדברים החריפים שאמר נגד עוקרי הדת בשיעורו קשים מדי והאם השיעור שזה שיעור תורני זה המקום להגיד את הדברים האלה עפ"ל


מי היה מאמין שנשמע כאלו דברים!!

להיכן הגעתם?

אבקש את קול הציבור חברי הפורום
 
(תגידו מראיינים מותר לומר והזדים מהרה תעקר ולמלשינים אל תהי תקווה בביהמ"ד? באמצע שמו"ע? בחזרת הש"ץ? האם מותר ללמוד גמרות נגד עוברי ועוקרי תורה נגד עוברים על דברי חכמים? האם מותר לומר בשיעור המקדים - גדול המחטיאו יותר מן ההורגו? האם מותר לומר על הרפורמים - שמנסים להשפיע על עם ישראל שמבוללים את עם ישראל שהם יותר גרועים מאלה שהורגים את עם ישראל? אתם נותנים רשות - מראיינים? התקשורת החילונית תלטף אתכם? תסכים להרב להגיד את הדברים?)
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
לא עת לחשות
אם בכבוד התורה עסקינן לפלט הוא על תלמידי מורינו הראש"ל ששותקים לרמיסת כבוד תורתו בראש כל חוצות בחוברת הנאלחת שערי יצחק מכ"ח בניסן האחרון בו כתב דברים חריפים ביותר נגד מרן הראשל"צ והגדיל חרפתו וכתב נגד מרן הגרע"י זצוק"ל פאר הדור והדרו בלשון "וידוע כי בעל היביע אומר הרס הרבה דברים" ועל מרן הראשל"צ פער פיו ביתר שאת ויתר עז עפרא לפומיה ומדוע לא מחינו על כבוד התורה עד עתה

אנימצ"ב את הקובץ
בעמ' 10 סימנתי בצהוב את הזלזול המחפיר במרן זצוק"ל
וכל מי שיראת ה' בליבו יפעל בעניין במהרה
אני עשיתי השתדלות גדולה אך אולי אם הציבור יתעורר תהיה מחאה יותר רצינית
 

קבצים מצורפים

  • שערי יצחק זלזול בכבוד התורה.pdf
    3 MB · צפיות: 157
לא עת לחשות
אם בכבוד התורה עסקינן לפלט הוא על תלמידי מורינו הראש"ל ששותקים לרמיסת כבוד תורתו בראש כל חוצות בחוברת הנאלחת שערי יצחק מכ"ח בניסן האחרון בו כתב דברים חריפים ביותר נגד מרן הראשל"צ והגדיל חרפתו וכתב נגד מרן הגרע"י זצוק"ל פאר הדור והדרו בלשון "וידוע כי בעל היביע אומר הרס הרבה דברים" ועל מרן הראשל"צ פער פיו ביתר שאת ויתר עז עפרא לפומיה ומדוע לא מחינו על כבוד התורה עד עתה

אנימצ"ב את הקובץ
בעמ' 10 סימנתי בצהוב את הזלזול המחפיר במרן זצוק"ל
וכל מי שיראת ה' בליבו יפעל בעניין במהרה
אני עשיתי השתדלות גדולה אך אולי אם הציבור יתעורר תהיה מחאה יותר רצינית
ראיתי את הדברים ואני מזועזע, עד היכן הגענו??? כאילו מרן זי"ע עשה לו תורה משל עצמו, חלילה, ולגבי טענתו שהולכים לפי המנהג לא לפי מרן הב"י, הרי מרן החזו"א זי"ע אמר ששום אדם בעולם יהיה גדול מה שיהיה לא יוכל לחלוק על מרן הב"י מכיון שהיה לו מגיד שהיה מסייעו, ואף אחד לא יכול לחלוק על מלאך, ככה כתב מרן החזו"א.
ולדבר ככה במרן זי"ע, זה חוצפא נוראה ממדרגה ראשונה, אפי' א"י מארגון שופר לא מתבטא ככה, בר מינן!!!!
ה' יצילנו!!!!
 
לגבי השידור ברדיו [שגם אני שמעתיו], כך היא דרכם של המראיינים לכוין ע''י שאלות את המתראיין לומר את מה שהציבור צריך לשמוע, ולא שחלילה הם חשבו אחרת, הא ודאי ליתא. אלא כדי שהציבור יבין את חשיבות הענין שזה נאמר בפורום של השיעור בלוין שאלו אותו שאלה זו כדי שירחיב בענין. ודבר זה מקובל ברדיו גם בעניני פוליטיקה ושאר דברים שהמראיין שואל שאלות פשוטות כדי שהמתראיין יענה וירחיב בנקודה הזו שנשאל. והראיה שהרי שערוצי הרדיו נלחמו מלחמת חורמה בממשלה הנוראה הזאת, ולכן אין לעשות מזה ענין.
 
ומדוע לא מחינו על כבוד התורה עד עתה
לפני שמוחים ברב גדול צריך לחשוב יותר מפעמים כדי שחלילה לא יווצר מצב שהמוחים נכשלים בזלזול בכבוד התורה של הרב שבו הם מוחים. יש לזכור מה היו התוצאות של המחלוקת שהיתה בין היעב''ץ לרבי יונתן אייבשיץ [כאשר התלמידים התחילו להתערב לשם שמים].
בנדו''ד יש לדעת שהרב שו''ע המקוצר הוא תנא ופליג על הרב ילקוט יוסף. לגבי מש''כ על מרן היביע אומר כוונתו לומר שמרן זצ''ל שינה והרס מנהגים כגון מנהג הפאה הנכרית [שבזה גם הרב שו''ע המקוצר סובר שהוא מנהג רע ויש לבטלו גם מהעדות שנהגו בו היתר] וכגון המנהג שנהגו לברך אחר הדלקת נרות, או על מצוות עשה שהזמן גרמן ועוד, ובזה מרן זצ''ל היה תקיף לשבר להרוס ולבטל מנהגים אלו שהיו נגד ההלכה לדעתו [ופעמים שהיה אומר מנהג אותיות גהינם], וע''ז היו רבני עדות גדולים שלא קיבלו את דרכו כגון הרב משאש זצ''ל והרב מרדכי אליהו זצ''ל ועוד.
כמו כן לגבי מש''כ שרבים התנגדו לחידושים של היביע אומר כונתו ג''כ במנהגים מחודשים שמרן זכה להכניסם בקרב בית ישראל כגון תפילין של ר''ת שלא היה נהוג עד זמנו אלא בקרב יחידים, צאת שבת כדעת ר''ת ועוד, גם בזה לא כולם קבלו דעתו אומר הרב שו''ע המקוצר וע''פ זה מסיק שהתימנים אינם שונים בכללי הפסיקה והדביקות במנהג יותר משאר רבני העדות.

אני אישית יותר מחובר לדרכו של מרן זצ''ל כי דרכו נראית לי נכונה יותר, משום שלא כל מנהג מיוסד בהכרח על אדני פז, ולכן כאשר ישנם קושיות חזקות על המנהג יש לבטלו או להחמיר וכדו', ובזה גם הרב שו''ע המקוצר מודה במידה מסויימת, וכמו שידועה דעתו בדין הפאה הנכרית שכתבתי לעיל [כמו כן לגבי קשר של תפילין של ראש, שמעתי פעם שהוא שינה לקשר של הספרדים כי חשב שהוא מהודר יותר, ואחר שהתברר לו שהקשר של התימנים הוא הנכון ע''פ ראיות מהראשונים, חזר למנהג התימנים].

בכל אופן אני לא חושב שיש כאן סיבה מוצדקת לעשות מחאה נגד רב גדול כדי שחלילה לא ניכשל בזלזול ת''ח, הן אמת שהיה מקום לעדן את הלשון שנכתבה בעלון, אך מכאן ועד למחאה ומלחמה הדרך קצת ארוכה, וכפי שביארנו לשונו.
 
מחילה מכבוד "הלוי" אבל אם היית קורא את דבריו מרישא ועד גמירא לא היה כאן שום דבר שנכתב שלא בצורה מזלזלת וביודעי ובמכירי קאמינא
ובייחוד שמאחורי הפרגוד לתלמידיו הקרובים (חלקם חברים טובים שלי) הוא אומר להם דברים בפה מלא נגד מרן זצ"ל
אנא אל תשלה את עצמך ותכתוב שצריך רק עידון
דברים שנאמרים כך בפני ציבור הינו סנונית ראשונה שאם תעבור בשתיקה אחריתה י ישורנו
מלבד מה שדרכו מזה שנים לזלזל גם באחד מגדולי הדור הקודם מהר"י צוביירי זצוק"ל בלשונות לא רכים כלל וכן על מהר"ח כסאר כתב עוד בצעירותו כי הוא "מחלושי העיון" בעוד הגרב"צ מלך המעיינים אמר עליו שסברותיו כסברות הראשונים (עיין בהקדמת ספר מפי חכמים ששם כתב כן על מהר"ח כסאר) עפ"ל
ואין צורך להחביא האמת ולסנגר סנגוריה של חינם
ויתירה מזו אף אם הוא בר פלוגתא של מרן הראש"ל האם כך מתבטאים האם פעם מרן הראש"ל התבטא כך על מישהו כאילו הוא אחרון האנשים
אתמהה...
אני יודע שמבחינה פוליטית חושבים אנשים שלא משתלם למחות במיוחד בתקופת בחירות אך להווי ידוע שמבחינת הקב"ה אם לא יימחה כבוד התורה זה יותר גרוע לבחירות....
והאמת תורה דרכה
 
קראתי את רוב ככל הדברים שהובאו בעלון ולא ראיתי דברים חריגים המצריכים מחאה. ומה שהרב אומר לתלמידיו בסתר אין זה ענינינו אלא ענינם של השומעים. כמו כן אני לא חושב שכדאי לפרסם את הדברים כי ע''י כך מרחיבים יותר את פרסום הדברים.
אני מסכים אתך שיש מקום לשיפור הלשון אך אני לא חושב שיש כאן מקום למלחמה כל זמן שהדברים לא מתפרסמים בריש גלי אלא במתכונת מצומצמת של עלון עם ביטויים שניתנים לפירושים שונים.
אל תחשוב שאני עושה הנחות, בעבר הייתי שומע מרב מסויים שיחות חיזוק ביראת שמים, וקרה שפעם הוא התבטא בצורה חמורה על אחד הרבנים הגדולים ומאז אני לא יכול לקבל ממנו. כמו כן לפני כעשר שנים הפנו אותי לרב מסויים כדי שיעזור לי בסוגיא מסויימת שעסקתי בה, ותוך כדי שיחה דברנו על דעת הגר''ע יוסף זצ''ל בדעת החזו''א, ופתאום הוא התבטא בצורה חצופה על מרן, ומיד מחיתי בו והפסקתי את השיחה ולא רציתי לקבל ממנו יותר.

כמו כן לפי תקנון הפורום אין להעלות כאן דיונים על רבנים ואנשים, ולכן לא כדאי להרחיב כאן את היריעה בנדון הזה כדי שלא נגיע למקומות האסורים.
 
@אביעד @הלוי אני חושב שיש בלבול, קודם כל כולם יודעים שהעולת יצחק ת"ח גדול ויר"ש, והרבה דברים שהם בגדרי היהדות הוא מחזק מאד ע"פ מה שהיה נהוג בתימן, כמו צניעות הנשים, ריקודי הדעסה, וכו', וכן שהתימנים לא יקצרו את פאות הראש שהיו נוהגים בתימן, ויישר חיליה.
אבל שיטת לימודו הכללית בהלכה שהולכים לפי המנהג גם נגד מרן השו"ע, אינה נכונה כלל, וכבר מרן זי"ע כבר על בעל העולת יצחק דברים חריפים ביותר ביביע אומר ואכמ"ל. ופעם אמר לי מרן הראש"ל שליט"א שבכל מקום שאתה רואה את ספריו תוציא אותם כי זה זלזול חמור בשו"ע. וכן סבר הגר"מ מאזוז.
 
כמו כן לפי תקנון הפורום אין להעלות כאן דיונים על רבנים ואנשים, ולכן לא כדאי להרחיב כאן את היריעה בנדון הזה כדי שלא נגיע למקומות האסורים.
זה לא דיון כאן על רבנים, כולם יודעים שהוא ת"ח גדול ועצום, רק שהרבה אינם יודעים ששיטתו נוגדת את השיטה האמיתית בהלכה שאיתה הולכים כל גדולי הדור הספרדים מורי דרכינו שליט"א.
 
אבל שיטת לימודו הכללית בהלכה שהולכים לפי המנהג גם נגד מרן השו"ע, אינה נכונה כלל,
אנחנו לא יכולים לפסול רב שהגיע להוראה בגלל שהוא צמוד למנהג. צריך לדעת שלפני שקם מרן זצ''ל ופירסם שיטתו, לא נהגו כן קודמיו, כידוע חכמי הבבלים היו צמודים לבן איש חי, ומרן זצ''ל ברוב כוחו ואהבת האמת הצליח להחדיר את שיטתו, אבל אי אפשר לבוא ולפסול אחרים אא''כ החולק הוא תנא ופליג. כל הענין ללכת אחר הוראות הב''י הוא כדי שנהיה מאוחדים תחת ספר הלכה אחד, אך זה גורם לפילוג זה לא כדאי.
בכל אופן גם הרב רצאבי שליט''א לא מיישב כל מנהג אלא רק מנהג שיש לו סמוכין דקשוט, ועיקר מחלוקתו עם מרן זצ''ל היתה סביב הסוגיא אם בני תימן צריכים כאן בארץ לבטל מנהגם ולנהוג כהשו''ע, שזו סוגיא כלל לא ברורה ולא פשוטה למי שעמד בה פעם.
הרב רצאבי הוא ת''ח גדול וחבל לוותר על ספריו, צריך לחפש את השלום ולאהוב את השני גם אם הוא חושב לא כמוני ולא להכנס למלחמות כל הזמן. כל אחד מכובד לומר את דעתו והבוחר יבחר.
דרך אגב לגבי פסקי מרן השו''ע לא נשכח שמרן זצ''ל הוא אחז בדגל אילו מרן היה רואה ושיה ע''י כך כמה פסקים מהשו''ע. ויתרה מכך שמעתי פעם מהרשל''צ הרב יצחק יוסף שליט''א בשיעור בלוין [קיץ תשע''ה] וז''ל מלה במלה: הרב בזמנו לפני 30 שנה הסביר לי, קשה מאד לשמוע למרן בדבר הזה [כונתו למש''כ מרן בסימן ל' [סעיף ה] שאם התפלל ערבית מבעוד יום ואח''כ נזכר שלא הניח תפילין אינו מניח תפילין], שאדם יחשב קרקפתא דלא מנח תפילין, לא שומעים למרן בדבר כזה, לכן אנחנו עושים שלא כדעת מרן. כמו שלגבי סומא שלפי דעת מרן לא עולה לס''ת, ויש קהילות שנוהגים שסומא עולה לס''ת, לא חייבים לשמוע למרן בדברים כאלו שאדם יפקיע מעצמו תורה כל ימי חייו, לא שומעים למרן. אז גם כאן איך אני יכול יום שלם יעבור עלי בלי להניח תפילין, לכן לא שומעים למרן. זה אמר לי מרן לפני 30 שנה. עכ''ל. הרי שגם מרן זצ''ל פעמים וראה צורך לנטות מדעת מרן, ולכן אין אנו יכולים לבוא הטענות על רבנים אחרים.
 
לגבי השידור ברדיו [שגם אני שמעתיו], כך היא דרכם של המראיינים לכוין ע''י שאלות את המתראיין לומר את מה שהציבור צריך לשמוע, ולא שחלילה הם חשבו אחרת, הא ודאי ליתא. אלא כדי שהציבור יבין את חשיבות הענין שזה נאמר בפורום של השיעור בלוין שאלו אותו שאלה זו כדי שירחיב בענין. ודבר זה מקובל ברדיו גם בעניני פוליטיקה ושאר דברים שהמראיין שואל שאלות פשוטות כדי שהמתראיין יענה וירחיב בנקודה הזו שנשאל. והראיה שהרי שערוצי הרדיו נלחמו מלחמת חורמה בממשלה הנוראה הזאת, ולכן אין לעשות מזה ענין.
רב הוא לא פוליטקאי. והלכה והשקפה לא אמור להיות נידון בין רב לעיתונאי, ואם העיתונאי רוצה שיבקש להרב להרחיב את הדברים, בלי לעלות שאלות של כפירה.
דבר שני, ברצוני לחדש לך שלרוב העיתונאים יש דעות בכל נושא, וכשהם מראיינים מישהו הם מנסים לדחוף את הדעה של עצמם, ושהציבור יצדיק את הדעה שלהם ולא של המרואיין, ולפי מטרתם כך נוצר הניסוח הטון והניגון של השאלה.

כמו כן - גדולי ישראל אמרו לפולטיקאים לא להיכנס לממשלה, וכל השנה המראיינים שואלים את הפוליטקאים למה אתם לא נכנסים לממשלה להציל מבפנים קצת, למה אתם נדבקים לנתניהו לא מוגזם וכו'
נראה לך הגיוני ברדיו חרדי?
 
כמו כן - גדולי ישראל אמרו לפולטיקאים לא להיכנס לממשלה, וכל השנה המראיינים שואלים את הפוליטקאים למה אתם לא נכנסים לממשלה להציל מבפנים קצת, למה אתם נדבקים לנתניהו לא מוגזם וכו'
נראה לך הגיוני ברדיו חרדי?
בזה אני מסכים.
 
אנחנו לא יכולים לפסול רב שהגיע להוראה בגלל שהוא צמוד למנהג. צריך לדעת שלפני שקם מרן זצ''ל ופירסם שיטתו, לא נהגו כן קודמיו, כידוע חכמי הבבלים היו צמודים לבן איש חי, ומרן זצ''ל ברוב כוחו ואהבת האמת הצליח להחדיר את שיטתו, אבל אי אפשר לבוא ולפסול אחרים אא''כ החולק הוא תנא ופליג. כל הענין ללכת אחר הוראות הב''י הוא כדי שנהיה מאוחדים תחת ספר הלכה אחד, אך זה גורם לפילוג זה לא כדאי.
בכל אופן גם הרב רצאבי שליט''א לא מיישב כל מנהג אלא רק מנהג שיש לו סמוכין דקשוט, ועיקר מחלוקתו עם מרן זצ''ל היתה סביב הסוגיא אם בני תימן צריכים כאן בארץ לבטל מנהגם ולנהוג כהשו''ע, שזו סוגיא כלל לא ברורה ולא פשוטה למי שעמד בה פעם.
הרב רצאבי הוא ת''ח גדול וחבל לוותר על ספריו, צריך לחפש את השלום ולאהוב את השני גם אם הוא חושב לא כמוני ולא להכנס למלחמות כל הזמן. כל אחד מכובד לומר את דעתו והבוחר יבחר.
דרך אגב לגבי פסקי מרן השו''ע לא נשכח שמרן זצ''ל הוא אחז בדגל אילו מרן היה רואה ושיה ע''י כך כמה פסקים מהשו''ע. ויתרה מכך שמעתי פעם מהרשל''צ הרב יצחק יוסף שליט''א בשיעור בלוין [קיץ תשע''ה] וז''ל מלה במלה: הרב בזמנו לפני 30 שנה הסביר לי, קשה מאד לשמוע למרן בדבר הזה [כונתו למש''כ מרן בסימן ל' [סעיף ה] שאם התפלל ערבית מבעוד יום ואח''כ נזכר שלא הניח תפילין אינו מניח תפילין], שאדם יחשב קרקפתא דלא מנח תפילין, לא שומעים למרן בדבר כזה, לכן אנחנו עושים שלא כדעת מרן. כמו שלגבי סומא שלפי דעת מרן לא עולה לס''ת, ויש קהילות שנוהגים שסומא עולה לס''ת, לא חייבים לשמוע למרן בדברים כאלו שאדם יפקיע מעצמו תורה כל ימי חייו, לא שומעים למרן. אז גם כאן איך אני יכול יום שלם יעבור עלי בלי להניח תפילין, לכן לא שומעים למרן. זה אמר לי מרן לפני 30 שנה. עכ''ל. הרי שגם מרן זצ''ל פעמים וראה צורך לנטות מדעת מרן, ולכן אין אנו יכולים לבוא הטענות על רבנים אחרים.
אני חושב שיש לך כאן טעות, כי מי שעובר על ספר עין יצחק "כללי הוראות מרן שו"ע", יודע, שיש חילוק גדול בין היכן שהיינו לפני שהגענו כאן לארץ ישראל, לאחרי שהגענו לארץ ישראל, לפני שהגענו לארץ ישראל לא היה עלינו חיוב לנהוג כדעת מרן השו"ע (למרות שהיה אסור לחלוק עליו, עיי"ש באריכות ראיות מהבן איש חי והחיד"א ור"י אייבישיץ ועוד...) אבל כיון שהגענו לארץ, שזה אתרא דמרן השו"ע, אסור לשנות מדעתו אפי' במאומה, רק במקרים מסויימים ספיציים ביותר שיש היתרים מיוחדים, ומה שטענת שכך אחזו גדולי הבבלים שהיו כאן בארץ, זה היה משום חוסר ידיעה, שהרי באמת יעוי' בהילכות עולם בח"א שמסביר באריכות שהרבנים שיצאו נגדו לא ידעו ולא יבינו עניין קבלת הוראות מרן השו"ע, וכמ"ש שבבל גם הבא"ח יכל לעשות כדעת האר"י וכו', אבל בא"י דהיא אתריה דמרן, א"א לחלוק עליו כח מנהג כלל וכלל, ומה שאמרת שזה כדי שנהיה מאוחדים תחת ספר הלכה אחד, אינו נכון בעליל כמבואר באריכות בעין יצחק ובהלכות עולם ובשאר ספרי מרן, שזה אינו עניין לאחדות כלל, רק דאנחנו מחוייבים ללכת כדעת מרן אשר המלך חפץ ביקרו, ומי לנו גדול מאיש האלוקים הרמ"א ז"ל שכתב: "ואיני חולק על כבודו וכל החולק על כבודו כחולק על השכינה"... עיי"ש, אז עם כל הכבוד, כל הטענות שטען הרב עולת יצחק בכתביו ובשיעוריו, אינם נכונים כלל כי הוא אינו מתייחס כלל למקורות של רבותינו הקדמונים שכתבו כן להדיא דבאתריה דמרן אסור לנהוג אחרת מכח מנהג, רק הוא מתייחס כאילו שזה השמצות נגדו וכאילו בעל הילקוט יוסף כתב הכל מדנפשיה להכפישו, ואין הדברים כן, ואכמ"ל והדברים פשוטים.
איני מתכוון לעשות מחלוקת וכן דעת מרן הראש"ל שליט"א שלא עושה עליו מחלוקת, וגם לא בלווין, הוא לא מדבר שם עליו בגלוי, רק שהוא מורה לתלמידיו ושומעי לקחו שלא ללכת אחר הוראתיו, למרות שאין חולק שהוא ת"ח עצום ויר"ש גדול. אין זה סתירה, וא"א ללכת אחריו כלל בעניני הלכה אחר שהוא עושה היפך דעת השו"ע. ודו"ק.

מצורף צילום מספר עין יצחק (כללי קבלת הוראות מרן השו"ע) על דברי הרב רצאבי:
ביאור 2022-07-03 180821.jpg
 
נערך לאחרונה:
במחילה
קול ענות חלושה
אין שום התייחסות רצינית לדברים החמורים שהושמעו (וחשוב לציין שנאמרו בפני כמה מאות אנשים ואח"כ התפרסמו בחוברת בכמה אלפי עותקים ועוד תפוצה במייל ולא כפי שחשבתם שנאמר בפני מספר מצומצם של אנשים) כננגד מרן הגר"ע זצוק"ל ולא כנגד בנו
ולא עת להתחסד כעת כי ברור לכל בר דעת שאם יהיה שתיקה כעת בהמשך יגיע לפסים שעוד לא הכרנו
 
אני חושב שיש לך כאן טעות, כי מי שעובר על ספר עין יצחק "כללי הוראות מרן שו"ע", יודע, שיש חילוק גדול בין היכן שהיינו לפני שהגענו כאן לארץ ישראל, לאחרי שהגענו לארץ ישראל,
לא באתי להצדיק את הרב רצאבי הי''ו בענין הלכתי זה כי אין לי בזה כ''כ דעה ברורה [למרות שבעבר עסקתי בנושא זה], אלא התכוונתי לבאר דברי הרב רצאבי שכתב שדבריו אינם שונים כלל משאר גדולי הרבנים ותו לא מידי.
ולא עת להתחסד כעת כי ברור לכל בר דעת שאם יהיה שתיקה כעת בהמשך יגיע לפסים שעוד לא הכרנו
אל תזדרז בדבר כדי שלא חלילה תכשל בביזוי ת''ח, כי הרבה פעמים היצה''ר טומן לנו פח ע''י שמגרה אותנו למחות וע''י כך מכשיל אותנו בעבירה ונותן לנו תחושה שעשינו מצוה. אל תשכח שכך חשבו גם אלא שיצאו על מרן לפני עשרות שנים בבחירות כשנכנס לקואליציה עם המערך [ממשלת רבין ומר''צ], היה להם את כל הסיבות הטובות לדבר נגדו כי הם הסתתרו מאחורי הרב שך זצ''ל, אך טעות אחת היתה בידם, מה שלרב שך זצ''ל מותר לומר, להם אסור לומר. וכך נכשלו רבנים גדולים בדברי בלע וביזוי על מרן זצ''ל. כך נפלו בפח שנפלו בו קרח ועדתו. לכן כדאי לחשוב עשר פעמים לפני שיוצאים נגד רב שגדול ממך, יש לבחון טוב טוב אם יש דופי בלשונו, דלא כל לשון שאינה נכתבת בכבוד גדול נחשבת לזלזול. וכדאי לעיין בהקדמה להליכות עולם מש''כ מרן זצ''ל בענין כתיבת לשון "טעה" על הפוסקים, אחר שקיבל ביקורת על ניסוח זה.
להתעסק במחאות זה כמו להתעסק באש אפשר בקלות להכשל, והרבה פעמים שב ואל תעשה עדיף.
 
לא באתי להצדיק את הרב רצאבי הי''ו בענין הלכתי זה כי אין לי בזה כ''כ דעה ברורה [למרות שבעבר עסקתי בנושא זה], אלא התכוונתי לבאר דברי הרב רצאבי שכתב שדבריו אינם שונים כלל משאר גדולי הרבנים ותו לא מידי.
איזה רבנים???? בנתיים כמעט כולם היום הולכים כהוראות מרן השו"ע, רק הוא היחידי שחולק והולך בדרך אחרת של המנהג נגד ההלכה.
אל תזדרז בדבר כדי שלא חלילה תכשל בביזוי ת''ח, כי הרבה פעמים היצה''ר טומן לנו פח ע''י שמגרה אותנו למחות וע''י כך מכשיל אותנו בעבירה ונותן לנו תחושה שעשינו מצוה. אל תשכח שכך חשבו גם אלא שיצאו על מרן לפני עשרות שנים בבחירות כשנכנס לקואליציה עם המערך [ממשלת רבין ומר''צ], היה להם את כל הסיבות הטובות לדבר נגדו כי הם הסתתרו מאחורי הרב שך זצ''ל, אך טעות אחת היתה בידם, מה שלרב שך זצ''ל מותר לומר, להם אסור לומר. וכך נכשלו רבנים גדולים בדברי בלע וביזוי על מרן זצ''ל. כך נפלו בפח שנפלו בו קרח ועדתו. לכן כדאי לחשוב עשר פעמים לפני שיוצאים נגד רב שגדול ממך, יש לבחון טוב טוב אם יש דופי בלשונו, דלא כל לשון שאינה נכתבת בכבוד גדול נחשבת לזלזול. וכדאי לעיין בהקדמה להליכות עולם מש''כ מרן זצ''ל בענין כתיבת לשון "טעה" על הפוסקים, אחר שקיבל ביקורת על ניסוח זה.
להתעסק במחאות זה כמו להתעסק באש אפשר בקלות להכשל, והרבה פעמים שב ואל תעשה עדיף.
אני המום ממך!!!!
סליחה לזלזל במרן אביר הרועים מרן הגרע"י זי"ע ולהגיד שהוא 'הרס הכל' ו"עד היום אנחנו רואים את הניצנים" זה לא נקרא ביזוי ת"ח, ואולי אתה נפלת בפח בגלל שמדובר בהרב רצאבי, או בגלל שהוא רב תימני מהעדה שלך...
אז שתדע שכמו שבזלזול ת"ח זה עבירה חמורה, כך גם מי ששומע בזיון ת"ח ושותק, זה על אותו משקל.
אני הדגשתי בכל ההודעות שלי שהוא ת"ח גדול ויר"ש, אבל לפעמים שהולכים נגד הצד השני שחולק, אפשר גם לומר לפעמים דברים לא ראויים ושלא במקום, שהרי מרן הגרע"י זי"ע כולם יודעים שהיה בגדר משה רבינו של הדור, פשוטו כמשמעו, ומי כמוהו שהקים עולה של הלכה, והרים קרנה של יהדות ספרד ומרן השו"ע, אז לומר שעד היום אנחנו רואים את הניצנים של ההרס והחורבן שעשה בהלכה צריך למחות על זה בתוקף ובחומרה.
ואני מוחה. ואני מאמין שגם כל ת"ח שיראה את זה ימחה במקום.
 
כאן מתגלה פרצופו האמיתי של @הלוי, שנאה תהומית לגדול הדור ולכל ההולכים אחריו. רק שהוא מומחה בדיבורים וסחור סחור.
לא.
פרצופו האמיתי של הרב @הלוי הוא של תלמיד חכם ואיש אשר רוח בו היודע להלך כנגד כל רוח ורוח, אדם עם ראש גדול היודע להכיל מגוון דעות ואינו סובל מקטנות המוחין. ויודע לחשב הפסד "מצוה" כנגד שכרה.
 
לא.
פרצופו האמיתי של הרב @הלוי הוא של תלמיד חכם ואיש אשר רוח בו היודע להלך כנגד כל רוח ורוח, אדם עם ראש גדול היודע להכיל מגוון דעות ואינו סובל מקטנות המוחין. ויודע לחשב הפסד "מצוה" כנגד שכרה.
ה"קטנות המוחין" האמיתית זה לומר שזה לגיטמי לדבר ככה על גדול הדור!!! ההשוואה הזאת של "מגוון דעות" כאילו אנחנו מכתירים את גדולי הדור וקובעים שיש כאן מחלוקת בין גדולי הדור, ושתי דעות שונות, הרי כולנו יודעים שמרן זי"ע היה גדול הדור באמת, עם כל הכבוד להשוות את הרב רצאבי למרן הרב שך ולומר שכאילו הוא מול מרן זי"ע, זה לשבש ולסלף את הכל.
מהדברים הנראים מעלון עולת יצחק נראה כביכול כאילו יש כאן 'מאן דאמר' מול דעתו של מרן הרב עובדיה זי"ע, וכאילו שאפשר לדבר אליו כחבר מהשוק... זה לא צורה של כבוד לגדול הדור בשום אופן וצורה, מה הוא מראה לצעירים???? שמרן הרב עובדיה הוא עוד איזה פוסק קטן שאפשר לבטל דעתו בקלות, ושלא צריך להתייחס אליו (ככה הוא מדבר ברוב העלון "שלא צריך להתייחס אליו") ושהוא סתם "גדול" שהרס את ההלכה והמנהגים והיום אנחנו רואים וכו' וכו' כאילו מרן היה רב של המזרחי חלילה...
שיבוש ועוד פעם שיבוש, ולא יודעים לחלק בין מחלוקת בין גדולי הדור לזלזול בכבוד התורה!!! והדברים פשוטים.
 
חזור
חלק עליון