מרפסן איגרי
Well-known member
בילקו"י הנ"ל הביא מעשה בחזו"א שתמה מדוע הגר"ח מבריסק בדק אתרוג עם זכוכית מגדלת. וכששמע זאת הגר"ח הפסיק לבדוק עם זכוכית מגדלת. הרב כתב שאולי יש לפרש דעת החזו"א שהיה נראה איזו מראה שיש בו בעיה וע"י זכוכית מגדלת יכול להבחין יותר. ונשאר בצ"ע. ובגלל זה חלק על הגר"י עדס שליט"א שכתב כך, שאם ישנו מראה שקשה להבחין מהו וע"י זכוכית מגדלת מבחין בחיסרון וכד' יש לפסול את האתרוג.
לכאורה אם גם כוונת החזו"א איננה ברורה, וכמו שסיים הרב בצ"ע, מדוע לדחות את הרב עדס ולכתוב שדברי החזו"א עומדים כנגדו? הרי הרב עדס כתב סברא המתקבלת. ובפרט שבתשובות והנהגות (ח"ג ס' קפא אות ג) כתב מעשה אחר עם החזו"א והגר"ח שאינו קשור לנד"ד.
לכאורה אם גם כוונת החזו"א איננה ברורה, וכמו שסיים הרב בצ"ע, מדוע לדחות את הרב עדס ולכתוב שדברי החזו"א עומדים כנגדו? הרי הרב עדס כתב סברא המתקבלת. ובפרט שבתשובות והנהגות (ח"ג ס' קפא אות ג) כתב מעשה אחר עם החזו"א והגר"ח שאינו קשור לנד"ד.