• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

משקין שזבו בשבת

אבסר

Member
האם יש היתר של 'משקה הבא לאוכל' כשחותך אשכולית לשניים,

ואחר שגמר לאכול הפרי, מוצא משקין שיושבין על הקליפה מבפנים,

או שכל ההיתר הוא רק בזמן שהמשקה נתערבה לתוך האוכל,

ולא כה"ג שהמשקה היה נתערב ואח"כ נמצא לבד?
 
גם אם ההיתר רק בזמן שנתערב מיד ולא שאח''כ עירבב (וכמדומה שכך נוקטים) מ''מ בנידון שלך שכל כוונתו הייתה רק לחתוך לשנים נראה שיהיה מותר לשתותם כמו שהן.
 
גם אם נאמר שהאשכולית כתותים ורמונים,
ברור שהיום הוא כתותים ורימונים
אם יצאו מעצמן ועומדים לאכילה מותר כמבואר תחילת סי' ש''כ. וכ''ש כאן.
'קיבצן סתם' לא נחשב 'עומד לאכילה', אלא אסורה,

ולכאורה היום הכל בכלל 'קיבצן סתם'
 
'קיבוץ פיקות'
שו הדא?
אינו מתייחס למה שקורא בשדה?
מתייחס למה שקורה אצל מי שקונה
הוא מתייחס ל'חיתוך'?
כאן מתייחס לחיתוך ואע''פ שהיה בסתם, מ''מ היא הנותנת דמשום שהיה רק בסתם אז נשאר דינו כסתם עד שיגלה שדעתו לאכילה
(ובכלל יש לדון אם בזב מעט כה''ג נמי שייך הגזירה)
 
חזור
חלק עליון