א אבסר Member 3 מאי (5) 2023 #1 האם יש היתר של 'משקה הבא לאוכל' כשחותך אשכולית לשניים, ואחר שגמר לאכול הפרי, מוצא משקין שיושבין על הקליפה מבפנים, או שכל ההיתר הוא רק בזמן שהמשקה נתערבה לתוך האוכל, ולא כה"ג שהמשקה היה נתערב ואח"כ נמצא לבד?
האם יש היתר של 'משקה הבא לאוכל' כשחותך אשכולית לשניים, ואחר שגמר לאכול הפרי, מוצא משקין שיושבין על הקליפה מבפנים, או שכל ההיתר הוא רק בזמן שהמשקה נתערבה לתוך האוכל, ולא כה"ג שהמשקה היה נתערב ואח"כ נמצא לבד?
N nati Well-known member 3 מאי (5) 2023 #2 גם אם ההיתר רק בזמן שנתערב מיד ולא שאח''כ עירבב (וכמדומה שכך נוקטים) מ''מ בנידון שלך שכל כוונתו הייתה רק לחתוך לשנים נראה שיהיה מותר לשתותם כמו שהן.
גם אם ההיתר רק בזמן שנתערב מיד ולא שאח''כ עירבב (וכמדומה שכך נוקטים) מ''מ בנידון שלך שכל כוונתו הייתה רק לחתוך לשנים נראה שיהיה מותר לשתותם כמו שהן.
א אבסר Member 4 מאי (5) 2023 #3 nati אמר: בנידון שלך שכל כוונתו הייתה רק לחתוך לשנים נראה שיהיה מותר לשתותם כמו שהן. לחץ כדי להרחיב... למה אתה חושב שזה קשור לכוונה? בסי' ש"כ סעיף א' שאפי' אם יצאו מעצמן בשבת אסורין.
nati אמר: בנידון שלך שכל כוונתו הייתה רק לחתוך לשנים נראה שיהיה מותר לשתותם כמו שהן. לחץ כדי להרחיב... למה אתה חושב שזה קשור לכוונה? בסי' ש"כ סעיף א' שאפי' אם יצאו מעצמן בשבת אסורין.
N nati Well-known member 4 מאי (5) 2023 #4 אבסר אמר: למה אתה חושב שזה קשור לכוונה? בסי' ש"כ סעיף א' שאפי' אם יצאו מעצמן בשבת אסורין. לחץ כדי להרחיב... גם אם נאמר שהאשכולית כתותים ורמונים, אם יצאו מעצמן ועומדים לאכילה מותר כמבואר תחילת סי' ש''כ. וכ''ש כאן.
אבסר אמר: למה אתה חושב שזה קשור לכוונה? בסי' ש"כ סעיף א' שאפי' אם יצאו מעצמן בשבת אסורין. לחץ כדי להרחיב... גם אם נאמר שהאשכולית כתותים ורמונים, אם יצאו מעצמן ועומדים לאכילה מותר כמבואר תחילת סי' ש''כ. וכ''ש כאן.
א אבסר Member 4 מאי (5) 2023 #5 nati אמר: גם אם נאמר שהאשכולית כתותים ורמונים, לחץ כדי להרחיב... ברור שהיום הוא כתותים ורימונים nati אמר: אם יצאו מעצמן ועומדים לאכילה מותר כמבואר תחילת סי' ש''כ. וכ''ש כאן. לחץ כדי להרחיב... 'קיבצן סתם' לא נחשב 'עומד לאכילה', אלא אסורה, ולכאורה היום הכל בכלל 'קיבצן סתם'
nati אמר: גם אם נאמר שהאשכולית כתותים ורמונים, לחץ כדי להרחיב... ברור שהיום הוא כתותים ורימונים nati אמר: אם יצאו מעצמן ועומדים לאכילה מותר כמבואר תחילת סי' ש''כ. וכ''ש כאן. לחץ כדי להרחיב... 'קיבצן סתם' לא נחשב 'עומד לאכילה', אלא אסורה, ולכאורה היום הכל בכלל 'קיבצן סתם'
N nati Well-known member 4 מאי (5) 2023 #6 אבסר אמר: ברור שהיום הוא כתותים ורימונים לחץ כדי להרחיב... לא יודע אבסר אמר: 'קיבצן סתם' לא נחשב 'עומד לאכילה', אלא אסורה, ולכאורה היום הכל בכלל 'קיבצן סתם' לחץ כדי להרחיב... ללכאו' כשחותך לשתים כדי לאכול ודאי הוי קיבצן לאכילה.
אבסר אמר: ברור שהיום הוא כתותים ורימונים לחץ כדי להרחיב... לא יודע אבסר אמר: 'קיבצן סתם' לא נחשב 'עומד לאכילה', אלא אסורה, ולכאורה היום הכל בכלל 'קיבצן סתם' לחץ כדי להרחיב... ללכאו' כשחותך לשתים כדי לאכול ודאי הוי קיבצן לאכילה.
N nati Well-known member 4 מאי (5) 2023 #8 אבסר אמר: 'קיבוץ פיקות' לחץ כדי להרחיב... שו הדא? אבסר אמר: אינו מתייחס למה שקורא בשדה? לחץ כדי להרחיב... מתייחס למה שקורה אצל מי שקונה אבסר אמר: הוא מתייחס ל'חיתוך'? לחץ כדי להרחיב... כאן מתייחס לחיתוך ואע''פ שהיה בסתם, מ''מ היא הנותנת דמשום שהיה רק בסתם אז נשאר דינו כסתם עד שיגלה שדעתו לאכילה (ובכלל יש לדון אם בזב מעט כה''ג נמי שייך הגזירה)
אבסר אמר: 'קיבוץ פיקות' לחץ כדי להרחיב... שו הדא? אבסר אמר: אינו מתייחס למה שקורא בשדה? לחץ כדי להרחיב... מתייחס למה שקורה אצל מי שקונה אבסר אמר: הוא מתייחס ל'חיתוך'? לחץ כדי להרחיב... כאן מתייחס לחיתוך ואע''פ שהיה בסתם, מ''מ היא הנותנת דמשום שהיה רק בסתם אז נשאר דינו כסתם עד שיגלה שדעתו לאכילה (ובכלל יש לדון אם בזב מעט כה''ג נמי שייך הגזירה)