חזק וברוך, אשריך וטוב לך, איזה בהירות!!! והכל עם מקורות נאמנים, אשריך!!!
[דרך אגב ממש כסדר הזה עשה בעל פסקים ותשובות [חתן הפסקי תשובות] על יו"ד סי' קט"ז, אני כמעט חושד שהעתיק ממך...
בכל מקרה אני בדיוק מסופק בדבר דומה לספיקות האחרונים שכתבת, מה הדין אדם ישן ורק נוגע באיזה כלי שיש בו מאכל או במאכל האם זה גם נאסר או לא.
והנה בתוספת מעשה רב אות כ"ה [הובא בתשו' הנ"ל ביבי"א, וכן בילקו"י השכמת הבוקר בסי' ד'] כתב מעשה מהגר"א שהביאו לו בפורים כלי עם מאכלים והגאון רבי זלמן זצוקללה"ה היתה ידו על הכלי, ונרדם, והגר"א אמר שיחתכו לחתיכות דק' ויזרקו לבית הכסא, ומשמע שהחמיר בזה.
ומדוע אני דן בזה? כי שמעתי בשם הגה"ג הגרי"ש קניבסקי שליט"א [בן רבינו הגרח"ק זיע"א] הביא בזה ראי' מירו' מפורש, דלכאו' משמע דלא כן, דבירו' תרומות פ"ח ה"ג [דף מ"ב ב' בדפוס וילנא] בסוגיא דגילוי, מסופר כך: 'ר' זעירא הוה יתיב אייכול [ר"ז ישב ואכל] והוה דמיך [ונרדם] יהב ידיה על תומנתא [והניח ידו על פי הכלי, כדי שלא יהיה מגולה] ואמר לון [לכשהתעורר אמר להם] אדלקין בוצינא [הדליקו את הנר] אדלקון ואשכחון שפופינא [הדליקו ומצאו נחש] שהוא דומה לשערה [קטן כשערה] כריך עלה [כרוך על הכלי] אמר ליה רשיעא לא הוינא זהיר בך [אמר לו ר"ז לנחש: רשע, והרי הייתי זהיר בך, ואפ"ה זה לא הועיל]'
ומבואר להדיא, שכל הבעיה היא מצד גילוי, אבל לא היה איכפ"ל לר"ז מצד מה שהוא נגע באוכל כשהוא ישן, וצע"ג. [אפשר לנסות לתרץ, שינה ביום וכה"ג, אבל מעניין שאף אחד לא נגע בזה בספרי האחרונים]
ואשמח אם משהו מדבר בזה, כי חיפשתי הרבה ולא מצאתי ראי' זו.
הנפק"מ הגדולה בזה, הוא בילדים קטנים שמביאים להם בקבוק ותוך כדי נרדמים, והבקבוק מונח לידם בעגלה, והם נוגעים בו, האם יש בזה בעיה, ואם יהיה מותר להם לתת מזה אח"כ לשתות, אם יתעוררו, וצ"ע.