• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

אולי הגיע הזמן להפסיק ביזדים את השיר העממי "יחי אדוננו" וכו' לא מתאים ולא מכובד!

סתם אנשים ריקים אלה ששרים את זה אני זוכר לפני כמה חודשים היה ר' אריה דרעי בשיעור והרב אמר משהו לר' דרעי וכלם רצו לשמוע ואז נזכר כסיל וחסר דעת לצרוח בקולי קולות ''יחי אדונינו מורינו ורבינו צדיק דורנו''
 
עזוב, אתה צודק, בכל מקרה מעניין למה מתוך מאות רק כמה בודדים ואולי עשרות שרים.
אלה שלא שרים, מסכים כדאי שישירו.
אבל מפה ולהגיד שזה פוגע שקצת שרים?
תמיד ישירו רק חלק. גם בחתונה חלק רוקדים וחלק אוכלים עוד ביס.
אבל האוירה היא בסדר ולא פוגעת בחתן או בגדול הדור.
 
אלה שלא שרים, מסכים כדאי שישירו.
אבל מפה ולהגיד שזה פוגע שקצת שרים?
תמיד ישירו רק חלק. גם בחתונה חלק רוקדים וחלק אוכלים עוד ביס.
אבל האוירה היא בסדר ולא פוגעת בחתן או בגדול הדור.
אם אתה צודק אז בהחלט צריך ללמוד מאחינו האשכנזים כבוד התורה מהו.
 
אדם המפריע לרב המקדים זה אדם שבא לשמוע שיעור תורה ? במחילה מכולם
אספר לך, שמרן זיע"א כשהיה חוזר מהשיעור בלוין, פעמים שהיו לו על ידו בחלק העליון מכות "כחולות", מפני האנשים שקופצים לגעת בשולי מעילו, מחמק הדוחק עושים זאת בעוצמה (ומרן זיע"א כבר לא היה בן שלושים...).
וכשרצו למנוע מהציבור להגיע למרן זיע"א לא הסכים, מחמת שעושים זאת מ"אהבת התורה", ולכן אינו מן הנכון למנוע זאת מהם!!!
בינו נא זאת!!!
 
מהשיעור בלוין, פעמים שהיו לו על ידו בחלק העליון מכות "כחולות", מפני האנשים שקופצים לגעת בשולי מעילו, מחמק הדוחק עושים זאת בעוצמה (ומרן זיע"א כבר לא היה בן שלושים...).
וכשרצו למנוע מהציבור להגיע למרן זיע"א לא הסכים, מחמת שעושים זאת מ"אהבת התורה", ולכן אינו מן הנכון למנוע זאת מהם!!!
הבינו נא זאת!!!
אין מה לומר אבל הם לא פגעו בהלך השיעור !
ולמרן היה מידות מיוחדות שהיה מבליג על כל דבר שקשור אליו
 
אספר לך, שמרן זיע"א כשהיה חוזר מהשיעור בלוין, פעמים שהיו לו על ידו בחלק העליון מכות "כחולות", מפני האנשים שקופצים לגעת בשולי מעילו, מחמק הדוחק עושים זאת בעוצמה (ומרן זיע"א כבר לא היה בן שלושים...).
וכשרצו למנוע מהציבור להגיע למרן זיע"א לא הסכים, מחמת שעושים זאת מ"אהבת התורה", ולכן אינו מן הנכון למנוע זאת מהם!!!
בינו נא זאת!!!
כלפי לייא?!
אני מסביר לך שכאן הציבור לא רוצה ולא מרגיש בנוח עם זה חוץ מכמה צווחנים שמתעקשים... ואתה מביא לי דוגמא שהרב התחשב ברגשות הציבור...
 
כלפי לייא?!
אני מסביר לך שכאן הציבור לא רוצה ולא מרגיש בנוח עם זה חוץ מכמה צווחנים שמתעקשים... ואתה מביא לי דוגמא שהרב התחשב ברגשות הציבור...
שם ודאי שלרוב הציבור לא היה נוח הרבה יותר מכאן, מדבר זה שידי רבינו כחולות ממכות.
 
מה שהיה בזמן מרן זיע"א היה ציבור אחר וסגנון אחר, היום הציבור זה בני תורה בחורי ישיבות ואברכים, ואני שומע שלהרבה אנשים זה ממש צורם (גם לי...), אולי לשיר רק 'ימים' ומקסימום לומר 'ירבו ימיך' וכו', ובכלל שלא לדבר על התמהונים שצווחים שם "הריעו לו ויהי רצון" איפה אנחנו חיים???? ואלו שתמיד חייבים לצעוק ברוך שחלק ולהפריע לרב המקדים לדבר, ובפרט שקמים כמה (מילא אחד יוציא את כולם וכדו' או שיברכו בשקט איפה כתוב שצריך לצעוק??)
וסהדי במרומים שכל מגמתי בזה לכבודו של רבנו הגדול מורי ורבי מרן פוסק הדור הראשל"צ שליט"א!!!
צודק במאה אחוז פעם זה היה מכבד היום זה לא מכבד ולכן צריך לעשות את מה שמכבד כל דבר בזמנו ודורו ובזמן מרן זיע"א זה היה מכבד כיום זה לא מכבד כי אם היום הם היו מתחילים עם זה וודאי לי ותסכימו כולם שלא היו שרים ככה גם הבעלי בתים שהיו שם
 
חזור
חלק עליון