• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

ראש הישיבה הגאון רבי יהודה כהן ימונה הערב לחבר מועצת חכמי התורה | כל הפרטים

דוקא שם כמעט כולם ראשי ישיבות... למעט הרב זילברשטיין אני לא זוכר כעת מישהו שהוא לא ראש ישיבה
מה יעשו? אין להם.
היום הגדולים שלהם הם לא פוסקי הלכה.
לפני כמה שנים גדו"י שלהם היו הרב אלישיב הרב קרליץ הרב וואזנר.
היום בעוונות אין.
 
דוקא שם כמעט כולם ראשי ישיבות... למעט הרב זילברשטיין אני לא זוכר כעת מישהו שהוא לא ראש ישיבה
א"כ המועצת תהיה מפוסקי הלכה ראשי ישיבות בצורה הכי רחבה שאפשר בתנועת ש"ס.
הכוונה שהמועצת תייצג מרחב גדול יותר מהציבור. אצל הליטאים התמקדו בזה שיהיה נציג מכל אחת מהישיבות החשובות. אצלינו זה יהיה מגוון של פוסקי הלכה וראשי ישיבות.
 
מה יעשו? אין להם.
היום הגדולים שלהם הם לא פוסקי הלכה.
לפני כמה שנים גדו"י שלהם היו הרב אלישיב הרב קרליץ הרב וואזנר.
היום בעוונות אין.
גם אצל הספרדים, הרבנים של היום הם לא כמו פעם.
וכי יש היום את האור לציון? את הרב עובדיה? רבי יהודה צדקה וכו וכו
וכנ"ל אצל הליטאים, יש גדולים - הרב צבי ובר, הרב במברגר, הרב קראוס, הרב רוזנברג ועוד ועוד.

אין לך אלא שופט שבימיך
 
הם היו מעל המועצת. הם ההנהגה! ורח"ע היה ראש המועצת. עכ"פ ברור שיש מקום לרבנים (וגם כיום יש את הרב זילברשטיין) אלא ששמים את ראשי הישיבות בשביל לרצות את התלמידים
 
מתוך ערך הרב חיים קנייבסקי:
בעת הקמת מועצת גדולי התורה של דגל התורה בתשמ"ט, זומן הרב קניבסקי לשמש כחבר בה יחד עם חמיו הרב אלישיב[/URL], אולם לאחר סירובם להשתתף הוגדר כל אחד מהם על ידי הרב שך "אינו חבר - ברם בעל דעה"[20]. מדי פעם צירף את חתימתו למכתבי מועצת גדולי התורה. פעמים בודדות השתתף בעצמו בישיבות מועצת גדולי התורה;
 
מתוך ערך הרב חיים קנייבסקי:
בעת הקמת מועצת גדולי התורה של דגל התורה בתשמ"ט, זומן הרב קניבסקי לשמש כחבר בה יחד עם חמיו הרב אלישיב[/URL], אולם לאחר סירובם להשתתף הוגדר כל אחד מהם על ידי הרב שך "אינו חבר - ברם בעל דעה"[20]. מדי פעם צירף את חתימתו למכתבי מועצת גדולי התורה. פעמים בודדות השתתף בעצמו בישיבות מועצת גדולי התורה;
אשריך שזכית להתייחס רק למקור אחד שבסה"כ מבואר בו ש"בהקמת" המועצת הוגדר כאינו חבר אבל בעל דעה.
כידוע בהמשך היה בעל הבית.
 
חזור
חלק עליון