אם מסקנתך שצריך עיוןהדברים צריכים עיון שגם אם לא עבר בקום ועשה מכל מקום הוי לאו שאין בו מעשה ואין לוקין עליו וא"כ מיפסל רק מדרבנן
ויש שכתבו שבלאו שאין מעשה צריכים הכרזה לפוסלו
ובפרט על פי הרע"א שלאו שדשו בו רבים אין נפסל בזה וכ"ש כאן שאומר מותר
וקשה להגיד שהוא ממש פסול לעדות
אלא נראה שכוונתו רק להעמיד חומרת הדברים ובפרט שזה ספר מוסר ולא הלכה.
אז זה לא מסתדר עם כללי הפסיקה של או ענוה או מסתפק
זה ספר מוסר ולא הלכה.
מסקנתי שמותר מעיקר הדין ועדיף ואפילו עדיף מאוד עד כדי התאמצות להביא עד אחר.אם מסקנתך שצריך עיון
אולי היתה כוונתך שאכן אפשר ללמוד הלכות מעף עץ אבותמסקנתי שמותר מעיקר הדין ועדיף ואפילו עדיף מאוד עד כדי התאמצות להביא עד אחר.
בכלל צריך לדעת שהיום השאלה הזו מצויה מאוד בבעלי סמרטפונים גם בכשרים
ואם תפסול בזה כמעט לא תמצא עדים בחתונה שהיא לא של חרדים
וזה המקום להזכיר שגם הסמרטפונים המסוננים נאסרו על ידי גדולי ישראל ואפילו נאסרו לפרסום בעיתונות החרדים
ויש לדעת שבודאות גם במסוננים יש מראות אסורות ושאסור להחזיק כזה דבר ומי שמוציא את זה בבית כנסת ובמיוחד מי שמשתמש בו בבית כנסת
זה כמו להניח ידיעות אחרונות על הבימה בבית הכנסת ולקרוא
ולמרות שזה נשמע קיצוני יעיד כל בעל סמרטפון מסונן שעוד לא כהה לו הרגש שאני צודק ואי אפשר להנצל גם במסוננים ממראות אסורות
אלא רק שהם פחות מצויים שם אבל עדין קיימים
מחילה הרב נקי הבין שזה פסקהדברים צריכים עיון שגם אם לא עבר בקום ועשה מכל מקום הוי לאו שאין בו מעשה ואין לוקין עליו וא"כ מיפסל רק מדרבנן
ויש שכתבו שבלאו שאין מעשה צריכים הכרזה לפוסלו
ובפרט על פי הרע"א שלאו שדשו בו רבים אין נפסל בזה וכ"ש כאן שאומר מותר
וקשה להגיד שהוא ממש פסול לעדות
אלא נראה שכוונתו רק להעמיד חומרת הדברים ובפרט שזה ספר מוסר ולא הלכה.
כאן הבין שזה ספקבעין יצחק ח''ג מבואר שפעמים אפשר זה לשון ספק ופעמים דרך ענוה (לשון הכותרת שם)
מה זה כאן?
הצג קובץ מצורף 10687
אפשר לראות מה כת"ר כתב בזה?בספרינו שו"ת אשר השיב ח"ב דיברנו בזה, ע"ש
דן אם רשאי להיות שצאפשר לראות מה כת"ר כתב בזה?
שו"ר ובענף עץ אבות בסיום הקטע נשאר בצ"עאיך אפשר לפסול?!? הרי בחתונה של דתיים אין עדים אחרים וכ"ש בחתונות של חילונים!!
שוב ראיתי בזכות הרב אושרי שליט'אבעין יצחק ח''ג מבואר שפעמים אפשר זה לשון ספק ופעמים דרך ענוה (לשון הכותרת שם)
מה זה כאן?
הצג קובץ מצורף 10687