הההההההלו!
אני עובר פה בפורום וממש -------, באמת, אין לי מילה להגדיר את זה, כל אלו שלוקחים את המחירים של חצי שקל שתי שקל שתיים וחצי שקל לעמוד, מה קרה לכם? מי התיר לכם? יש מחירי שער מקובלים בשוק, יש מחירונים מקובלים בשוק. יש מעמדים זולים יותר ויש מעמדים יקרים יותר, אבל מחירים כאלו? זה ממש שבירת השוק. אולי אתם מסוגלים לעמוד (עכשיו) בכאלה מחירים אבל מה עם כללל המעמדים? (ואני לא מדבר על אלו שברמות גבוהות באמיתי, הלקוחות שלהם לא יסתכלו עליכם לרגע ויסכימו לשלם להם גם 8 ו 9 ו 10 ויותר לעמוד, אני מדבר על מאות ואלפי מעמדים כמוני ברמה רגילה וסטנדרטית) מי התיר לכם לגזול את פת לחמם של המעמדים וילדיהם? למה אתם מכריחים את כולם לרדת למחיר שאי אפשר בשום פנים לפרנס ממנו בית?
תוכנות עימוד עולות אלפי שקלים לבסיס
כל שדרוג בהם מקפיץ את המחיר למעלה
קורס עימוד אמיתי עולה אלפי אלפי שקלים
מחשב טוב לעימוד ועיצוב עולה אלפי שקלים
את כל זה שילמנו ואנחנו משלמים בשביל להתפרנס מהמקצוע, והנה בא אחד (או כמה) ובמקום לשחק במגרש של הגדולים, להעלות רמה ולשפר ביצועים ולמשוך לקוחות, הוא מנסה לגרור את העולם כולו לברכת פעוטות, למה? מי התיר לו לעשות ככה? מה עשו לו רע שאר המעמדים? האם התייעץ עם רב לפני?
"במסכת בבא מציעא [3] מבואר כי לדעת רבי יהודה "לא יפחות את השער, וחכמים אומרים זכור לטוב... מאי טעמא דרבנן, משום דקא מרווח לתרעא" [מוריד את שער השוק]. לפנינו מחלוקת, האם מותר להוזיל את המחירים המקובלים בשוק, כדי למשוך קונים רבים, מה שמכונה "שבירת שער השוק". לדעת רבי יהודה זהו חוסר הגינות, ואילו לדעת חכמים זכאי הוא "שובר השוק" לשבח וברכה - "זכור לטוב", משום שהוא מועיל ללקוחות ומוריד את שער השוק. להלכה פסקו הרמב"ם [5] הל' מכירה יח, ד) והשו"ע [7] חו"מ רכח, יח) כדעת חכמים.
אך ערוך השולחן [7] סי' רכח) מחלק. "שבירת השוק" מותרת דווקא במצב שגם שאר הסוחרים מסוגלים לעמוד בתחרות, ולהוזיל גם את המחיר, אך אם מדובר על "שבירת שוק" שאינה מקובלת, שתגרום הפסד לשאר הסוחרים "מקלקל דרכי המסחר", אסור. והוסיף ערוך השלחן [7] סימן רלא) "ועתה במדינתנו יש לצעוק להיפך על החנונים המזלזלים [מוזילים מאד] במקחים בכל מיני סחורות וע"י זה רבה הקלקול מהמסחר והעניות. והרי חז"ל התירו להרוויח שתות אף באוכל נפש, וכ"ש בשארי מיני סחורות שצריכים להרוויח הרבה יותר". לפי הנ"ל אין ספק שתחרות שנועדה ל"שבור" את השוק הרי היא אסורה בתכלית, ואי אפשר לקרוא למוכר כזה "זכור לטוב"." [עולמות]
--
ומעבר לנקודה ההלכתית והמוסרית כלפי שאר המעמדים, מה אתכם אתם? אתם לא צריכים להרוויח? אתם לא מאכילים ילדים? למה לא להעלות רמה ולשפר את הביצועים שלכם וככה יבואו אליכם הלקוחות הטובים? למה לדשדש במשבצת של השקלים והראש הקטן? למה? אתם לא שילמתם על התוכנות? אתם לא שילמתם על הקורסים? אתם אין לכם ידע אמיתי וניסיון ורמה? אתם לא אמורים להרוויח כמו בן אדם? למה להתנהג כמו גנבים בלילה שמתביישים בשלל שלקחו? עימוד זה מקצוע שמעבר לעלויות שלו, הוא מצריך ידע ומיומנות וגישה וסבלנות וזמן וניסיון ועוד, יש לכם את כל זה? מגיע לכם להרוויח כמו שצריך! בלי להתבייש! יש מחירי שוק וצריך לדרוש אותם.
--
[ולקהל הלקוחות: כן, אני מבין את הלהיטות הזו אחרי עימוד בחצי וברבע מחיר כאילו זה מחניודה שתי דקות לפני שבת וזורקים את כל הרקובים, אבל עדיין צריך לזכור את מי שעומד מנגד אותו ואת ילדיו ולא לנצל את זה שהוא מוכר את עצמו וזמנו בגלל שכרגע הוא במצוקה כלכלית וצריך כל שקל ולכן עושה מעשים בלתי מקובלים. ומעבר לזה, חלק גדול מאותם 'מעמדים' זולים במיוחד, הם לא ממש מעמדים. נקודה. ובדידי הווה עובדא כאשר הגשתי הצעת מחיר של 6 ש"ח לעמוד שתי טקסטים, שנחשב לזול אבל עדיין בתוך השוק, וחזר האיש אחרי יומיים וכעס שאני גנב וכו והוא קיבל מחיר הרבה יותר טוב.. שתקתי. אחר כך הראו לי את הספר והבנתי.. לצערי ולצער אותו מחבר ולצער כל מי שירצה ללמוד בספר. עימוד זה גם חכמה ולא רק מלאכה, זה מליון נקודות קטנות שמשפיעות על הספר שלכם, וחייב משהו מקצועי, ומקצועי אמיתי בד"כ מכבד את עצמו ואת מקצועו ולא לוקח מחירים כאלה]
--
בהצלחה לכולנו
אני עובר פה בפורום וממש -------, באמת, אין לי מילה להגדיר את זה, כל אלו שלוקחים את המחירים של חצי שקל שתי שקל שתיים וחצי שקל לעמוד, מה קרה לכם? מי התיר לכם? יש מחירי שער מקובלים בשוק, יש מחירונים מקובלים בשוק. יש מעמדים זולים יותר ויש מעמדים יקרים יותר, אבל מחירים כאלו? זה ממש שבירת השוק. אולי אתם מסוגלים לעמוד (עכשיו) בכאלה מחירים אבל מה עם כללל המעמדים? (ואני לא מדבר על אלו שברמות גבוהות באמיתי, הלקוחות שלהם לא יסתכלו עליכם לרגע ויסכימו לשלם להם גם 8 ו 9 ו 10 ויותר לעמוד, אני מדבר על מאות ואלפי מעמדים כמוני ברמה רגילה וסטנדרטית) מי התיר לכם לגזול את פת לחמם של המעמדים וילדיהם? למה אתם מכריחים את כולם לרדת למחיר שאי אפשר בשום פנים לפרנס ממנו בית?
תוכנות עימוד עולות אלפי שקלים לבסיס
כל שדרוג בהם מקפיץ את המחיר למעלה
קורס עימוד אמיתי עולה אלפי אלפי שקלים
מחשב טוב לעימוד ועיצוב עולה אלפי שקלים
את כל זה שילמנו ואנחנו משלמים בשביל להתפרנס מהמקצוע, והנה בא אחד (או כמה) ובמקום לשחק במגרש של הגדולים, להעלות רמה ולשפר ביצועים ולמשוך לקוחות, הוא מנסה לגרור את העולם כולו לברכת פעוטות, למה? מי התיר לו לעשות ככה? מה עשו לו רע שאר המעמדים? האם התייעץ עם רב לפני?
"במסכת בבא מציעא [3] מבואר כי לדעת רבי יהודה "לא יפחות את השער, וחכמים אומרים זכור לטוב... מאי טעמא דרבנן, משום דקא מרווח לתרעא" [מוריד את שער השוק]. לפנינו מחלוקת, האם מותר להוזיל את המחירים המקובלים בשוק, כדי למשוך קונים רבים, מה שמכונה "שבירת שער השוק". לדעת רבי יהודה זהו חוסר הגינות, ואילו לדעת חכמים זכאי הוא "שובר השוק" לשבח וברכה - "זכור לטוב", משום שהוא מועיל ללקוחות ומוריד את שער השוק. להלכה פסקו הרמב"ם [5] הל' מכירה יח, ד) והשו"ע [7] חו"מ רכח, יח) כדעת חכמים.
אך ערוך השולחן [7] סי' רכח) מחלק. "שבירת השוק" מותרת דווקא במצב שגם שאר הסוחרים מסוגלים לעמוד בתחרות, ולהוזיל גם את המחיר, אך אם מדובר על "שבירת שוק" שאינה מקובלת, שתגרום הפסד לשאר הסוחרים "מקלקל דרכי המסחר", אסור. והוסיף ערוך השלחן [7] סימן רלא) "ועתה במדינתנו יש לצעוק להיפך על החנונים המזלזלים [מוזילים מאד] במקחים בכל מיני סחורות וע"י זה רבה הקלקול מהמסחר והעניות. והרי חז"ל התירו להרוויח שתות אף באוכל נפש, וכ"ש בשארי מיני סחורות שצריכים להרוויח הרבה יותר". לפי הנ"ל אין ספק שתחרות שנועדה ל"שבור" את השוק הרי היא אסורה בתכלית, ואי אפשר לקרוא למוכר כזה "זכור לטוב"." [עולמות]
--
ומעבר לנקודה ההלכתית והמוסרית כלפי שאר המעמדים, מה אתכם אתם? אתם לא צריכים להרוויח? אתם לא מאכילים ילדים? למה לא להעלות רמה ולשפר את הביצועים שלכם וככה יבואו אליכם הלקוחות הטובים? למה לדשדש במשבצת של השקלים והראש הקטן? למה? אתם לא שילמתם על התוכנות? אתם לא שילמתם על הקורסים? אתם אין לכם ידע אמיתי וניסיון ורמה? אתם לא אמורים להרוויח כמו בן אדם? למה להתנהג כמו גנבים בלילה שמתביישים בשלל שלקחו? עימוד זה מקצוע שמעבר לעלויות שלו, הוא מצריך ידע ומיומנות וגישה וסבלנות וזמן וניסיון ועוד, יש לכם את כל זה? מגיע לכם להרוויח כמו שצריך! בלי להתבייש! יש מחירי שוק וצריך לדרוש אותם.
--
[ולקהל הלקוחות: כן, אני מבין את הלהיטות הזו אחרי עימוד בחצי וברבע מחיר כאילו זה מחניודה שתי דקות לפני שבת וזורקים את כל הרקובים, אבל עדיין צריך לזכור את מי שעומד מנגד אותו ואת ילדיו ולא לנצל את זה שהוא מוכר את עצמו וזמנו בגלל שכרגע הוא במצוקה כלכלית וצריך כל שקל ולכן עושה מעשים בלתי מקובלים. ומעבר לזה, חלק גדול מאותם 'מעמדים' זולים במיוחד, הם לא ממש מעמדים. נקודה. ובדידי הווה עובדא כאשר הגשתי הצעת מחיר של 6 ש"ח לעמוד שתי טקסטים, שנחשב לזול אבל עדיין בתוך השוק, וחזר האיש אחרי יומיים וכעס שאני גנב וכו והוא קיבל מחיר הרבה יותר טוב.. שתקתי. אחר כך הראו לי את הספר והבנתי.. לצערי ולצער אותו מחבר ולצער כל מי שירצה ללמוד בספר. עימוד זה גם חכמה ולא רק מלאכה, זה מליון נקודות קטנות שמשפיעות על הספר שלכם, וחייב משהו מקצועי, ומקצועי אמיתי בד"כ מכבד את עצמו ואת מקצועו ולא לוקח מחירים כאלה]
--
בהצלחה לכולנו