א. בענין בל תחנם בקרקע עיין תשו' הרשב''א ח''א סימן ח' שהאיסור הוא דוקא בעובד עבודה זרה ולא כל גוי ולפי''ז הוא הדין בלא תתן להם חן שזה דוקא עובד ע''ז אבל באמת בב''י בחו''מ רמט' שכל גוי ורג גר תושב מותר והסכימו עיצמו הרבה אחרונים עיין חזו''א שביעית כד ועוד.וכן אסור לספר בשבחן ואפילו לומר כמה נאה עובד כוכבים זה בצורתו קל וחומר שיספר בשבח מעשיו או שיחבב דבר מדבריהם שנאמר ולא תחנם לא יהיה להם חן בעיניך מפני שגורם להדבק עמו וללמוד ממעשיו הרעים (ציטוט מהרמב''ם)
ב. בענין לייק-חשבתי לומר סברא שכל האיסור הוא ב''לספר'' בשבח מעשיו אבל לעשות לייק אי''ז סיפור ואין בזה איסור [וצ''ל שלומר כמה נאה עכו''ם זה הוא בכלל סיפור]
ג. אפש''ל עוד סברא שכל האיסור שהישראל מספר על גוי וכולם יודעים שההיהודי מספר על הגוי זה מקרב הלבבות אבל בלעשות לייק שאין ידוע האם הוא יהודי או גוי אולי אפשר דמותר
אולי הת''ח כאן יסתרו או יביאו ראיה לדברי -אשמח