• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

לפתוח שקית גדול של צ'יפס בשבת, בלי לרוקן אותו. זה ראוי?

אני יודע שמרן הגרע"י מתיר אפי' בפקק מתכת, אבל בכל זאת אמר לבני תורה שראוי להחמיר.
מה הדין בשקית צ'יפס גדול. כיון שהשימוש בו אינו חד פעמי, מצד מכה בפטיש זה לכאורה בדיוק כמו פקק מתכת.
לחורר אותו כמו שעושים בבקבוק מתכת, אני לא יודע אם יעזור, כיון שזה לא מקלקל השקית כמו שמקלקל פקק.
אז מה עושים?
אני שואל גם מצד מכה בפטיש וגם מצד קורע.
 
אני יודע שמרן הגרע"י מתיר אפי' בפקק מתכת, אבל בכל זאת אמר לבני תורה שראוי להחמיר.
לא כתב (חזו"ע שבת ה עמ' שמח) "לבני תורה", אלא "וראוי להחמיר", אין תורה לבעלי בתים ותורה אחרת לבני תורה.
ולגופו של עניין (פתיחת בקבוקים), ידועה דעתו של מרן שליט"א בדעת אביו הגדול זיע"א בעניין זה.
ואכמ"ל.
 
מה הדין בשקית צ'יפס גדול. כיון שהשימוש בו אינו חד פעמי, מצד מכה בפטיש זה לכאורה בדיוק כמו פקק מתכת.
בבקבוק משתמשים לשימוש חוזר, משא''כ כאן חשיב חד פעמי כל עוד לא מילאת שוב, וכמו חותלות של תמרים שלא שמענו שצריך לרוקן את כל התמרים מיד.
 
לא כתב (חזו"ע שבת ה עמ' שמח) "לבני תורה", אלא "וראוי להחמיר", אין תורה לבעלי בתים ותורה אחרת לבני תורה.
ולגופו של עניין (פתיחת בקבוקים), ידועה דעתו של מרן שליט"א בדעת אביו הגדול זיע"א בעניין זה.
ואכמ"ל.
יש מקום בכלל שהרב חילק בהלכות בין בני תורה לאנשים אחרים?....
 
אברכים שלומדים עד מאוחר לעניין סליחות.
וזה לקולא אגב...
על זה התכוונתי. איפה ראינו שהרב כתב שהלכה לגבי בני תורה יש להחמיר? חכם בן ציון ראיתי גם ראיתי שהביאו על דרך השקפתו והלכותיו, כמו שהביא בספר רבנו האור לציון ג"ח. אבל מרן זיע"א?...
זו לא שאלה רטורית, אלא אדרבה אם מישהו ראה אשמח שיעשיר אותנו בידיעותיו.
 
חזור
חלק עליון