• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

האם מותר לקשור שקית פח בשבת?

שקית אשפה שקושרים אותה קשר ע"ג קשר קודם הזריקה לאשפה, נחלקו בזה הפוסקים, לשו"ת מנחת יצחק ח"ח (סי' כ"ז), ושו"ת ציץ אליעזר חלק ט"ו (סי' י"ז), ונשמת שבת (סי' קצ"ה) אינו נחשב לקשר של קיימא, ומותר לקושרו בשבת ולזורקו אח"כ בלא לפותחו. ולכאו' ה"ה בנ"ד.
אשמח מי שיכול להסביר, אולם עברתי על הנשמת שבת ומבואר שם לכאורה הפוך, דהוי קשר של קיימא
 

קבצים מצורפים

  • נשמת שבת חז סימן קצה.pdf
    1.5 MB · צפיות: 3
בילקו"י הנדפ"מ שבת כרך ב' עמ' תתמ"ז כתב:
ושקית אשפה שקושרים אותה קשר ע"ג קשר קודם הזריקה לאשפה, נחלקו בזה הפוסקים, לשו"ת מנחת יצחק ח"ח (סי' כ"ז), ושו"ת ציץ אליעזר חלק ט"ו (סי' י"ז), ונשמת שבת (סי' קצ"ה) אינו נחשב לקשר של קיימא, ומותר לקושרו בשבת ולזורקו אח"כ בלא לפותחו. ולכאו' ה"ה בנ"ד. ואילו לדעת האול"צ (ח"ב פל"ו או' י"ט) אסור לקושרו, שנחשב לקשר של קיימא. ונראה שהמיקל בזה כדי שהאשפה לא תישפך מהשקית בדרך, יש לו על מי לסמוך. ואם ירצה יחמיר להתיר הקשר לפני זריקתו לאשפה, ותע"ב. ובמקומות שלוקחים האשפה לשריפה וכדו', א"ז קשר עולם.
מחילה אבל כבודו כנראה בטעות לא ציטט הכל
לפני ה "ה"ה בנ"ד" יש הוספה כמה מילים שלא כתבת, שהם דיברו על הרכבת חלקי מזרק. [וזה היה חוסך את מה ששאלתי על מה הם דיברו..]
וכן יש עוד משהו אחד שדווקא תיקנת והיה שם ט"ס במילים 'כדי שהאשפה'
 
בילקו"י הנדפ"מ שבת כרך ב' עמ' תתמ"ז כתב:
ושקית אשפה שקושרים אותה קשר ע"ג קשר קודם הזריקה לאשפה, נחלקו בזה הפוסקים, לשו"ת מנחת יצחק ח"ח (סי' כ"ז), ושו"ת ציץ אליעזר חלק ט"ו (סי' י"ז), ונשמת שבת (סי' קצ"ה) אינו נחשב לקשר של קיימא, ומותר לקושרו בשבת ולזורקו אח"כ בלא לפותחו. ולכאו' ה"ה בנ"ד. ואילו לדעת האול"צ (ח"ב פל"ו או' י"ט) אסור לקושרו, שנחשב לקשר של קיימא. ונראה שהמיקל בזה כדי שהאשפה לא תישפך מהשקית בדרך, יש לו על מי לסמוך. ואם ירצה יחמיר להתיר הקשר לפני זריקתו לאשפה, ותע"ב. ובמקומות שלוקחים האשפה לשריפה וכדו', א"ז קשר עולם.
הרב @בנימין לוריא כפי שכתבתי בהודעה הקודמת, חסר כמה משפטים שבטעות כבודו לא שם לב לכותבם, זה נמצא באזור האותיות המודגשות שבציטוט. אשמח אם תוכל להביא את הציטוט המלא, יישר כח!
 
הרב @בנימין לוריא כפי שכתבתי בהודעה הקודמת, חסר כמה משפטים שבטעות כבודו לא שם לב לכותבם, זה נמצא באזור האותיות המודגשות שבציטוט. אשמח אם תוכל להביא את הציטוט המלא, יישר כח!
לא בטעות. שמתי לב. אבל לא היה לי פנאי לכתוב הכל, אז כתבתי רק קטע, והשאר יעיינו שם.
 
אני לא חושב שהחסרתי כלום. הספר אינו לפני כרגע, אבל לא מסתבר שהחסרתי.
כנראה חוסר ההבנה נובע מחמת הקטעים הקודמים בספר.
לא, כבודו בטעות החסיר.
זכור לי שהרב הוסיף לפני המילים "וה"ה לנד"ד", שהם דיברו על חלקי מזרק, ואז כתב וה"ה לנד"ד.
ככה זכור לי בע"פ, ואין לי כעת את הספר, לכן רציתי לדעת בדיוק מי יוכל להשלים את המילים הבודדות החסרות בציטוט שכתבת.
 
הרב @בנימין לוריא כפי שכתבתי בהודעה הקודמת, חסר כמה משפטים שבטעות כבודו לא שם לב לכותבם, זה נמצא באזור האותיות המודגשות שבציטוט. אשמח אם תוכל להביא את הציטוט המלא, יישר כח!
נכון. כתוב שם: "ולזורקו אח"כ בלא לפותחו. ודיברו על חיבור מזרק. ולכאו' ה"ה בנ"ד.
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון