• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

מהדורת נ"ך מקראות גדולות

איזו מהדורה של נ"ך מקראות גדולות הכי מומלצת לדעתכם?

  • המאור

    קולות: 5 83.3%
  • המאיר לישראל

    קולות: 0 0.0%
  • יפה עיניים

    קולות: 0 0.0%
  • נחמד למראה

    קולות: 1 16.7%
  • היכלות

    קולות: 0 0.0%

  • סה"כ בוחרים
    6

בנימין לוריא

Administrator
חבר צוות
אשמח לדעת איזו מהדורה של נ"ך מקראות גדולות הכי מומלצת.
ואולי גם הייתם מעדיפים מהדורה אחרת, כגון עוז והדר (אור מאיר שמחה) וכד' (אך זה פחות רלוונטי...)
 
ארטסקרול (למי שמוכן להתמודד עם העימוד ואוהב את הגופן שלהם והצבע הכחול).
כמובן שמי שכבד עליו המחיר אז המאור שהוא מצויין.
לא ראיתי את כל ההוצאות הנזכרות לעיל כמדומה שכל הזולות יש להן חיסרון שאין מראה מקומות ותיקוני ט"ס כמו כן חסר הקדמות המפרשים וכן רשב"ם על חלק מבראשית צונזר.
 
ארטסקרול (למי שמוכן להתמודד עם העימוד ואוהב את הגופן שלהם והצבע הכחול).
לכן אני מעדיף את הסטנדרטים.
המאור שהוא מצויין.
"המאור" לפי דעתי זה הכי מוכר והכי וותיק. השאלה אם לא יותר מדי... כלומר, שמכיון שהוא ישן אולי עדיף להתחדש עם "המאיר לישראל" או "נחמד למראה וכד'. מצד שני, ברוב המקומות יש את "המאור"...
 
לכן אני מעדיף את הסטנדרטים.

"המאור" לפי דעתי זה הכי מוכר והכי וותיק. השאלה אם לא יותר מדי... כלומר, שמכיון שהוא ישן אולי עדיף להתחדש עם "המאיר לישראל" או "נחמד למראה וכד'. מצד שני, ברוב המקומות יש את "המאור"...
לי יש את המאיר לישראל קניתי אותו בגלל המחיר הזול ושמחתי כמוצא שלל רב אלא שבגלל המגרעות שציינתי לעיל אני מתחרט שקניתי אותו ולא השקעתי יותר וקניתי המאור.(אגב למאור בנוסף על מעלותיו יש בסופו גם הראש על התורה דעת זקנים על התורה והחזקוני על התורה) החסרון במאור (למי שרואה בזה חיסרון) כמדומה שאין לו מנחת שי.
 
אגב כמדומה לי שראיתי שמוכרים באושר עד את המקראות גדולות של עוז והדר במחיר מוזל.(ביחס למחיר חנויות הספרים וצריך לבדוק אם עדיין ישנו שם).
 
אגב כמדומה לי שראיתי שמוכרים באושר עד את המקראות גדולות של עוז והדר במחיר מוזל.(ביחס למחיר חנויות הספרים וצריך לבדוק אם עדיין ישנו שם).
אבל כאמור, עוז והדר זה הכי פחות אותנטי ומקורי; כתב מרובע עם ניקוד בעימוד מחודש...
 
אבל כאמור, עוז והדר זה הכי פחות אותנטי ומקורי; כתב מרובע עם ניקוד בעימוד מחודש...
מקוה שלא נשארת עם שו"ע וטור צורת הדף.
ועם כל השותי"ם "האותנטיים" עם הכתב רש"י הישן והשבור.
ועם גמ' מהדו' טלמן/וגשל הישנות.
 
מקוה שלא נשארת עם שו"ע וטור צורת הדף.
ועם כל השותי"ם "האותנטיים" עם הכתב רש"י הישן והשבור.
ועם גמ' מהדו' טלמן/וגשל הישנות.
זה קצת שונה.
בגמ' כבר נכנס עוז והדר.
שותי"ם אין לי, אבל לא 'התרגלנו' לצורת הדף.
וגם טור ושו"ע לא התרגלתי ב'צעירותי' למשהו אחר, ככה שמה שאני רגיל זה "שירת דבורה".
לעומת זאת "מדרש רבה" לדוגמא, אני כן רגיל למהדורה הרגילה של וגשל, ובחנות ראיתי כל מיני מהדורות חדשות...
גם רמב"ם אני מעדיף רמב"ם פרנקל ולא כל מיני הוצאות חדשות.
ובמשניות זכר חנוך החדש לא נראה כ"כ שונה בצורה מהישן.
בספרים של מרן סאמת התרגלתי למהדורה הישנה וקשה לי לעבור לחדשה, אבל התוספות שיש שם גורמות לי להתגבר על ההרגשה הזו ולנסות להתרגל לחדש...

אגב, בדיוק בגלל זה יש לי את ההתלבטות. אני לא רוצה שיהיה ישן, כמו שאני לא אקנה ש"ס של טלמן.
אבל אני גם לא רוצה שיהיה חדש כמו שאני לא ארכוש רמב"ם בהוצאות החדשות.
אני רוצה שיישמר הצורה הרגילה, אבל הכי מעודכן ומתוקן, ולכן התלבטתי אם באמת שווה 'להתחדש' עם המהדורות החדשות (כגון "נחמד למראה", "יפה עיניים" וכד', [וכמדומני שבחלק גם כל מיני הוספות כמו מדרשדי חז"ל וכד'] או להישאר עם המוכר והישן שהוא פחות 'חדשני'.
 
זה קצת שונה.
בגמ' כבר נכנס עוז והדר.
שותי"ם אין לי, אבל לא 'התרגלנו' לצורת הדף.
וגם טור ושו"ע לא התרגלתי ב'צעירותי' למשהו אחר, ככה שמה שאני רגיל זה "שירת דבורה".
לעומת זאת "מדרש רבה" לדוגמא, אני כן רגיל למהדורה הרגילה של וגשל, ובחנות ראיתי כל מיני מהדורות חדשות...
גם רמב"ם אני מעדיף רמב"ם פרנקל ולא כל מיני הוצאות חדשות.
ובמשניות זכר חנוך החדש לא נראה כ"כ שונה בצורה מהישן.
בספרים של מרן סאמת התרגלתי למהדורה הישנה וקשה לי לעבור לחדשה, אבל התוספות שיש שם גורמות לי להתגבר על ההרגשה הזו ולנסות להתרגל לחדש...
אז במקראות גדולות הדיוקים של המאור מול הטעויות של המאיר לישראל חשובים לא פו מההוספות ביבי"א החדש.
לגבי המשניות אם כבר על חדש, יש את וילנא החדש, שלענ"ד עדיף על זכר חנוך. [ועוז והדר ג"כ הציאו משהו, אבל פירסמו שעוד מעט מוציאים מהדו' מורחבת...].
 
אשמח לבאור, היכן מצונזר
נתכוונתי חסר כי פירוש רשב"ם מתחיל מפרשת וירא אלא שחוקרים שחזרו את פירושו לפרקים הראשונים ממקורות שונים שציטטוהו וזה לא קיים במהדורות הרגילות ונדמה לי שקיים במאור ובהוצאות החדשות אם אינני טועה.
יש מאמר באיזהו מקומן ברשת שדווקא ארטסקרול צינזרו חלק מדבריו על בראשית כמדומה מהפירוש המשוחזר ונתחלף לי בין הדברים וטוב שדייקת אותי ייש"כ.
 
נערך לאחרונה:
לא ראיתי את כל ההוצאות הנזכרות לעיל כמדומה שכל הזולות יש להן חיסרון שאין מראה מקומות ותיקוני ט"ס כמו כן חסר הקדמות המפרשים וכן רשב"ם על חלק מבראשית צונזר.
לי יש את המאיר לישראל קניתי אותו בגלל המחיר הזול ושמחתי כמוצא שלל רב אלא שבגלל המגרעות שציינתי לעיל אני מתחרט שקניתי אותו ולא השקעתי יותר וקניתי המאור.(אגב למאור בנוסף על מעלותיו יש בסופו גם הראש על התורה דעת זקנים על התורה והחזקוני על התורה) החסרון במאור (למי שרואה בזה חיסרון) כמדומה שאין לו מנחת שי.
אני מדבר על נ"ך, לא על תורה.
 
חזור
חלק עליון