• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מחאה על כבודו של מרן פוסק הדור שליט"א

וכיון שראיתי כמה פעמים שמרן שליט"א קצת תקף את זה ולא היה נוח לו מזה והצטער מהלשונות שם,
אמרתי אולי כדאי שאחד מהחברים כאן אולי הרב @מורשת מרן או הרב @יצחק כהן הי"ו או הרב @ע"ה ס"ט יביאו לידיעת מרן שליט"א את דבר ההתנצלות הפובמית מעל גבי הירחון.​
חבל שהרבנים הגאונים שליט"א הנ"ל, לא הגידו למרן שליט"א את דבר ההתנצלות כפי שביקשתי למעלה.
הנה בסוף העלון האחרון, בהוספות שנוספו ממו"ר בהגהותיו על העלון הוסיף מרן שליט"א הערה בזה.
חבל שמצערים את מרן שליט"א ולא מביאים לו את זה שחזר בו הרה"ג הכותב הנזכר. וכדלעיל. וההי"ב.

IMG_20231213_161340_782.jpg
 
וכבר ראיתי שכתב עליו מרן שליט"א: "והרב הנ"ל חסיד וצדיק והשבנו לו כדרכה של תורה בכל הערותיו כאן כדי להעמידו על האמת".
ושאלתי למה?!
הרי עשו פגישת שלום וכיוצא כפי שנכתב בשירשור זה באריכות למה, והציטוט הנזכר כאן נכתב על ידי מרן שליט"א לאחר הפגישה הנזכרת...
 
ושאלתי למה?!
הרי עשו פגישת שלום וכיוצא כפי שנכתב בשירשור זה באריכות למה, והציטוט הנזכר כאן נכתב על ידי מרן שליט"א לאחר הפגישה הנזכרת...
גם העפ"ל נכתב אחרי הפגישה הזו.
אז על זה בדיוק שואל מרן שליט"א את שאלתך "למה?!"
 
כמעט.
זה בעיקרון היה באותו חודש שהתפרסם המאמר. אבל מסתבר שלפני שמרן שליט"א ראה את המאמר.
ובכל אופן המאמר היה באור תורה וכתב ע"י צוות מכון איש מצליח, והפגישה היתה עם הרב עידן של וען שמואל, שלמי שיודע זה 2 קבוצות שונות בתוך כס"ר.
 
כמעט.
זה בעיקרון היה באותו חודש שהתפרסם המאמר. אבל מסתבר שלפני שמרן שליט"א ראה את המאמר.
ובכל אופן המאמר היה באור תורה וכתב ע"י צוות מכון איש מצליח, והפגישה היתה עם הרב עידן של וען שמואל, שלמי שיודע זה 2 קבוצות שונות בתוך כס"ר.
הפגישה היתה עם הרב אליהו מאדר
 
כמעט.
זה בעיקרון היה באותו חודש שהתפרסם המאמר. אבל מסתבר שלפני שמרן שליט"א ראה את המאמר.
ובכל אופן המאמר היה באור תורה וכתב ע"י צוות מכון איש מצליח, והפגישה היתה עם הרב עידן של וען שמואל, שלמי שיודע זה 2 קבוצות שונות בתוך כס"ר.
המאמר נכתב לאחר כמה מתקפות בשיעור השבועי (כך נכתב),
ובעיקרו נכתב ע"י הרב מאדר, מי שכתב את ההתנצלות בחודש זה
אמנם היתה גם עם הרב עידן פגישה לפני, אבל כמדומה שהתכוונו כאן על הפגישה עם הרב מאדר.
אכן
איני זוכר תאריך מדוייק, אך היה זה סמוך ונראה להוצאת הספר ילקוט טהרה.
כ"ח שבט (כך לפי מה שאמרו לי באותו היום)
ודיברו מענין העפ"ל?
להבנתי לא
 
נפגשו אחרי שהספר יצא לאור.
לא
נאמר לי ע"י מקורב ממש
שאת השורות האלה (בסוף ספר ילקוט טהרה) שנכתבו בסוגרים:
"והרב הנ"ל חסיד וצדיק והשבנו לו כדרכה של תורה בכל הערותיו כאן כדי להעמידו על האמת".
כתב עליו מרן שליט"א לאחר שנפגשו
 
כולם מודים שזו עזות וחוצפה לכתוב על מרן שליט"א עפ"ל (בר"ת - כמו שהדגיש בהתנצלות, שמא יש בזה הפחתת החומרה, ובצירוף שאר הדברים אב"א קרא אב"א סברא יש כאן ס"ס ולקולא...),
והתנצלות כמו זו קשה מן החטא.
והיוצא מה"התנצלות" מגוחך עד למאוד, שהוא מדגיש וחוזר ומדגיש שלמרות שלא צריך לבקש מחילה בכל זאת מבקש ומגיע לו כפים...
זה משקף כמה כל דבר שלהם הם נדחקים ליישב בלי שכל והגיון, ולא מסוגלים באמת לחזור בהם.
ובדוחק יש לדון לכ"ז, שזה נובע מהתמימות שיש להם ולא מחוצפה אמיתית, וכלשון מרן רבינו, ככה חינכו אותם.
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון