amit26
Well-known member
בסימן ד בקיצור שו"ע ילקוט יוסף, בסעיף ט הרב כותב שאדם שהיה ניעור כל הלילה, אם נטל ידיו קודם עמוד השחר ועסק בתורה, אין צריך לחזור וליטול ידיו כישיגיע עמוד השחר.
בבסעיף יב הרב כותב "השכים קום קודם עמוד השחר ונטל ידיו כדין יש להסתפק אם צריך לחזור וליטול ידיו פעם שנית כשיאיר היום להעביר רוח רעה השורה על הידים ולכן יטלם ג' פעמים לסירוגין בלי ברכה"
לכאורה מאי שנא הדין השני מהדין הראשון? בשניהם הספק הוא האם הנטילה היא על הרוח רעה שלדעת הגמרא עוברת רק בסיום הלילה
בבסעיף יב הרב כותב "השכים קום קודם עמוד השחר ונטל ידיו כדין יש להסתפק אם צריך לחזור וליטול ידיו פעם שנית כשיאיר היום להעביר רוח רעה השורה על הידים ולכן יטלם ג' פעמים לסירוגין בלי ברכה"
לכאורה מאי שנא הדין השני מהדין הראשון? בשניהם הספק הוא האם הנטילה היא על הרוח רעה שלדעת הגמרא עוברת רק בסיום הלילה