• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

מהבמבה נעבור לבסלי ..

אם כבר במבה, אז אולי גם בסלי.
ראיתי באיזה ספר איני זוכר שמו שצידד לברך על בסלי האדמה כיון דהוי מין חיטה שאינו אפוי או מטוגן כדרך, משהו כזה, משהו שמע על זה ראה את זה??
קודם תמצא את הספר הזה!!!
 
אם כבר במבה, אז אולי גם בסלי.
ראיתי באיזה ספר איני זוכר שמו שצידד לברך על בסלי האדמה כיון דהוי מין חיטה שאינו אפוי או מטוגן כדרך, משהו כזה, משהו שמע על זה ראה את זה??
ככה הוא פסק או שרק צידד דעה כזו?
וכבר כתבתי "כאן" כמה חמור הדבר מה שחלק אברכים עושים, לומדים הלכה מסוימת ויוצא הם הלכה אחרת, והם פוסקים כמו שיצא להם נגד גדולי עולם, וזה חמור לכשעצמו, ובפרט בעניני ברכות דיש בהם ספק איסור דאורייתא של ברכה לבטלה [לדעת הרמב"ם ומרן].
כמובן, תורה מונחת בקרו זווית כו', אבל יש כללי הפסיקה, ולא כל אברך בקי בכל כללי הפסיקה. ויש עוד הרבה מה להאריך בזה. ואכמ"ל.
וזו חובה מוטלת על כל איש ציבור, ר"י או ראש כולל, לדעת לנתב את האברכים בכללי הפסיקה הנכונים לבל יטעו ויבלבלו את עולם ההלכה.
 
רועה בשושנים הלכות ברכות עמוד קמח, שדלעת מרן השולחן ערוך יש לדון בברכתו משום שלא עשוי להשביע עיין שם באורך. לכן כדאי לאוכלו רק בתוך הסעודה. [ספר זה הזכירו מרן בחזו"ע שבת].
 
רועה בשושנים הלכות ברכות עמוד קמח, שדלעת מרן השולחן ערוך יש לדון בברכתו משום שלא עשוי להשביע עיין שם באורך. לכן כדאי לאוכלו רק בתוך הסעודה. [ספר זה הזכירו מרן בחזו"ע שבת].
אתה יכול להעלות צילום?
 
רועה בשושנים הלכות ברכות עמוד קמח, שדלעת מרן השולחן ערוך יש לדון בברכתו משום שלא עשוי להשביע עיין שם באורך. לכן כדאי לאוכלו רק בתוך הסעודה. [ספר זה הזכירו מרן בחזו"ע שבת].
אני מודה לך בקרב לב,
כבר חשבו שאני מדומיין ..
לגופו של עניין, מה שכתב לאכול בתוך הסעודה, מה הרווחנו, שהרי אם זה מזונות חייב לברך עליו אפילו בתוך הסעודה כי זה לא פת הבאה בכיסנין, וכ"ש אם ברכתו שונה?
 
אם כבר במבה, אז אולי גם בסלי.
ראיתי באיזה ספר איני זוכר שמו שצידד לברך על בסלי האדמה כיון דהוי מין חיטה שאינו אפוי או מטוגן כדרך, משהו כזה, משהו שמע על זה ראה את זה??
א. מהחיבור של במבה לביסלי עלול להראות זלזול ולא דיון.
ב. מה שכתב שם שביסלי לא בא לשובע, אצלי לא נכון בכלל, ולדעתי בכלליות אדם שבע לא אוכל ביסלי.
ג. גם שם נסתפק בדעת השו"ע.
ד. הודה גם שיש מנהג, אז לא השתנה הדין.
 
חזור
חלק עליון