ואפילו בר כוזיבא שר" עקיבא אמר עליו שהוא המשיח – כולם היו מנהיגי העם מבחינה מדינית –
במסכת סנהדרין (צג:) מובא, כי בר כוזיבא אמר לחכמים שהוא משיח, ולאחר שבדקוהו נמצא שאינו והרגהו [כדין נביא שקר (יד רמ"ה)].
בירושלמי (תענית פ"ד ה"ה, כז:) מובא, שרבי עקיבא היה רואה את בר-כוזבה היה אומר עליו זהו מלך המשיח. ואמר לו רבי יוחנן בן תורתא יעלו עשבים בלחיך עד שיבוא בן דוד.
ואמר רשב"י, שכאשר נוכח רבי עקיבא שטעה בו, דרש עליו את הפסוק 'דרך כוכב מיעקב' - דרך כוזבא מיעקב (ע"פ ביאור הגרח"ק, וכן הוא באיכה רבה פר' ב: אל תקרי כוכב אלא כוזב).
הרמב"ם (מלכים פי"א ה"ג) מוסיף, כי רבי עקיבא היה נושא כליו של בן-כוזיבא, ודימה הוא וכל חכמי דורו שהוא המלך המשיח, עד שנהרג בעונות, כיון שנהרג נודע להם שאינו.
הראב"ד השיג על דברי הרמב"ם מהגמרא בסנהדרין, שלא בלבד שחכמים לא האמינו בו, הם אף הרגוהו.
וביאר מרכבת המשנה את שיטת הרמב"ם על פי המשך דברי הירושלמי (שם): לאחר שראו חכמי ישראל שבן-כוזיבא הרג את רבי אלעזר המודעי בחינם, מוכח אם-כן שאין לו רוח הקודש, ולכן השלימו חכמים עם אדריינוס קיסר למסור את העיר ביתר בידיו, ונהרג בר-כוזיבא.